• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Glass ska man ha när mna har ont i halsen jue!!
    Ja, riktig halsfluss kan man ju ta penicillin mot, inte mot virus  as usual...

Nu försöker jag piggna på mig, har inte gjort många knop idag, ska ner till centrum så fort Nilo vaknat... Stackars barn, de har ju knappt ngr sommarkläder, men vi hhittade skor till killarna igår iaf, det var en smärre pärs att släpa runt hela gänget i skoaffärn....

Sen ska jag försöka bestämma mig för om jag ska behålla några av alla de badkläder jag beställt hem... eller om jag ska vänta en vecka med att bestämma mig till andra hälften kommer levererade? Stora svåra beslut...hahah!!

Ska se om jag kan ta fflexledigt hela tisdan, skulle behöva åka o köpa massa mer jord till alla min små odlingprojekt... får väl smööra för chefen imorgon!!

• Timba

Jennypenny: Välkommen hit.

Utteröga: Hoppas du mår bättre snart, tycker du haft nog med bekymmer.

LillaT:härligt med fjäderholmarna, dit måste vi oxå åka snart hundraår sedann man var där.

stora syster: Kul med nya kläder, vad har du beställt och varifrån ?

Flingan: En kompis till mig hade en ergo men jag tyckte den verkade alldeles för krånglig för mig, enklare med babybjörn.

Annelie: Kul med cirkus, när kommer cirkusen och vart ska den vara då ?

Marina: en kompis funderar  på att gå på visning på ett hus i era kvarter och undrar om det finns olika storlekar på husen ? http://www.hemnet.se/beskrivning/672636?r=3

Nu har maken och Eliott äntligen kommit hem dvs de skulle bara vara borta över förra helgen men fastnade ifrankrike i åtta dagar, så jag har haft världens abstinens efter lillpojken, dvs är ju van att maken reser, men att Eliott är borta var nåt helt annat..

Var det nån som ville gå ut och käka i veckan ???

• Lilla

Utteröga: hur gick det på närakuten? Stackars stackars! Låter jobbigt...

Jennypenny: välkommen hit!

Stora syster: mår du bättre nu?

Flingan: jag har ingen erarenhet av Ergo, men gillar att bära i sjal. Kajsa har du nåt tips? Du har ju bra erfarenhet av sånt här.

tip: gå ut och äta låter trevligt, men jag är osäker på om jag orkar. Vilken dag hade du tänkt dig och var? Skönt att familjen är samlad igen! Förstår att du längtat!

Här har Idun hög feber sedan i natt. Lilla tjejen.

• BackinBlack

Stora syster: Vad vågat att köpa badkläder online. Hoppas du får ledigt för att köpa jord. hehe.

Lilla T: Stackare lilla Idun. Hoppas febern har gått ned.

tip: Förstår abstinensen om lillkillen varit borta så länge.

Ja, här är det halsfluss som gäller. Vilket verkar vara tur för då fick vi hjälp med antibiotika. De testade hela familjen, jag och Uma har streptokocker men inte killarna. Fast hon har varken ont eller har feber så hon surar massor att hon inte alls ska ta medicin och inte stanna hemma. Jag har haft en djävulsk ledvärk, ungefär som förvärkarna med ont i ländryggen ut i höfterna och ned i båda benen. Det har släppt lite nu. Nu är det tiodagarskur Kåvepenin och så toppar jag det med Alvedon för stunden.

Dags att hjälpa sambon med badet av sonen. Sköt om er!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Utteröga: vad "bra" att det var halsfluss så du/ni fick medicin. Krya på dig! Kram!

• Annelie E
    flingansnö skrev 2010-05-16 09:14:29 följande:
    Annelie: Men tror du att det är värt att köpa en helt ny sele istället? LillaT: Vad härligt med fjäderholmarna! Utteröga: Nej nej nej, nu får det vara nog!!! Du får inte bli sjuk igen nu!!! GAHHHH!! Tycker såååå synd om dig!! Ta hand om dig nu och VIIIIIIIIIILA!!!!    
    Har du en ergo och funderar på att köpa inlägget?
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Annelie E
    Cirkus maximum
    Jakobsberg

Kvarnvallen
    Söndag 23 maj kl 14:00 & 17:00
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • evani

Nea har i helgen äntligen börjat att gå själv... Hurra! Hon har ju varit så feg o inte vågat släppa taget om den hon håller i. Nu går hon lite då o då blandat med att för säkerhets skull krypa lite :)

Linnéa föddes 090127
  • Stora syster

Som sagt, brukar ju skicka tillbax det mesta jag beställer till mig själv på nätet, men jag har verkl inte hittat nåt jag kan dra på mig i badväg i affärerna, så nu hade jga inget val. Måte ju ha nåt när man ska jaga barnen på stranden! Iaf två av badlinnena (el vad de kallas) passade hyffsat, så nu ska jag se vad andra halvan hade för skoj, borde komma nästa vecka... Sen måste jag bara sola sola sola, för detta ser INTE ok ut...

Hittade iaf massa kläder till barnen idag, fina shorts o t-shirts! Nu får det bli sommar så de kan ha de på sig också!

Jaha, imorgon jobb igen då! Så ikväll blir det tidig sänggång, går ju upp okristligt tidigt, men nu e det iaf ljust ute när man kommer upp...

Svar på tråden järfällatråden 9