• Lilla

järfällatråden 9

Flingan: kul med en liten tjej! Vad tror du nu om kejsarsnitt. Hon låg ju över normalkurvan.

Usch, idag ahr jag haft ont ont ont av foglossningen. Först höll jag två lektioner och stod upp hela tiden och sen stod jag/gick i 2 timmar på skyddsrond (är skyddsombud). Aj! Smärtan strålade verkligen, blä. I morgon har jag pass i infodisken 10-13.30 och sedan 1,5 lektion i informationssökning direkt på det. Kommer inte vara på så gott humör på onsdag tror jag, har nog massa värk då. Tur att jag bara jobbar 2,5 vecka till!

Tise: välkommen tillbaka till tråden! Och skoj att ni flyttar nu! Är det till en villa eller radhus eller lägenhet? Jag är en av dem som kommer vara föräldraledig i sommar. Har bf 10 juni (andra barnet; första är 3 år).

• Lilla

Flingan: Agnes är ett fint namn! Tussilago är bara så gulligt!

evani: vad roligt med vattenkrig!

I kväll pussade Idun på lillebror (min mage) innan hon skulle sova. Söt!

• Lilla

Gluffsen: sköna kläder är bra att ha med, till dig och bebisen förstås. Mobiltelefon, kamera, plånbok. Något du gillar att äta (kakor, russin, godis, frukt)

Flingan: hoppas det gick bra hos tandläkaren!

Utteröga: testa testa testa och berätta för oss nyfikna vad resultatet blev!

• Lilla

Flingan: åh fy, stackars G som är magsjuk... Hoppas ni andra klarar er!! Du får rappoera från BM-besöket (om du kom iväg?) Jag ska dit i morgon. I får följa med.

• Lilla

Matglad: låter mysigt att ni får rå om varann bara du och S! Har ni bestämt viken film ni ska se?

• Lilla

Tack alla! Det är ett bibliotekarie på kulturhuset inne i stan. Har inte skrivit ihop ansökan än, men känner att jag vill söka detta trots att jag är gravid.

Flingan: är det i morgon du ska till specmödravården? Är det också i Kista?

Jag har träffat en 2 veckor gammal tjej idag. Söt! Och liten. Hon var 48 cm och vägde 2500 g när hon föddes (som I ungefär).

• Lilla

Marina: hur känns det att jobba heltid nu då?

Lindasnutt: har ni börjat komma i ordning i nya boendet?

Mirix: när planerar du att vara föräldraledig?

Matglad: städa bara lite (så slipper du dåligt samvete) och njut sedan av att vara ledig. Kul med Alice i underlandet! Den är nog bra! Jag gillar Johnny Depp.

• Lilla

Utteröga: vad jobbigt att du mår dåligt...

tip: ha så kul i kväll! Låter toppen! Jobbet låter helt klart väldigt spännande! De vill ha någon som är öppen att prova nya vägar etc. Me like!

Idag ahr vi haft författarbesök på skolan. Eftersom det var jag som bokade och fixade med det så har jag haft äran att prata med Jonas Hassen Khemiri i dag. Nice! Han gick verkligen hem hos eleverna! (gymnasietvåor) Så kul! www.khemiri.se

Sen var jag hos bm. Lågt, men bra blodtryck, ingen grav.diabetes (5,2), + 10 kg i vikt, SF 29, järnvärde 117 (så nu ska jag börja knapra Niferex). Är i vecka 32. Idun var med och det gick hur bra som helst. Efteråt letade vi skor till henne, men hittade inga vi kunde komma överens om. Fortsatte till Veddesta och nu har hon ett par lila foppatofflor (de valde hon själv) och ett par beige gympaskor. Vi fikade på caféet där också.

Svar på tråden järfällatråden 9