Inlägg från: Scruffy |Visa alla inlägg
  • Scruffy

Traderatråden nr 16

Olivers Mamma skrev 2010-06-17 08:16:57 följande:
    Hur mycket pengar handlar det om och vad är det?
    Det handlar om 206 kr inkl 40 kr för Schenker.

Det är en liten resväska/ryggsäck på hjul med spindelmannen på.

Jag vill så gärna ha en sådan väska till min son som är tokig i spindelmannen.

Hennes negativa omdömmen har kommit som köpare och inte som säljare.
  • Scruffy

Ring först o kolla om ngt hänt varför hon inte skickat den

Problemet är att jag inte har något tel nr till henne. Står inget i vinnarmailet, bara nollor och jag får inte upp någon träff på eniro heller...

• Scruffy

Funderar på om min säljare har sålt samma vara 3 gånger.
    Kollade och exakt samma väska har haft avslut 3 gånger den senaste månaden.
    2 samma dag som jag tog en av dem, men jag tänkte bara att hon har nog två stycken att sälja.

• Scruffy

Imorgon ska jag åka och hämta en vara som jag vann för 1,5 vecka sedan.
    Jag betalade både varan och frakt. Nu har hon inte skickade dem. Barnen har varit sjuka hela veckan säger hon.
    Visst kan jag be att få tillbaka dem 40 kr som jag har betalt för porto?
    Jag vil inte vänta längre. Jag vill ha den till midsommar och skickar hon den med schenker så hinner den inte fram.

• Scruffy

Hörni gör jag fel.

Jag vann en auktiuon och betalade in bud samt frakt.
    Det gick en vecka och säljaren hade inte ens skickat dem.
    Hon hade sjuka barn sa hon. Halsfluss och mollusker.

Jag ville ha varan innan midsommar så jag åkte kommunalt och hämtade den igår.
    Tog 2.5 timme.  (Frakten var via Schenker)
    Nu har hon ju gjort 40 kr i vinst eftersom hon aldriga har skickat dem. Visst kan jag väl be henne föra tillbaka dem 40 kr? Varför ska hon få behålla dem?
    Visst jag ändrade mig men då hade hon redan haft pengarna i 8 dagar utan att skicka dem.

Nu tänkte jag skriva ett vänligt mail och be henne föra över 40 kr till mig för en frakt som aldrig blev nyttjad.

• Scruffy

Besviken just nu på säljare på T.

1. Tog en vara på köp nu den 9.6 och förde över pengar den 10.6.
    Den 17.6 skrev hon att hon inte har hunnit posta den. En vecka senare den 24.6 frågade jag om hon hade postat varan. Hon sa att hon är jätte stressad och inte har hunnit, men att jag skulle få den den här veckan. Jag väntar och väntar. I dag är det 3 veckor sedan auktionen avslutades... (Inga stora pengar, 102 kr inkl frakt)

2. Har inte hört ett ljud från säljaren som jag hämtade varan hos. Jag mailade henne igår igen och bad henne sätta in dem 40 kr som hon inte har utnyttjat för frakten. Ska smsa henne idag..

3. Hade kollat på en auktion och den hade avslut igår. Sedan gick jag och duschade och glömde bort den. Kom på det senare och den hade inga bud så den hade startat om så nu får jag vänta en vecka till.

Lite morgon gnäll bara....

• Scruffy
    ominte skrev 2010-06-30 18:20:28 följande:
    tröttsamt med stressiga köpare. vill man ha nåt snabbt får man se till att fråga innan man budar. man kan inte förvänta sig paket dagen efter man har betalat..
    Hur länge är egentligen skälig tid att vänta? En säljare mailar och skriver att hon har lagt det på lådan idag, 3 veckor efter att jag har betalt.
    Jag tänkter utan tvekan dra ned hennes stapel rejält på leveranstid, men vad kan jag skriva för kommentar?
  • Scruffy

Äntligen fick jag mina grejer som det tog 3 veckor för säljaren att posta.

http://www.tradera.com/Kalas-Spiderman-Spindelmannen-duk-spidermanduk-3-st-auktion_161117_112387535

Det som jag blev lite irriterad på att två av dukarna var ganska kladdiga. Man får verkligen dra i sär dem för att vika upp dem.

Har haft så mycket att göra så jag har inte hunnit titta närmare på dem. Ska försöka vika upp dem till fullo och se om det går att torka rent dem, men det känns lite äckligt nästan att få sånt..

• Scruffy

Jag köpte en baddräkt i tisdags via KÖP NU. Betalade den på en gång men då det är bankgiro skulle betalningen synas först igår. Ingen baddräkt i posten ännu.
    Kan jag ringa köparen och höra om dem kan kolla betalningen och lägga den på posten då jag behöver den senast måndag, eller är det för framfusigt?

Svar på tråden Traderatråden nr 16