• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Stora syster: krya krya! Vad jobbigt att inte kunna vara hemma och vila när du är sjuk... Men toppen att det händer så mycket på renoveringsfronten! Och grattis till resan! När är det ni åker?

evani: fy för hög feber... Hoppas den håller sig borta nu! Jag hade ont i halsen i 12 dagar (blä) och nu har maken åkt på det också. Jag håller tummarna för att ditt halsonda inte sitter i så länge! Skoj med bröllop! Vill också gå på bröllop. Var flera år sen nu. Lycka till på återbesöket för axeln också!

Mirix: de andra namnen kan jag berätta för dig när vi ses. Hur länge har du kvar på terminen nu?

Utteröga: vad trevligt att komma i gamla kläder igen! Det lär dröja länge här, ha ha. Men det är ju så det ska vara när man har en 9 dagar gammal bebis.

• BackinBlack

Lilla T: Ja, verkligen. Min mamma har sagt åt mig att inte ta åt mig åt illvilliga kommentarer, som att jag verkar gravid sådär 6-9 månader efter barn nummer två. För min syster tog det längst tid efter barn nummer två och det gick år innan hon gick ned de extra kilona.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilltösa

Någon av er som vet om det finns något ställe med mamma-barn-gympa, eller ställe med barnpassning? Vill börja träna nu på dagarna när jag är hemma själv med bebisen.
    Tänkte alltså i Järfälla eller så....fastän jag bor i Kungsängen, men här finns ju ingenting sånt.

• flingansnö

LillaT: Så du fick en propp! på mig var det ju bara vätska iallfall.... men inge kul att sitta på akuten! Fick ni vara där länge?

Mirjam: Varför inte? Jag vill alltid öppnam ina paket i förväg!

Utteröga: Härligt att komma i kläderna! Här dröjer det nog ett bra tag..... men jag har iaf börjat med mina promenader nu, fast jag orkar ju typ 500m sen är jag slut som om jag sprungit 2 km!!! Men med små steg i rätt riktinig ska det väl ändå gå vägen....

Syster: Krya på dig!!!

lilltösa: Kolla med friskis.... de har väl mammajympa tror jag....

• Lilla

Lilltösa: jag vet tyvärr inte var det finns mamma-barn-gympa, men Friskis & Svettis borde ha.

Flingan: vi var på akuten 13-16, så det var inte så farligt. Fast innan hade vi varit på vårdcentralen i Barkarby, så hela dagen gick åt till detta. Kan man alltså börja med promenader efter 2 veckor?

Är det vanligt att bebisar sover hela tiden? Tor sover i princip dygnet runt. Det känns kumt, för så har Idun aldrig gjort! Om nån vecka när han typ aldrig sover lär jag ångra att jag frågat detta...

• BackinBlack

flingan: Men du är ju nysnittad. Ta det lugnt, du hinner. Jag med. Ett och ett halvt år är väl ingenting... Fast jag vill ju inte bygga på nya kilon om jag inte blivit av med några först. hehe.

Therese: Vilken söt liten kille. Jag måste nog in och titta lite mer... Skönt att han sover såpass mycket, såhär i början inte minst när du behöver din vila och när man har fler barn.

Jag väntar på nya uppgifter och äter ett äpple under tiden. Vi har stämt av konton och huvudet är lite mosigt. Åker hem om en timme ungefär och hoppas på någon grekisk kyckling-rätt med halloumi som sambon har lovat mig.

• Lilla

Annika: tack! Han är sötaste killen enligt mig! Middagen du blivit lovad låter god! Såg du Iduns rutschkana häromdagen förresten?

• flingansnö

Therese: Han är JÄTTEFIN!!!!! supersöt!!! Och passa på att njut medan han sovermycket!! Gustav sov också i princip dygnet runt länge, vissa dagar sov han säkert 20 timmar han var alatså vaken för att äta, och inget mer..... Han har alltid varit ett sovande barn, det gör att jag har lite svårt att hantera detta barn som visserligen sover mycket, men inte lika mycket..... njut du!

och ang prommenader så har jag inte brottom egentligen, det är inte som att jag går på ngra motionsprommenader, det pallar varken höfter, rygg, kondition eller snitt.... men jag har ju inte kunnat gå alls på så länge, så jag måste börja ngnstans, och då är dagliga prommenader en bra start, men jag går kanske.... 500m.... i lungt tempo.... träna är inget som jag tänker börja med pålänge, vill inte skada mig eller göra så att såret spricker upp eller så...

Utteröga: låter som en god middag! Här hemma har Magnus lovat mig fallaffel! Mumsigt!

• BackinBlack

Therese: Nej, jag missade rutschkanan för sambon körde någon konstig väg dit via Orgona och sedan var vi så trötta på hemvägen så jag glömde bort att titta. Och visst är han sötast!

Elin: Låter bra det. Själv har jag haft ambitionen att börja träna sedan förra sommaren, men inte kommit igång än. Kanske till hösten?.. Eller något.

Ja, middagen låter toppen och jag hoppas att vi har allt hemma (han trodde det) så att jag får det serverat nästan omedelbart. Äter a-fil med müsli och någon smörgås till lunch bara. Är hungrig som en varg när jag kommer hem. Falafel låter MUMS!

Svar på tråden järfällatråden 9