• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

här har jag varit frånvrande en hel vecka o inge hr saknat mig!! ;-9 skandal!

jag ha haft högfeber sedan i tordags o dum som jag e har jag vrit både på studentmotagning och sått på loppis.. så idag när jag äntligen kunde resa mig lite snurrade världen o det blev ingen praktik för mig...

Grattis Therese! Vad roigt, vilken liten en! Nu e jag jätte nyfiken vad den lille ska heta ju!
    Det e bara att stå ut, det blir bättre.

Karro, jag tycker att du ska vänta innan du ger dig n på att starta ett företag. Dels för att det e skitkrångligt ochtar massa tid, ångest och pengar. Men oxå för att dhar för lite erfrenhet som sjuksyster än. Jobba några år minst, d får du erfarenhet, referenser och kontakter. Sen tycker jag du ska lära känna din kollega mer oxå. Ni har inte jobbat länge ihop, och du vet inte alls hur denne är som människa eller professionell. 

• Lilla

Mirjam: tack! Han heter Tor, så nu har vi två "asagudar" här hemma. Stackare som varit så sjuk... Ta det lugnt nu då så du blir frisk snart! Är det möjligt att ta igen praktiken senare?

• flingansnö

Hej hopp!

Ska har varit lite frånvarande inser jag... har ögnat igenom de sidor jag missat men om jag glömmer saker som ni skrivit så får ni förlåta mig....

Idag är första dagen som jag är ensam hemma med Agnes. Det känns både lite läskigt och samtidigt rätt skönt.... att liksom få lite vardag i livet igen. Magnus lämnade G på förskolan idag så jag kunde ha en slömorgon, det var skönt för hon sover forfaraden bästa på dagarna lillskruttan min. Tog iaf med henne till Astrid Lindgrens idag för koll av höftlederna, det är tydligen rutin när de suttit i säte. efter det var jag så trött så när vi kom hem somnade vi i sängen båda två och sov hur länge som helst.... är lite mosig nu, men det var sköööööönt att sova!!!

I morgon blir det bvc besök.

Tip: Jag försöker promma så mycke tjag klarar för smärtan i såret, det ömmar fortfarande en hel del... jag har ingen tape på, den tog de bort på sjukhuset, har dock en trosgördel på som håller allt på plats vilket är skönt.

LillaT: Välkomna hem!!! Lillpojken Tor! Coolt namn! Längtar efter att få träffa honom! Men tycker så synd om dig med hostan, kan inte vara kul!

Mirjam: ta hand om dig! Det rä viktigare att må bra än att vara alla dagar på praktiken.

Nu ska jag klä på mig nåt snyggare än mjukisbyxor, ta Agnes i vagen och gå ner till Ica! Är så lycklig över att kunna gå igen, även om jag blir helt slut av att gå typ 500 m.... men jag antar att man får ta ett steg i taget...

Kram kram

• flingansnö

Jag fick tillbaka min sjal i lördags, har haft den utlånad, och nu sitter Agnes i den såååååå nöjd!!! Helt underbart är det, hon är så liten! när jag köpte den var Gustav nog två månader och han var ju stor till att börja med, så att ha en såå liten en i sjalen är såååå mysigt!! Hon verkar trivas också, fast vill inte gärna ha huvudet instoppat så jag får ha lite koll så att hon inte "tappar" huvudet.  Men åhh vad det är mysigt!!

• Seaflower
    Flingan: Jag ska ju ut till Jakan imorrn, Anton har sin 1-års kontroll på BVC...går ju kvar där
    Vilken tid ska du dit? Kanske kan ses en sväng, är ju inte varje dag jag befinner mig på norra sidan stan nuförtiden
  • flingansnö

.Ja, det vore kul sanna!! Tänk att Anton har blivit ett år!!! Shit vad fort det har gått!!   Jag ska till BVC 9.30, tänkte gå en sväng i centrum efteråt, måste shoppa skor, och amningslinnen....

• Maraja 80

Lilla T: Stort GRATTIS till lilla Tor!! Hoppas du mår bättre snart!

*Vinkar* till alla!

• Matglad

Oj, oj. har sniffat lite på Tor! Underbart söt!

• Lilla

Maraja: tackar!

Jag mår bättre idag. Har mindre ont och börjar tro på att det kommer bli bra till slut. I morgon gör BVC hembesök och har med våg. Det ska bli intressant att se om Tor gått upp som han ska.

Kajsa: trevligt med besök i kväll och TACK för mat och bröd! Det ska vi njuta av i morgon.

Flingan: har du köpt en sån där trosa som håller in magen alltså? Jag har också funderat på gördel, men det där lät bättre för en gördel går väl inte att få att sitta tillräckligt långt ner? Är det Agnes andra BVC-besök? Fick ni svar på en gång angående höfterna? Vi väntar också på kallelse.

Svar på tråden järfällatråden 9