-
Nu har jag missat något. Vad var det för drive? Och jag som var för trött för att lägga ut mina annonser. Tänkte göra det ikväll.September09 skrev 2010-04-26 13:03:55 följande:Efter gårdagens drive har det exploderat på Tradden med nya annonser och hööööga utrop! Många har till och med slängt in utan bilder. Som vi spekulerade i när de höjde avgifterna är detta nog ytterligare ett led i deras kampanj att få bort oss "småhandlare" som säljer saker för mindre pengar. Tråkigt!
-
OK Då missade jag ingenting.
Blev lite rädd. -
En fundering.
För två veckor sedan fick jag hem ett par skor med säljaren hade skrivit fel storlek i annonsen.
Hon har betalt tillbaka vinnande bud och även skickat frimärken så att jag kan skicka tillbaka dem.
Med borde hon inte också stå för min frakt? Jag betalde 33 kr för Schenker och varan var ju felaktigt beskriven i annonsen.
Nu har jag ändå betalt 33 kr för en vara som jag har skickat tillbaka.
Ska jag maila henne och begära 33 kr eller är det en smäll som jag får ta? -
jag har en sommarjacka i 104
-
Hjälp vad ska jag skriva. Vann ett par skor och i annonsen stod det stlk 25.
När jag fick dem så stod det 26 på skon.
När jag mätte dem så får jag dem till ett annat mått än säljaren.
Hon har nu tagit tillbaka skorna och betalat för returfrakten.
Hon påstår att dem har ett mått som storlek 25 trots att det står 26 på skon och vill bara ersätta mig för 50% av frakten. Jag dör inte av en förlust på 33 kr, så jag har bara lust att säga behåll skorna och strunt i det.
Frågan är bara vad jag ska ge för omdömme och om det är rätt att göra så??? -
Hon menar att denna sko i stlk 26 har ett innermått som motsvarar stlk 25.
I annonsen stod det 25.
Jag tog ut innersulan och mätte den och fick den till 16,5. Detta har jag bildbevis på.
Hon mäter med en mätsticka i skon och får den till 15,5.
När jag mätte invänding så blev det 16,1-16,3
Grejen är att 16,5 och stlk 26 är för stort. Jag har ingen använding för dem. -
Tror att om du har koll på säljaren så dyker denna upp igen.Hannah74 skrev 2010-05-07 08:15:29 följande:www.tradera.com/Spiderman-Spindelmannen-Bomul...Blir så trött, strl som jag vill ha, men så har någon BUDAT på den fastän köp nu priset är 1 kr mer än utgångs (59 var köp nu)
Det ser ut som någon typ av business.
Ska själv också hålla koll för jag skulle gärna ta en i storlek 104.
Oliver är tokig i Spindelmannen. -
Får man sälja begagnade underkläder på T?
Trodde inte det.
http://www.tradera.com/7-par-trosor-bl-a-Hello-Kitty-Lindex-stl-98-104-auktion_302800_112540740
Om jag förstår det rätt så är dessa begagnade. -
Jag har vunnit tre auktioner (böcker) av samma säljare.
Tog slut vid lunch idag.
Hon har ny vägt det och försändelsen väger enligt henne 1002 gr.
Hon sa att jag kan välja och betala porto till 1000 gr eller 2000 gr.
Hur hade ni gjort?
Hur mycket blir den extra avgiften om dem skulle kontrollväga? -
Har frågat men hon säger att hon enbart kan skicka med posten, både Schenker och DHL skulle bli billigare.