• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Matglad: Är avis!!

LillaT: Jag har  typ trosor som håller in magen, köpte på lindex förra grav, och har dem igen, det är superskönt....  Skönt att du mår lite bättre nu. Vi fick svar direkt idag.

nu är det kö till datorn..... godnatt

• BackinBlack

Lilla T och Flingan: Vad mysigt det låter med era små, Tor och Agnes. Ta hand om er.

Mirjam: Hoppas du mår bättre snart. Du får ta hand om dig du med.

Själv är jag så nöjd att vara på jobbet, kommer hit först av alla. Ska snart gå och fixa min kopp ört-te för nu är det slut med kaffedrickandet igen. Ska titta på femrummaren i nästa vecka och hoppas få sambon att ta ett bra beslut med mig.

I övrigt är allt bra förutom att Uma är hysterisk när det gäller att vara ute och alla insekter och djur. Puh. Och så är det babyboom på det här jobbet, tre gravida nu. Alltså av femton anställda här på kontoret, varav nästan hälften är män och alla inte är i familjebildande ålder längre.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mirix

Det va väll nästan givet att t skulle bli en liten As till Therese!? Det e bra, ni håller er till ett tema. Teaa-namn passar ju alltid ihop. Vad passar till Mira lixom? ;) 

• flingansnö

Vi var på BVC idag och Agnes har gått upp över födelsevikten nu! 4700g väger hon nu! Min lillplutta! Gulsoten var också mycket bättre, tycker det är skönt!  Men jag dricker för lite i värmen.... shit vilken huvudvärk jag fick efter besöket, var en sväng i centrum, men fick ta mig hem innan det övergick i migrän, vågade knappt köra hem.... väl hemma bälgade jag i mig vätskeersättning, och saft, och sedan sov jag en stund... sen blev det bätre.... tycker det är svårt att få i mig tillräckligt med vatten.... fundererpå att köpa en sodastreamer så att jag kan få bubbelvatten iallfall... det är ju godare...

• Mirix

Gör det Elin, det e heltklart värt om man gillar sånt. Patronen räcker hur läng som helst!

• Lilla

Jag har tillbringat hela dagen på först Barkarby vårdcentral och sedan Danderyds akutmottagning pga misstänkt blodpropp i benet. Det visade sig vara en ytlig propp, så det var ingen fara. Fick en kräm att smörja med.

Flingan: skönt att gulsoten blivit bättre och bra med viktökningen för Agnes! Det blev ingen vägning eller hembesök av BVC idag, eftersom vi var på akuten då.

Mirix: jo, vi valde mellan andra fornnordiska namn. Tor Arvid Filip blev det (vet inte om jag skrev ut alla namn tidigare). Ni hittar nog nåt fint namn som passar perfekt med Mira! Hur var det, vet ni om det är en kille eller tjej?

• Mirix

Therese: näää vi vill ju inte öppna julklapparna på Lucia jö

Vad var det andra namnet ni valde mellan?

Vilken tur att ni kollade upp benet. Läkig med proppar, försöker mobilicera min fru så hon inte åker på nån... själv e jag ju odödlig lixom..

• Stora syster

Ja, girls, vad ska jag säga! Mysigt det låter med alla små bebbar!

Själv har jag åkt på Nilos dunderförkylning. Ingen idé att ens tänka tanken på att va hemma o sova, har ju huset fullt av hantverkare som bilar upp golv... ;)

Skönt att få igång allt, har varit en ruggigt hektisk vecka! Sjuk Nilo, vi har flyttat runt möbler och bor nu i tvättstugan... Vi har köpt resan till Egypten, köket är beställt och det mesta verkar rulla på som det ska, men guuud vad jag slitit....

Mirjam, företaget blir kanske inte inom ren sjukvård, och tanken var ju att vi skulle va två att starta det, just för att man ska kunna jobba under tiden.  Måste kolla upp vad man får syssla med för konkurerande verksamhet bara, tänkkte ringa facket och se. Men hursom, det blir ju inget konkret förrän efter sommarn, nu stänger ju allt, men vi har ju då tid på oss att lära känna varann ordentligt och smida planer. Vi har ju varit väldigt affärsmässiga och pratat mycket om vilka mål vi har och hur vi ser på olika företeelser inom verksamhetsdrift. För mig känns det som att vi kommer komma överens bra och vi kommer komplettera varann, vilket var lite det jag sökte efter i en kompanjon... Sen SKA det va slitigt, jag gillar inte att bara jobba 80 % och sen inte ha nåt annat att sysselsätta skallle med... Men som sagt, det är ju ff på planeringsstadiet. Vad var det som gjorde att du tyckte att det var för jobbigt, vad hade du för företag?? Tar gärna emot tips!!

• evani

Kul att vakna i natt med 39graders feber o ont ihalsen... NOT!!!! o jag som ska på återbesök för axeln idag och klippa mig... jag åker o gör det ända, det är panik på hårfronten, tjockt så det känns som att ha vintermössa på sig.
    Fast feber hade rymt igen när jag vaknade, hoppas den håller sig borta resten av dagen, jag hade ju tänkt shoppa oxå, måste hitta kläder till ett bröllop vi ska på i augusti.... 

Linnéa föddes 090127
  • BackinBlack

evani och Stora syster: Krya på er!

Lilla T: Stackare. Hoppas krämen gör underverk nu.

flingan: Vad bra att hon är uppe i sin matchvikt och lite till. Sodastream låter som en toppenidé och lyxigt värre.

Själv ska jag dricka örtte och sortera papper. Väntar på att resten av personalen ska dyka upp för idag ska vi gemensamt stämma av ett gediget konto. Imorgon är det bolagsdag, vad det nu innebär. Vi ska i alla fall inte sitta här inne och jobba. Tror jag. Jag har kommit i min gamla svarta linnekjol och en svart- och rödrandig tröja jag inte har haft på länge, sånt kan göra min dag.

Ha en fin dag allihopa.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9