• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Hej Järfällabor! Vi får besök norrifrån i helgen och tänkte försöka hitta någon mysig lunch/brunch resturaurang att gå på på lördag. Gärna något naturnära eller kanske nära vatten. Någon erfaren som har ett bra förslag?

• BackinBlack
    MrsMumrik skrev 2010-06-03 07:50:46 följande:
    Hej Järfällabor! Vi får besök norrifrån i helgen och tänkte försöka hitta någon mysig lunch/brunch resturaurang att gå på på lördag. Gärna något naturnära eller kanske nära vatten. Någon erfaren som har ett bra förslag?
    Kanske ute vid Görväln? Det är även den årliga Görvälndagen på söndag, med försäljning, underhållning och t ex ponnyridning.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

Matglad: Härligt att syskon får följa med till öppnis.

Utteröga:Hur mår Vincent ? Och vad skönt att du har en sån bra chef.

mumriksfru:ska det vara i järfälla ? Lassemaja i barkarby är bra men ligger inte vid vattnet, dvs kolla deras hemsida.
    Annars finns ju sjöpaviljongen i  bromma, tror att de oxå har en hemsida.
    Och sen finns det en restaurang vid bolinder strand har dock aldrig käkat där så jag vet inte hur det är.

Är hemma och pluggar idag i fina vädret, inte kul, var tvungen att trösta mig med lite shopping dsv pompdeluxe har rea nu 50% på alla plagg och de har superfina barnkläder.Fanns väldigt många fina kl'änningar till midsommar.(inte min affär bara tips)

• BackinBlack

tip: Åh, tråkigt att plugga i fina vädret, men bra att du hittat något att göra dig glad med. Vincent mår bättre idag. Fast igår när han vaknade efter drygt tre timmars vila hade han 39,85 så jag försökte snabbt få ned febern hos lilla slöa killen och vi åkte till närakuten så snart vi fick komma in. Han har rejäl halsfluss och öroninflammation i höger öra. Nu verkar han redan må bättre, med Amimox och Alvedon.

Jag är däremot helt slut. Trött så in i märgen och skulle kunna somna över tangentbordet, för vilken dag i ordningen som helst. Har varit såhär trött sedan i lördags ungefär, sker var och varannan dag.

• Timba

Utteröga: har du kollat dina järnvärden ? Annars brukar iallafall jag bli piggare av d vitamin dvs tar barnens droppar och ät massor av frukt. Men skönt att vincent är bättre.

• BackinBlack
    Timba skrev 2010-06-03 14:21:36 följande:
    Utteröga: har du kollat dina järnvärden ? Annars brukar iallafall jag bli piggare av d vitamin dvs tar barnens droppar och ät massor av frukt. Men skönt att vincent är bättre.
    Ja, just nu får jag sluta med kaffe och stark mat för jag får grym halsbränna. Jag tror det beror lite på sömnbrist och oro också (sjuka barn, vab andra veckan på jobbet). Men det går väl över. Ska testa att äta mer frukt med.
  • Marina

Hej hej här är en helt slut människa =).. Inatt somna jag 23 och 24 vakna Isa sen var hon vaken till 02.10 och 02.30 somna jag sen vakna Liam 02.45 men somna igen och sen vakna han 05.00 =( så inatt blev det inte mkt sömn.. Jonny har fortfarande inte kommit hem =( så nu är jag sååå slut, har duschat barn och nu ska vi äta (alldeles för sent) sen ska dom sova...

Har såååå mkt att göra på jobb men samtidigt får jag inte jobba mer än 50% dock blir det hela tiden massa mertid..Men för att fylla upp kommer jag fortsätta med Meandi =) ska försöka sätta mig nu innan resan och försöka boka lite för hösten...

Nä nu kom mannen =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Marina och Utteröga: Gud vad ni jobbar och sliter ut er!! Ni måste ta hand om er också!! Äta och andas!!! Jag vet hur svårt det är, men bränn inte ut er nu!

Marina igen: Har du kvar de där bodisarna? Vad ska du ha för dem i så fall, minns inte vad de kostade bara att de var såå fina!

Här hemma har jag just fått G att somna, efter två timmar!! Han är så varm av sig att den här sommarvärmen inte är nådig mot honom... tillslut somnade han naken utan täcke när jag blåt honom på fötterna.... stackarn.....   Nu ska jag färga håret och sedan fixa mina fötter, ska bli underbart, har ju inte kunnat göra ngt alls med dem på läääänge. Köpte nytt nagellack idag så nu blir det fint!

• Marina

Flingan va gullig du e, nä ska inte slita ut mig =)

Vad är det för bodysar? friska upp mitt minne tack Skrattande

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

vi pratade om meandi bodysar i små stl som om du hade de kvar när kolletkonen var slut skulle jag få köpa dem av dig.

Svar på tråden järfällatråden 9