• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

SYster: Nu får det räcka, nu får din familj bli frisk och vara frisk minst hela sommaren!!! Lider med er!! Blä... hoppas nilo blir frisk fort och att det inte är ngn fara emd Alex och att du blri frisk fort nu!

Tip: Att du orkar!! Tror du att ni hinner klart med renoveringen till bebis kommer? ÄR det en kille eller tjeje föresten? vet ni? Och hur mår du? Vad säger de på mvc om din livmoder?

Annelie: Vi började oroa oss när han var ca 2 och ett halvt, men tänkte väl äandå att det inte var ngn fara... han har ju "pratat" sitt eget språk sååååå länge. Men på tre-års kontrollen klarade han ingenting av de de ska klara, inte bar atalmässigt utan även förståendeässigt, eller dvs det gick inte att avgöra om han förstod eller om han bara inte ville delta efrtersom han vägrade svara på tilltal vilket är väldigt vanligt. Då fick vi remiss till logoped och psykolog.

Tip: Vi går hos logopeden ca en gång i månaden, hon vill att vi tecknar massor, men vi klarar inte riktigt allt, vi brukar få en stor uppgift att öva på till nästa gång, sist var det färger och de sitter nu, nu är det lägesord, och vi har just börjat, det är väldigt svårt för G. Det svåraste är att veta vad han förstår och vad han inte förstår. Det ska bli väldit intressant att se vad psykologen säger... jag tror att det kanske kan bli en autism-diagnos.... men vi får se....
    JAg förstår att du är frustrerad över att det tar tid i vården, men jag försöker se det positivt, vi är ändå tidigt ute med all kontroll, många med problem får inte den här hjälpe alls!! Och de som ändå får den får den när de väl har börjat skolan, och då blir problemenn ännu större!

I övrigt är jag trött idag.... lillskruttan har börjat få magknip...så nu sover hon änu sämre på nätterna, i natt var hon vaken och skrek eller gnällde i nästan två timmar..... Med Gustav drack jag ngt the som var bra fö hans mage, ska se om jag kan hitta det igen, och så får jag väl sluta äta så mycket rå lök och sånnt....

• Stora syster

Lider med dig Flingan, hoppas ni får nån ordning på G´s tal och allt, visste inte att det var så illa! ? Skönt att ni verkar känna att ni får hjälp iaf.

Jag blev hemringd av fritis på fm, Loke hade superont i örat. O inga tider på vc, så vi får vänta på att närakuten ska öppna o ta en trip dit. Jonta tog Nilo till farmor iaf, här e ju svårt att va bland röran. Nu mår Loke bättre efter alvedon och näsdroppar. Hoppas det e öroninflammation där med, så han också får antibiotika och blir frisk.

Jag lär vabba ett par dar, Jonta måste jobba. E kluven, vill slippa min kväll på jobbet på torsdag, annars får farmor trängas i vår säng med Nilo hela kvällen. Vill dock inte va hemma flera dar i inomhusväder när vi inte har nåt rum att va i. Jaja, det blir ju vad det blir. Barnen e ju sjuka när de är lixom.

Kan ju alltid roa mig med att bossa lite över byggarna, haha!

• Lilltösa

Stora syster....måste ni vänta på att närakuten ska öppna? Barnakute på Danderyd vill jag tipsa om....jättelugnt, sällan mycket folk (inte när vi varit där iallafall så det kanske bara var tillfälligt) och jättegulliga. Har så jättebra erfarenhet av dem så jag ville bara ge ett litet tips.

• flingansnö

JAg har också jättebra erfarnhet av barnaktuen i danderyd. Vi fick glass och grejjer medan vi väntade.... vanliga akuten där har jag dock intemycket till över för.....

nu skriker lillskruttan, dags för amning!

• Lilltösa

Ja precis, när jag var där och vaccinerade mina killar mot TBE (fästingvaccin) så fick de glass, kakor och saft! Urgullig sköterska som tog emot.

• Mirix

Klarat en dag till, bara 4 kvar... nedräkningen för Fannys semester ha börjat IGEN, vi trodde at hon skulle börja semesten den här veckan men icke... o bara 7 veckor på sommaren och istället 3 över jul... jaja ska inte klaga men det  segt i det här vädret. Jag e så himla trött, äter dåligt och sover hur mkt somhelst. (skönt för jag har haftsvårt tt somna ett tag nu)

Karro, om det inte smittar kan ni ju komma hit o leka. Här finns inga byggmänniskor!

Nån mer som vill skojsa med oss?

• flingansnö

Vad sägs om fika på gården vid 4-h gården i akalla på torsdag? De öppnar 11, och har en mysig trädgård att sitta ute i!

• Mirix

Jag är på!

Akalla By 12.00
    Mirix + 1

Tip: hon mår bra, trött och får ont av att bära mn annars inte mkt. Har kanske börjat kissa lite mer, men inget mot vad som väntar, känner sparka varje dag och verkar väldgt nöjdöver att få äta hela tiden. Vi läser på om förlosnigar nu och ska boka profilaxkurs snart. Har alla gått den eller??
    Hur långt har du kvar? Vilktdaum har ni fått för snitt?

• flingansnö

Akalla By Torsdag 12.00
    Mirix+1
    Flingan +1

Mirjam: Vi har gått profylaxkurs, gjorde det när vi väntade G och det var helt klart värt pengarna trots att det sedan blev snitt. jag använder mig ofta av kunskaperna från den kursen, bara det faktum att avslappning hjälper mot smärta.... det är jättebra, vi gick Annas profylax, tycker det var bra, det var såklart en del flum också... men jag är nöjd.

Svar på tråden järfällatråden 9