järfällatråden 9
Jag tycker att snön nästan försvinner för fort! Den är ju snart helt borta!

Mirix: jättesöt kyckling!
Påskpyntet hemma hos oss består av ett ljus föreställande en kyckling, en höna i trä som kan passera som pynt och påskkort som vi skickat till släkten.
Jag har varit hos BM idag. Alla värden var bra. SF-måttet ligger på 27 (i vecka 29+5). Försökte köpa lite kläder men jag såg ut som en flodhäst i allt jag provade så det blev bara två sjalar från Indiska. Köpte amninginlägg och amningsnapp också. Har tänkt på det ett tag och är glad att jag kan bocka av det från listan nu.
Flingan: hur gick det för dig hos BM?
Nu måste jag läsa färdigt boken "Knivsegg" av Robert Swindells. Jag ska bokprata om den och 3 andra böcker för en klass i morgon.
Hej alla! Nu är vi hemma efter att ha varit i Dalarna hos makens föräldrar sedan i torsdags kväll. Vi har haft det bra och inte gjort många knop. Ätit massor. Borta bra, men hemma bäst. Det var skönt att komma hem igen.
tip och Utteröga: jag blev också besviken när det inte var något avsnitt av de desperate hemmafruarna förra tisdagen. Det är ju det enda TV-program jag följer. Dags att åka hem från jobbet nu!
Utteröga: bara 1,5 timme kvar nu.
tip: glömde ju svara på hur jag mår. Det är bättre med foglossningen nu sedan jag började åka bil till och från jobbet istället för att gå till buss och tåg varje dag. Jag går i stort sett inget (förutom på jobbet) så det bidrar till mindre värk. Även mycket stress är borta i och med att jag slipper passa tåg- och busstider och mindre stress ger mig mycket färre sammandragningar. Bra! (dyrt bara att åka bil...)
Var köper ni era fotoalbum? Jag vill sätta in papperskopior som är 11x15 cm stora, helst i fickor, orkar inte klistra eller sätta fotohörn.
Mirix: vad skoj ni verkar ha haft!
Marina: kul att det gick bra att jobba trots massa att göra. Trist med kvällen...
Disan: vad bra att du trivs på nya stället! Skönt att det gick så pass fort ändå att sälja lägenheten.
Flingan: vad bra att du fått tiden hos spec mvc!
tip: hoppas du får tag i din bm snart också!
utteröga: det var ett rätt kasst avsnitt igår, så du behöver inte se det på play... Jag satte faktiskt igång datorn och gluttade bara med ett öga efter ett tag. Började ladda upp foton som jag ska sätta i album istället.
Jag tvättar och har städat nästan hela övervåningen idag. Pust, blev helt slut och var tvungen att avbryta för annars kommer jag få såå ont på jobbet idag (jobbar till 19.30). Ska vila nu och sen åka till jobbet. Skönt att slippa stressa i morse när vi skulle till dagis. Bra att börja lite senare ibland.
tip: nej, jag jobbar heltid fortfarande, men gör inte alla moment på jobbet (t.ex. sätta upp böcker funkar inte, då får jag apont, både av alla lyft plus att jag inte kan böja mig ner utan att det gör ont).
Utteröga och Mirix: jag har en förstående chef och förstående kollegor varav två av dem haft foglossning själva, så det är okej.