• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Bolindermamman

Jag jobbar idag ca 60 % som redovisningskonsult på en byrå. Trivs inte riktigt så jag har fått nytt jobb som jag börjar 5 juli..också det med ekonomi men på en avdelning där jag ska sköta färre bolags bokföring......jihooo vad glad jag är för det. Då kommer jag jobba 50 % så jag ska försöka hitta nåt att komplettera upp det med ex 20 % så det iaf blit 70 % allt som allt.

Vad jobbar ni alla med då?

Vad roligt att ni försöker ses ofta, jag lär gärna känna fler i området då vi är tämligen nyinflyttade (november 2008) fanns inte många i mammagruppen man "klickade" med så det blev aldrig att vi umgicks vilket var lite trist.

• flingansnö

Bolindermamma: Vi har en liten träff inbokad på torsdag om du är ledig då. Det är alltid kul att lära känna nytt folk

Akalla By Torsdag 12.00
    Mirix+1
    Flingan +1

• flingansnö

ÄR det föresten ngn som vert vart man kan köpa blingade coola nappar? Har hittat på flufffababes, men är inte helt nöjd....

• Bolindermamman

Attans då är jag inte ledig men jag hakar gärna på en annan gång, skoj att träffa nytt folk tycker jag och bara ett stort plus att alla bor i närheten Brukar sluta halv två två och hämtar därefter på förskolan så det är oftast runt den tiden jag kan!

Har ni Järfällabor besökt Säby Gård och caféet där förresten, det är jättemysigt och nu för tiden har de även öppet eftermiddagar onsdag-fredag tror jag det var. Det rekommenderas verkligen. Vi brukar gå från oss dit och fika och kolla på djuren och sen ta bussen hem, perfekt promenad.

Är ni många som är hemma om dagarna med era barn?

Är det nåt speciellt motiv du önskar på nappen eller bara lite annorlunda nappar?

• Matglad

Jag förstår inte varför alla ska ge presenter till dagspersonalen. Om någon ger känns det som om man själv också borde...dåligt samvete! Det är väl bättre att samla och ge något gemensamt i så fall. Men då måste ju någon iofs ta det intiativet... Och ett bra tillfälle att lämna det på också, eftersom man inte har "skolavslutningar".

• flingansnö

Matglad: Ja, jag håller med, det där dåliga samvetet är inte kul. Vi har inte gett förut heller, men i år var det ju speciellt och då ville jag ge ngt, mest för att få skriva personliga kort till dem, och verkligen tala om hur mycket vi uppsakttar dersa arbete

Bolindermamman: Nej det fiket har jag missat, ska vi kanske ta en fika där nästa vecka då?  Onsdag när du har hämtat på fsk? Du får säga vilken tid som passar.

Fika vid säby gård NÄSTA Onsdag kl?

Flingan +1

• flingansnö

Just det, vill ha fina nappar, gärna ovanliga, dels till vardags men också en blingad som då får kosta lite mer som vi kan ha på dopet.....

• Bolindermamman

Elodie details har jättefina nappar annars, lite speciella.... jag har en vit till Tilde med en ängel på(kostar 79 kr), superfin verkligen. Sen vet jag att de haft limited edition nappar i silver och guld(kostar ca 299 kr) jättesöta

http://www.babyshop.se/system/search/search.asp?m=128&page=3

Ja onsdag nästa vecka passar jättebra, jag kan gå lite tidigare så vi ses där vi två kanske om det passar alla?

Det ligger nästan precis vid Bauhaus i Barkarby, står skyltat Säby gård och så är det ett stort stall och hästhagar o så.

Bolindermamman +1

• Bolindermamman

Jo det där om presenter till fröknarna på förskolan har jag också tänkt på...är så svårt men jag hade tänkt kanske att Tilde får göra små kort eller teckningar och sen att jag skriver nån fin hälsning eller så

Tilde går juni ut och är sedan ledig 6 veckor så det är snart dags för avslutning:-P

• Lilla

Bolindermamman: välkommen hit!

Annika: vilken bakgrund har era barns namn?

Svar på tråden järfällatråden 9