• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Hej! En liten uppdatering från mig. Vi är hemma sen i onsdags eftermiddag. Sonen mår bra och snart har vi nog bestämt oss för namn. Vi tvekar mellan två stycken. Idun är stolt storasyster, men har det lite kämpigt. Jag har väldigt ont och äter medicin 6 ggr per dygn, inkl. hostmedicin för hostan är kvar. Tyvärr hjälper inte medikamenterna fullt ut, men jag antar att det hade varit ännu värre utan. Idag var vi på återbesök och lillkillen har börjat gå upp i vikt igen och allt såg bra ut.

• Stora syster

Grattis Lilla T!! Försök bara ta det lugnt nu så blir det nog snart bättre! Gå till apoteket och köp typ kirurgtejp, finns nog lite olika varianter, typ olika material, men fråga dem, de brukar kunna ge bra råd!

Själv e jag rätt slut nu, lägger ner packandet för idag, och hoppas att tankarna lugnar ner sig så man kan sova, man vet ju aldrig när lilleman behagar stiga upp imorgon....

Go natt!

• Lilla

stora syster: tack för tipset om kirurgtejp! Det låter om det är mycket för dig/er nu. Kram!

• BackinBlack
    Orion87 skrev 2010-06-04 18:04:16 följande:
    Hej hoppar in här med en fråga. Brukar det vara extremt mycket folk där då? Hade nämligen planerat att åka dit och grilla med min karl och ha det lite mysigt eftersom vi inte träffats så mycket den senaste tiden. Vi ville helst vara ensamma också, men det kanske inte är ett alternativ i och med att dem har något speciellt där vid görväln på söndag?
    Det brukar vara ganska så knö med folk då, tyvärr. Kanske inte precis överallt men de rör sig ju omkring, busslaster, cyklar och bilar i massor. Om det är fint väder.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Lilla T: Åh, vad skönt att ni är hemma och att barnen mår bra. Nu får du ta extra hand om dig själv.

tip: Låter som ett träningspass att vara i parken.

Jag har i alla fall pratat med sambon om att jag vill kolla lägenheten igen. Nu hoppas jag på en fin helg och utflykter.

• Stora syster

Ja, det känns som att allt kommer samtidigt, sen e det alldeles för lugnt istället...

Jaha, en ny dag idag! tänkte packa ner hall och kök idag, och Loke ska på poolparty hos en av bästa kompisarna, så där har ni vår planering.

Behöver er hjälp; jag och en (manlig) kollega började för nån vecka sen prata om att man kanske skulle slå sig ihop o starta eget. Vi känner eg inte varann så bra, men vi har pratat rätt mkt nu om vad vi värdesätter rent affärsmässigt osv....Jag har ju talat i flera år om att strta eget, men inte hittat nån att göra det med.  Jag tycker att man ska satsa, annars vet man ju aldrig om det funkade. Jonta tyckte det var så konstigt att vi helt enkelt skulle bli partners, trots att vi inte känner varann. (Han jobbar natt, så vi har mest träffats när vi bytts av). Jag har rätt lätt att komma överens med många olika sorters människor, men ibland blir jag för blåögd. Tycker ni att det skulle kunna uppfattas som "en flört" eller så, alltså som nåt annat än en seriös affärsrelation?

• Orion87
    BackinBlack skrev 2010-06-05 07:27:40 följande:
    Det brukar vara ganska så knö med folk då, tyvärr. Kanske inte precis överallt men de rör sig ju omkring, busslaster, cyklar och bilar i massor. Om det är fint väder.
    aj då. nån som har ngot tips på var man kan åka om man vill grilla? gärna nära vattnet, och gärna nära kallhäll.
  • BackinBlack
    Orion87 skrev 2010-06-05 11:27:32 följande:
    aj då. nån som har ngot tips på var man kan åka om man vill grilla? gärna nära vattnet, och gärna nära kallhäll.
    Fanns det inget nära Bolinder strand eller Kallhällsbadet eller liknande?
  • BackinBlack

Stora syster: Jag förstår inte varför det skulle tänkas tolkas som en flört, bara för att ni är av olika kön och vill göra något som ett eget företag ihop. Sedan har ni väl rikligt med möten och genomgångar om vad det är ni kan tänkas starta upp tillsammans, hur det ska hanteras och så vidare plus att det finns många instanser under processen som kan granska affärsidén och stötta er (har jag för mig). Du får ta hjälp samt gå på magkänslan är allt jag kan säga. Jag kan vara något i stil med blåögd ibland, för att jag blir ivrig och vill en massa, men bara man är medveten om det så vet man vart man ska "stoppa" sig själv och tänka lite extra t ex.

Själv är jag trött efter en dag hos barnens farmor. Uma vägrade när vi väl kom fram och satt i bilen hur länge som helst (självklart nära oss och med nedvevade rutor). När jag väl propsade på att hon skulle ut och med på promenad gick det bra en stund och hon kunde vara glad och leka med farmor, men hela tiden sa hon att hon ville åka hem och "när ska vi åka?" och "snälla, jag vill åka hem NU". Väldigt påfrestande.

Nu leker hon med sin pappa och ska snart sova, har som ett bromsbett på ena överarmen så vi vet inte om hon fick det i början och att det satte igång allting. I torsdags kväll ville hon hem direkt från kolonilotten efter ett myggbett och kom inte ens för att säga hej till sin favorit - morfar. Puh. Den här sommaren kommer bli spännande.

Nu ska jag leta rätt på en deckare, ett glas vatten och lite godis från igår tror jag. Imorgon ska vi sätta jordgubbsplantor och åka till Görvälndagen om vädret är fint/hyfsat.

Svar på tråden järfällatråden 9