Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

evani: Härligt!! Vad kul det låter med sommarfest!

mirjam: Klart du ska avslöja!!!  vi vill ju gissa!! Iaf jag!  vi kan ju alltid göra en lista Vet ni vad det är för kön?

Syster: Shit vad drygt med allergi! Jag hoppas hoppa hoppas att mina barn slipper, jag har ju aldirg varit särskilt allergisk, och inte mange heller, men det finns mycket anlag i båda våra familjer....

Marina: Du är en superkvinna!

Nu måste jag få spy ur mig lite galla över mammorna i mitt liv!! Min egen och Manges!! De totalt omyndigförklarar mig hela tiden!!! Jag vet att de bara vill väl och har stora hjärtan och bla bla bla bla bla bla bla bla, Men vaffan, jag är 31 år och snart 2 barns mamma, jag vet väl förfan vad som är bäst för min familj!!????? (ursäkta mina svärord....)

• flingansnö

Mirjam: Tittade på mobilerna, och de är visserligen jättefina, men också lite läskiga..... (ta inte illa upp...)  Men kan du tänka dig att sy en mobil med bokstäver? Med pyrets namn på? 

• flingansnö

Toppen Mirjam, men vi väntar med beställningen tills efter att hon kommit ut, ifall hon nu inte är en Agnes..... man vet ju inte, det kan ju komma ut en Samuel!

• flingansnö

LillaT: MAmmorna har väl egentligen inte gjort mer än att de är totalt gränsöverskridande.... det känns dock bättre idag, har bättre rteflon idag I normalfallet kan jag hålla dem rätt bra på avstånd, men nu har vi behövt deras hjälp så mycket så de kommer lite (mycket) för nära, och då tar de över och då blir det för mycket. Det är ju mest småsaker och kommentarer som att min mamma tror att alla män är otorogna slöa svin och därför hela tiden frågar mig vad Magnus gör och inte gör, och inte ens tror att han jobbar så hårt som han gör, utan tror att han slöar och itne tar hand om mig. Detta samtidigt som hon pratar om det viktiga i att var självständig som kvinna! Igår ljög jag för henne igen bara för att få henne lugn....

Tip: Det hjälper inte att säga till dem... det gör bara saken värre....bättre är att skapad distans och stänga dörren ett tag, då blir de mer ödmjuka sedan.

utteröga: Ja, visst är det, blir det en pojke, (mot förmodan) så blir det en samuel. Var lite tveksam först för jag har en väninna som har ettt barn som heter Samuel, men han är 30 år så jag beslöt mig för att strunta i det. Och har pratat med henne om det sedan och hon var helt ok med det.

Igår lyckades jag iallfall äntligen göra klart i barnens rum! (det saknas rullgardiner bara) Men det blev så fint! Fick dock slänga den fina sänghimmlen för den fick ngn sorts reaktion när jag tvättade den och luktade sååååååå illa. Undrar just vad det var förngra kemikalier i den....

Idag ska jag göra pappersarbete, skicka in papper till chefen om föräldraledigheten, ringa försäkringskassan, kolla en tidningspernumeration. skicka papper om namnbyte till skattemyndigheten och göra en plan för hur ansvarsfördelningen hemma ska se ut... den har ju förändrats lite nu när jag varit hemma och magnus jobbat så så det är svårt att komma tillbaka i normala banor igen.

Hoppas att ni får en skön dag ute i solen idag!

• flingansnö

Åh, jag pratade just med mitt fack och om hon nu har rätt så får jag gå i tjänst över jullovet!!!! Och få lön!!!! Fast jag inte jobbat där på ett helt år!! TACK kära älskade fackförbund för att ni strider för ferielöner!!!! HURRA!!!!

• flingansnö

LillaT:  Det är jag och Gustav som ska byta efternamn. Vi kommer att ha Hedman som familjenamn. Jag vill egentligen inte, men vi har stridit om det sedan vi gifte oss 2006 så nu orkar jag inte mer.... han får "vinna" denna prestigekamp.... jag komemr dock att behålla Winblad som mellannamn.

Utteröga: Hoppas det orndar sig med flytt nu!! Så ni slipper trängas längre!

• flingansnö

Utteröga: Man måste ju inte byta namn bara för att man är gift. Och ett bröllop kan ju vara en enkel fin ceremoni i statshuset, just bara för att fet är stabilare än att vara sambo.

Mirjam: Bebisen får heta Hedman, eftersom det ju blir familjenamnet. Jag tycker också att det känns helt perfekt att få bebis nu innan somamren, vi kommer verkligen att få tid att anpassa oss till detnya familjelivet, tror det är viktigt för G också, som verkligen inte är den som gillar förändring....

Ikväll besämde vi oss för att åka till lekparken i Kallhäll och passa på att njuta av det vackra vädret. Vi hann inte mer än fram så kissade Gustav på sig.... första olyckan på länge och så hade vi inget ombyte med oss..... Men han lyckade knipa om en del av kissset för magnus tog honom till en buske och så fick han ksisa klart där... men han fick ju åka hem naken..... Tog dock av mig mitt linne och la emellan bältet och snoppen, kan ju inte vara skönt att ha ett bälte där tänkte jag.... Sen åkte vi hem och hämta kläder och åkte sen ner till Fastebolskolan och G fick klättra i den den stora rutchkanan där, den som ser tu som en drake! Det var toppen kul!! Han var sååååå duktig!! Sen avslutade vi med en glass! Nu har han badat och pappa håller på och lägger honom.

• flingansnö

Syster: Kul med 18-månaders kontroll!  Och skansen idag är nog en bra plan, för det är varmt , men fläktar och solen gassar inte som igår!

Jag ska på mitt sista BM-besök idag! Det konstigt.... snart är det över på riktigt!!! Och jag får ha min lilla bebis i famnen!! Men jag var tvungen att väga mig i morse..... och även om det inte var så illa som jag kanske trott så var det illa..... blä..... vill inte var tjock.... Men men det är som det är, får jobba på det när jag återhämtat mig lite.

• flingansnö

Mirjam: Bra iallafall att du har en lärare som tar hänsyn till det.  Och sen är det så att en del får kämpa för att bli godkända, du är helt enkelt bara smartare än de andra!

LillaT: Japp! snabba prommisar får det bli! Förstår att du är trött på det nu.... sista biten är sååååå jobbig.

• flingansnö

Tip: Vad mysigt det låter med tjeträff i hagaparken! Nu är det ju jättefint väder, så det blir säkert bra.

Mirjam: Förstår vad du menar, inte bra när det är så.

Det gick bra hos BM idag, bebis mår bra, och mina värden såg helt ok ut. bokade tid för återbsök i augusti och då ska vi också prata om framtida preventovmedel!! Hi hi hi, det var länge sedan jag använde det!

Svar på tråden järfällatråden 9