• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Äh, det är lugnt! Svammla du!   Men varför har han ätit penicilin? Det var ngt med halsfluss eller hur? Eller minns jag fel? Det kan inte vara röda hund eller nåt sånt? Fast det är vi kanske vaccinerade mot?

Här hemma har Agnes börjat sova bättre på natten, i natt har jag bara ammat en gång mellan midnatt och kl 6 och vid sextiden ville hon bara lite och sedan somnade hon om Nu håller hon på att vakna och pickar med huvudet i sängen i sömnen så jag tror att hon är skithungrig nU! Lilla söta skruttan min!

Gustav somnade tillslut igår.... det är inte lätt för honom... tur att det är semester snart så att vi kan vara tillsammans hela familjen hela tiden. Läääääängtar.

• flingansnö

ÅHHHHH!!! Nu är jag ARG!! Vad är det för jäkla skitsamhälle vi lever i!!!! Fastnade framför ett reprisavsnitt av uppdraggranskning som handlar om vestibulit, och jag blir sååååå arg!! Dels blir jag arg på att det inte finns bra behandling överallt, när det uppenbarligen finns metoder som fungerar, men det som gör mig mest arg och kanske framförallt lite bitter är att vi lever i ett samhälle där flickor tror att det är normalt att sex gör ont!!! Hur fan kan det få vara så???!!!!! Hur kan vi inte lära flickor att sex ska vara skönt och om det gör ont så SLUTAR MAN!!! Nej man måste inte få himlastormande orgasmer jämt, men det ska fan inte göra ont!!! Sexualundervisningen i skolan måste förbättras!!!! GAHHHH!!!!!

• BackinBlack

flingan: Förstår din frustration. Informationen är knapp och tjejer har bara varandra att förlita sig till och det det tror att det ska vara. Vad skönt att Agnes sover bra.

Har kollat på nätet på mässling och röda hund men inget av dem är det som Vincent har och han har ingen feber eller så. Han skulle ta sitt vaccin i onsdags, men fick inte för att han åt penicillin så nästa onsdag ska jag iväg med honom. Men, som sagt - det här är mer som nässel-/allergiutslag. Som jag hoppas går över snart.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilltösa

Utteröga: mina söner har också den här veckan haft suspekta prickar. Grannarna har haft vattkoppor nyligen, vilket mina killar redan haft. Men det kändes så himla konstigt att killarna skulle få prickar nu direkt efter att grannarna haft vattkoppor men det var nog bara ett konstigt sammanträffande. Men iallafall, hos mina killar började det med feber, de hade feber ett dygn och sen dök prickarna upp, röda, och ungefär samma storlek som vattkoppor men inte vätskefyllda utan jämnröda....ser ut som bett ungefär. Har tydligen inte kliat. Jättekonstigt!! Kanske någon typ av virusprickar.
    Men läkaren visste inte heller vad det kunde vara på din son eller?

• BackinBlack

Lilltösa: Nej, läkaren tror att det är en allergisk reaktion, sköterskan på Vårdguiden att det kunde vara nässelutslag. Fast han har ju ingen feber och han kliar inte. Vi tippar på någon allergi alternativt att det är något virus. En pedagog på dagis sa att hon har hört om flera barn som har dessa prickar...

• Lilla

Utteröga och Lilltösa: konstigt med prickarna era barn har fått...

Idag fick jag frukost på säng av min fina familj. Det var en försenad Mors dags-frukost. När det var Mors dag kunde jag inte äta i sängen pga stora magen som tryckte överallt. Nu har jag precis vinkat iväg Idun och pappa som är på väg till 4-årskalas på Lekpalatset i Veddesta. Lite kul att första gången Idun får komma dit är på ett kalas. Själv ska jag äta lasagne till lunch. Den står i micron och blir varm just nu. Tor sover i sin babysitter.

Vad gör ni andra denna lördag?

• Mirix

Låter så härligt på ditt jbb Utteröga - deet e du verkligen värd!

Själv fick jag sova till 12 me tvingas istället itta ¨på alla tråkiga matcher OCH låta Fanny ha sovemorgon till 12 imorgon... vilen miss

• Mirix

jobbgt med syskontrubblet. Jag funderar mkt över det där och ska läsa olika teorier. Just nu har jag bara läst Anna Wahlgrens och hon har ju 9 ungar så nåt borde hon ju veta om saken

• BackinBlack

Lilla T: Vad mysigt med frukost på sängen och lite egentid sådär. Visst är det skoj när de börjar gå på sådana kalas. De blir så stora. Lite läskigt också.

Mirjam: Ja, detta VM. Suck. Har lovat sambon att ha huvudkollen på barnen nu inför någon match klockan fyra och det är visst en till halv nio ikväll, men då sover barnen. Jag har sagt att han inte kan räkna med att få se helt ostört, vi har ju ändå två vildingar som inte går att styra bara sådär.

Vi har varit iväg och storhandlat mat allihopa. Åkte till Vinsta, försökte få barnen att klappa djuren utanför Arken Zoo, men det var bara sambon som vågade. Vincent hittade och blev förtjust i en rosa Hello Kitty-boll i början av affären och Uma skulle såklart också ha en så vi kom hem med två svindyra små bollar. Vincent säger boll och Kitty i alla fall.

Jag drömmer om barn och är smått emotionell nu. Har nog fått någon slags hang-up. Ska snart ta mig ur det och leka med mina barn innan vi ska göra en hemmagjord snabbmatsmiddag i form av pommes, chicky bits och buffalo wings till oss vuxna. Bakade eget formbröd imorse från Leilas Piece of cake och det uppskattades så nu ska jag baka mer - av samma och av andra bröd i boken som tekakor och ciabatta. Och så filmjölkslimpa till mig.

Svar på tråden järfällatråden 9