Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Traderatråden nr 16

ominte skrev 2010-08-20 10:59:03 följande:
    Jag skulle inte ens tagit med mig plaggen hem om jag såg dem vid köptillfället.. Men du borde få rätt, helt klart!
    Är hon svår så kontra med negativt omdöme + spärr samt att du hänger på en mailgrupp med tradera som hobby och kommer se till att alla spärrar henne också!

Tja vad gör man, för hade jag tagit dem med frakt hade jag ju i alla fall råkat ut för detta.

Jag tänkte ju att eftersom jag är köpare så har jag ju ingått ett avtal om att köpa dessa, fast dem inte stämmer med objektsbeskrivningen. Jag tar tjafset efteråt.

Hon var väldigt flitig med maila igår, ännu ingen respons.

Lite besviken över mina egna auktioner. I och för sig 10 dagar till avslut, men i allla fall.

• Scruffy

Fått svar från säljaren..

halloj.
    stället är enbart använt en gång, man går fort ner banden undertill en regning dag i grus och lera.
    och ja, den försvann första dagen på dagis då den användes.
    om du nu såg detta på plats att du utyckte banden undertill var slitna varför sa du inget?
    och att luvan saknades såg du tydligt på bild i annonsen, därför jag tog bilden på just det sättet för att det skulle framgå.
    jag sa ju även till dig på plats att du fick ändra dig men du tog dem ändå.
    så jag har inte ljugit på något vis, du kom och titta på dem och köpte dem, tyckte du att dem var så risigt skick så kunde du avstått från att köpa,
    då jag dessutom sa att detta var okej.

Mitt svar.
    Hej,

Tja om det är OK ska vi låta köpet gå tilbaka då? Jag uppfattade tyvärr inte att det var OK att avstå från köpet, 
    i så fall hade jag gjort det.
    Får väl ta en sväng förbi antingen i em eller någon annan dag efter jobbet?

hej.
    det betyder att jag får stå för en avgift på 3kr för upplagd annons, 3kr för för att lägga ut en ny. + traderas provision på 15kr.
    det kostar mig en massa, + osålt avgift etc.
    jag tycker att köpet är gjort, man kommer inte i efterhand tycker jag. du såg skicket på plats, dem är nya och jag har inte på ngt vis lurat dej.
    mvh nina

Fothällorna såg ut som dem brukar göra eter en säsongs använding, inte efter en dag.

• Scruffy

Nu svarade jag:

Hej,

Det är omöjligt att gå ned fothällan på en dag. Som den såg ut så brukar dem se ut efter en hel säsongs användning.

Jag har använt BAMSES regnkläder till mina barn i flera år, så jag vet.

Visst luvan saknas på bilden med det framgår inte i annonsen att den saknas. Skicket är NYTT/OANVÄNT.

Är plagget nytt så saknas INTE luva, då dessa säljs med luva när dem är NYA. Fothällan och reflexen såg tyvärr jag när jag hade åkt.

Jag kan stå för provisionen för denna annons 18 kr för denna annons. Så då kostar det dig ingenting.

Mvh Kristina

• Scruffy

Vet inte om jag räknade fel kanske blir 21 kr. Jag fick det till 18 kr, men visst kan jag betala denna

• Scruffy

Hennes svar.

nej det är inte omöjligt, hade väl knappast ljugit om skicket och låtit dig komma hämta den.
    beskrivningen är helt korrekt, du tittade på fothällorna på plats, att du sen valde att köpa och sedan klaga och vilja återhäva köpet är faktiskt inte mitt fel.
    du såg varan, och om du isf inte tittar ordentligt och sedan klagar och påstår att det är mitt fel är väl knappast inte mitt fel.
    varan är hel, ren, ny, använd en gång. jag tog kort så att man såg att luvan saknades.
    du har köpt en vara av mej på tradera och bud är bindande, om dom nu var så risiga som du beskriver kunde du sagt det på plats och hävt köpet.
    det konstiga är att du köper en vara och sedan klagar. som sagt,

nu åker jag på semester, så kan åter igen svara på mail på måndag.

Tänkte kontra med visst bud är bindande men säljaren ansvarar för att beskrivningen är korrekt, vilket den inte är.
    Om en huva saknas, fothällan kraftigt sliten, och reflexerna på benet slitna, ska varan betraktas som NY????

• Scruffy

Visst jag kan lägga ut regnstället på Tradera  igen och SKRIVA klart och tydligt att huvan saknas, kraftigt sliten fothälla och slitage på REFLEXERNA och få det sålt, men jag känner mig så ...... lurad.

• Scruffy

Har avslut ikväll. Aldrig haft måndag kväll tidigare. Går faktiskt riktigt bra, förutom ett par byxor.

• Scruffy

Hmm, är det ja som är lite sniken?

Jag budade hem en vara den 21.8 (lör)
    Betalade in pengarna så att dem skulle finnas på hans konto den 23.8.
    Personen postar varan den 29.:e och jag får avi från posten den 30.3 (skrymmande)

Jag är nöjd med varan, men missnöjd med leveranstiden.
    Hade velat ha den till den 28:e då vi hade min dotters kalas (en present till henne)

Tänker dra ned på stapeln, men ska jag skriva något att bra vara men lång leveranstid.

Säljaren kräver betalning inom tre dagar och sedan tar det 6 dagar för honom att posta varan.

Säljaren har 4,5 i bedömning på leveranstid.

Svar på tråden Traderatråden nr 16