Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Traderatråden nr 16

Hör ni vad ska jag göra.

Den 2.5 hade jag avslut på en auktion. Den 6.5 får jag ett mail via Ställ en fråga till köparen där hon säger att hon inte har fått något vinnarmail. Jag svarar på det den 7.5 men ser ingen insättning.

Den 11.5 mailar jag henne igen och frågar om hon har fått mitt mail och anger mina konto uppgifter och bank. Hon svarar den 12.5 att hon inte fått något mail, men att hon kommer att föra över pengarna samma dag. Det är det sista mailet jag har fått från henne. Idag den 19.5 har jag ännu inte fått några pengar insatta.

Skickade ett mail till henne i måndags och sa att jag saknar betalning. Har inte hört ett ljud från henne.

Hon har ca 260 omdömmen och alla positiva. Tel nr som finns angivet är ett fast nummer, inte mobilt.

Vad ska jag göra?

• Scruffy

Ang. Babyjogger.

Varför köper man en vagn i mars och säljer den två månader senare?

• Scruffy
    Scruffy skrev 2010-05-19 15:04:52 följande:
    Hör ni vad ska jag göra.Den 2.5 hade jag avslut på en auktion. Den 6.5 får jag ett mail via Ställ en fråga till köparen där hon säger att hon inte har fått något vinnarmail. Jag svarar på det den 7.5 men ser ingen insättning. Den 11.5 mailar jag henne igen och frågar om hon har fått mitt mail och anger mina konto uppgifter och bank. Hon svarar den 12.5 att hon inte fått något mail, men att hon kommer att föra över pengarna samma dag. Det är det sista mailet jag har fått från henne. Idag den 19.5 har jag ännu inte fått några pengar insatta.Skickade ett mail till henne i måndags och sa att jag saknar betalning. Har inte hört ett ljud från henne.Hon har ca 260 omdömmen och alla positiva. Tel nr som finns angivet är ett fast nummer, inte mobilt. Vad ska jag göra?
    Jag ska ringa henne ikväll. Hittar inget annat nummer på eniro eller hitta.
    Om jag inte får tag i henne, kan jag ta jackan och se om jag kan sälja den på loppis i helgen?
    Och kan jag säga att om jag inte ser inbetalningen imorgon så säljer jag den till någon annan? Jag har ju försökt i nästan två veckor att få kontakt med henne och hon svarar inte...
    Fast sedan tänker man ju att tänk om hon har hamnat på sjukhus eller något annat och så säljer jag jackan?
  • Scruffy

fick man inte lägga upp en annons gratis idag?
    såg det tidigare och man skulle klicka sig vidare.

nu ska jag lägga upp annonser men hittar inte det? kan någon hjälpa?

• Scruffy

Usch, nu har jag nog blivit blåst för första gången. Får väl skylla mig själv för hon hade 96% positiva, men jag ville så gärna ha varan och det var den enda i sitt slag. Hittar inte heller varan i vanlig affär.

Det som gör det hela lite mystiskt är att hon hade två likadan till salu. Jag hittar bara min bland avslutade auktioner. Hade den andra i minneslistan men tog bort den.

Vann en auktion den 9.6. Den 10:e mailade jag och frågade efter konto nummer. Hon hade pengarna den 11.6. I måndags fick jag ett mail som säger att hon har fått pengarna och skickar med Schenker på tisdag eller onsdag. Sa att hon var hemma med sjukt barn.

Än så länge verkar hon inte ha lämnat något till Schenker för jag har inte fått något mail från dem som man brukar. Det finns inget tel nummer i vinnarmailet och hon finns inte på Eniro.

Skrev till henne att jag vill ha sändningsnumret idag och är det inte skickat så kommer jag och hämtar det imorgon. Hon bor i Farsta och jag i Järfälla så det är väl lite långt, men det är klart att det går att åka och hämta den.

Får se om jag får något svar, för alla mail hon har skickat har varit efter kl 22.

Vad gör man?

• Scruffy
    snappi81 skrev 2010-06-16 14:03:28 följande:
    Kolla under spåra paket så ser du ju om hon lämnat in det.
    ♥♥♥ Linus 070808 ♥♥♥ Lucas 090707 ♥♥♥
    Hur kan jag göra det när jag inte har något som helst nummer?
  • Scruffy
    Linastrumpan skrev 2010-06-16 14:07:54 följande:
    Under mina sålda kan du klicka på fler alternativ så finns en rubrik spåra paket
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
    Men jag har ju inte sålt varan utan köpt den? Ursäktä, måste vara trög, men jag har aldrig gjort något sådan tidigare
  • Scruffy
    Linastrumpan skrev 2010-06-16 14:07:54 följande:
    Under mina sålda kan du klicka på fler alternativ så finns en rubrik spåra paket
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
    Var hittar jag "Fler Alternativ"
  • Scruffy

Nu hittade jag "fler alternativ" (trög idag)

Däremot fanns inget "spåra paket" så det tyder väl på att frakten inte ens är bokad ?

• Scruffy
    Scruffy skrev 2010-06-16 13:45:28 följande:

Usch, nu har jag nog blivit blåst för första gången. Får väl skylla mig själv för hon hade 96% positiva, men jag ville så gärna ha varan och det var den enda i sitt slag. Hittar inte heller varan i vanlig affär.

Det som gör det hela lite mystiskt är att hon hade två likadan till salu. Jag hittar bara min bland avslutade auktioner. Hade den andra i minneslistan men tog bort den.

Vann en auktion den 9.6. Den 10:e mailade jag och frågade efter konto nummer. Hon hade pengarna den 11.6. I måndags fick jag ett mail som säger att hon har fått pengarna och skickar med Schenker på tisdag eller onsdag. Sa att hon var hemma med sjukt barn.

Än så länge verkar hon inte ha lämnat något till Schenker för jag har inte fått något mail från dem som man brukar. Det finns inget tel nummer i vinnarmailet och hon finns inte på Eniro.

Skrev till henne att jag vill ha sändningsnumret idag och är det inte skickat så kommer jag och hämtar det imorgon. Hon bor i Farsta och jag i Järfälla så det är väl lite långt, men det är klart att det går att åka och hämta den.

Får se om jag får något svar, för alla mail hon har skickat har varit efter kl 22.

Vad gör man?

Inte ett ljud från säljaren. Får inte upp något på fler alternativ, så paketet är inte skickat. Hon har haft pengarna sedan i fredags. Vet inte om jag ska chansa på att åka hem till henne i em. Det lär ta 1,5-2 timmar för mig och sedan kanske hon inte ens är hemma.
Svar på tråden Traderatråden nr 16