• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Puh har just försökt planera lite sommar men blir helt matt bara av veckorna innan semestern..... Gustav sista utredningsdag är midsommarafton!!! Så vi missar allt firande på landet.... kommer komma upp på kvällen och vara trötta... hoppas på fint väder då iaf så att vi kan grilla.... Hur ska man orka allt??

Sen kommer semestern med alla krav och allt som SKA göras.... Magnus verkar förstå iallfall och utgör sköld mellan mig och alla måsten, han har sian fel och brister men när det gäller sådant här så är han underbar.

Sen ringde syrran och hennes IDIOT till exman har klippt av barnen håret som en ren maktdemonstration!!! Andre har han SNAGGAT!!! och Signe som sparat sitt hår i över ett år, henne har han klippt i en ojäm POTTFRISYR!!!! Han messade henne en bild med orden "så att du känner igen dem!" FAn jag avskyr den karln!!! 

ush jag är alldels matt av allting som hänt i min hjärna nu under em.... suck.... 

• Stora syster

Flingan, den karln verkar kanske inte ens värd att slösa sin energi på, om han sjunkit så lågt att han utnyttjar barnen mot exfrun? Ashole säger vi bara. Punkt!! Annars, försök andas lite, tänk på att det e som ett jobb, vi har ju inte semseter förrän om ngr veckor!! Har ni mkt att göra nu i sommar??

Här e en till som haft barn på lekpalatset på kalas idag! Men jag släppte iofs bara av honom och åkte o uträttade massa ärenden under tiden. Men de gllar det där stället!!GUUUUD så mkt folk det var!!

Loke fick för sig att han ville åka till farmor igår kväll, så nu åker han på torsadg, och blir tydligen borta hela tre veckor! Han skulle ju varit på fritis, jag jobbar ju, och det e rätt trist här hemma med extremt små och röriga utrymmen, så jag förstår honom. Får väl se om han tröttnar i förtur och vill åka hem. Blir tomt här iaf...

Mirjam, vaddå fotbollen eller? E väl kul ?;) Hade kunnat byta till mig en sovmorgon mot det mesta, kommer inte ens ihåg när jag fick en sist, förutom när jag försov mig förra veckan  då, men den dan ble ju inge  bra start på direkt.... ang Anna Wahlgren, glöm inte att hon gillade att dricka wiskey, det kanske bedövar en lite när man ser barnen bråka med varann... haha!!

Utteröga, jag vill också baka! Saknar sååå ett kök! Men jag vet ju att det nya kommer vara tusen ggr finare, det ser redan bättre ut! hahah!! Vill inviga nya ugnen, med pyrolytisk självrengöring! Ska baka massor och laga god mat varje dag!

• Lilla

stora syster: kul att Loke också varit på Lekpalatset på kalas idag! Det var tydligen flera kalas där. Det Idun var på hade en rosa fondvägg och kallades prinsessrummet eller nåt liknande. 4-åringen som hade kalaset älskar prinsessor, så det passade ju bra.

• flingansnö

Utteröga: Vad duktg du är som bakar bröd! LÅter sååååå gott! 

Syster: Ja, utnyttjar barnen som maktmedel har han gjort länge... men du har rätt, jag ska inte ödsla energi på att hata honom....

LillaT och syster: Roligt med kalas på palatset!

Mirjam: Ha ha ha, här är tvn på HELA tiden nu, för är det inte match så är det prat om match.... och jag tycker faktiskt att det är ganska kul, Mange har dessutom gjort ett undantag i sitt spelstopp så han har lämnat in en rad och det blir nog ngra hundra i vinst! Det tycker jag är roligt!
    Vi kan byta fru/man under VM om du vill, jag är morgonpigg så du kan få många sovmornar, och du slipper fotbollen.... Men... du får laga mat och lägga barn och dammsuga....

• Lilltösa

Nej inte hittat mamma-barngympa än men tror F&S har haft barnpassning tidigare men nu kan jag inte hitta igen det på deras hemsida.....
    Så jag mottager gärna tips om någon kommer på något.

Utteröga! Vad duktig du är som bakar!!

• Timba

Lilltösa: friskis brukar ha barnpassning måndag och onsdagar, men jag tror att de har uppehåll med det under sommaren, ring till receptionen och fråga hur det ligger till.Och de har även haft mamma bebisgympa men det kanske är uppehåll där med. Annars finns ju sats i jakan har för mig att de oxå har någon mammababy grupp.
    Friskis har ju utegympa nu under sommaren kanske kan vara en ide att ta med barnvagnen  och ställa brevid.

Utteröga: Vad skönt att du trivs så bra på jobbet.

Flingan: Hur går det för Gustavs tal nu, dvs hur ofta går han hos logopeden ? Har det blivit bättre ?
    Vi väntar fortfarande på tid dit och jag är jättenyfiken på vad de kommer att säga om Eliotts tal, sen ska han oxå få träffa psykolog och hörseln ska kontrolleras...tycker bara att allt går så sakta.

LillaT: vad kul för Idun attgåpå kalas, gillade hon lekpalatset. Hur mår du nu förresten ?

Stora syster: härligt att renoveringen är igång, hur länge ska de hålla på ?

Mirix: hurmår blivande mamman ?

Härär det fullt upp, har i och för sig sommarlov nu gjorde sista tentan i torsdag men badrums och sovrumsbyggandet är i full gång, så nu måste vi köra på om vi ska hinna klart, nästan komiskt så här var det precis innan Elina kom oxå men då gjorde vi köket...

• Stora syster

Hehe Tip, vi gjorde ju badrummet precis innan Nilo kom!! Varför lyckas man alltid?? ;) Hos oss kkommer de nog va ett par veckor till, tex såg de nu när golvet revs att de måste flytta rören mkt längre än vad som var tänkt för att det ska bli rätt fall, osv osv... men det blir FIIIIIIINT!!!  Bänkskivan kommer i mitten av juli, så jag hoppas att de klara med allt annat då, och bara kan slänga på skivan och vi flytta in....

Vilken intuition man har, tyckte väl att det var nåt konstigt med Nilo igår, han låg o kved hela natten, trots att jag pytsade i honom både alvedon och näsdroppar, trodde han ff var förkyld. I morse tempade han, så jag gick till närakuten och sa att han hade öroninflammation. Doktorn verkade tveksam först, men jag fick rätt, och nu äter Nilo kåvepenin. Tjoho lixom, tänkte väl att det var nåt knas när han tempade efter att ha varit feberfri i nästan en vecka... Man ska lita på sin intuition, särskilt när det gäller ungarna...

• Annelie E

Tip och flingan: När ska man börja oroa sig för talet? Oliwer är ju 2 år och 2 månader...  Han säger inte så mycket, han har sina egna ord och mamma, pappa, hej...

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Lilla

tip:Idun gillade Lekpalatset. Jag mår mycket bättre! Så himla skönt! Lycka till med renoveringen nu! Visst kommer du bli snittad? När blir det? Hoppas ni hinner färdigt.

• Stora syster

Go morron!

Jaha iväg mot jobbet då! Hoppas jag har inskolning idag, så slipper jag jobba så mkt själv. E ff inte kry, låter som en kråka... Nilo e hemma med pappa idag, så får vi se hur vi löser resten av veckan. Fick mess av Alex i natt attt hon hade jätteont i  örat..... Kanske blir en till tripp till närakuten....

So long girls!!

Svar på tråden järfällatråden 9