Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Traderatråden nr 16

Andra och sista gånger jag lägger ut Reima overall på Tradera. I och för sig använg i två säsonger men ändå helt OK. Bud på 1 kr och avslut imorgon

• Scruffy

Lade kanske ut den i senaste laget men jag trodde att jag hade sålt den och hittade den helt plötsligt för två veckor sedan. Letade faktiskt efter den redan i Augusti.

• Scruffy

Nu behöver jag hjälp.

Skulle boka frakt med Schenker på en vara. Jag kom så pass långt att det stod storlek och att man skulle gå vidare till orderns varukorg. Sedan uptäckte jag att jag hade tagit fel storlek. Skulle ha M och hade bokat S.
    När jag sedan försöker ändra det får jag bara konstiga felmeddelanden.

Får väl försöka ringa Schenker imorgon. Eftersom jag inte har betalt något så borde det ju gå att backa och ändra ordern.

Har någon annan råkat ut för detta?       

• Scruffy
    tessum skrev 2011-11-09 16:28:31 följande:
    Gå in under "Sålda" , sen tar du "Fler alternativ"  "avmarkera som bokad" och så kan du boka igen. När du kommer till varukorgen kommer båda att ligga där så då kan du plocka bort den ena.

Fick samma svar från Schenker när jag ringde dagen efter. Nu är allt fixat och overallen postad.
  • Scruffy

Kan man använda pro-list och lägga upp annonser med kampanjkod?

Har massvis med kläder som ska ut ikväll. 

• Scruffy

Hur mycket ska man jag en köpare som inte betalar, och när ska man börja hota med negativt?

En köpare vann ett par mysbrallor för 31 kr + 24 kr i frakt = 55 kr totalt.

Auktionen avslutades 26.2. Jag har automatiskt vinnarmail som går ut.

Jag skickade en snäll påminnelse till henne den 2.3 (brukar alltid vänta en vecka)

Hon svarade på mailet den 5.3 och bad om ursäkt, att hon missat vinnarmailet och att hon skulle betala in samma dag.

Den 8.3 mailade jag till henne igen och sa att jag fortfarande inte ser hennes betalning och att hon kan meddela när hon tänker sätta in pengarna. Sedan dess har jag inte hört ett ljud från henne.

Hon har 57 omdömmen varav 1 för ett år sedan pga utbebliven betalning.  

Kanske läge att skicka ett sms?               

• Scruffy

Om annonsen gick ut den 26.2, när är sista dag för att ge negativt?
    Är det så att om annonsen t.ex hade sluttid 19.45 så är 19.45 60 dagar senare sista möjlighet?

En köpare har ännu inte betalat och nu orkar jag inte jaga henne.
    Har spärrat henne från att bjuda hos mig och kommer att ge negativt för utebliven betalning.     

• Scruffy

När det gäller 60 dagar från auktionsslut.
    Om t.ex auktionen slutade den 5.4, är dag 1 den 5.4 eller 6.4?

Jag ska lämna ett omdömme i sista stund på en auktion som slutade 26.2
    När har då 60 dagar gått?  

• Scruffy
    1638 skrev 2012-04-26 21:37:46 följande:

... i sista stund så du inte får hämnd omdömme? Kan inte låta bli att tyckasånt är fegt.... fått sånna själv utan någon som helst kontakt från köparen under 59 dagar...
    Och då säljer jag som företag o erbjuder enl lag ångerrätt, retur frakt o pengar åter..... 

Tja, tyvärr finns det många som är barnsliga och lämnar hämdomdömmen.
    Jag har nu lämnat ett negativt omdömme då köparen aldrig betalade auktionen, trots flera påminnelser.

Jag som sköter mig exemplariskt vill inte riskera att få ett negatvit tillbaka när jag inte har gjort något fel.
    Personen är givetvis även spärrad hos mig för all framtid.     
Svar på tråden Traderatråden nr 16