Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Jag jag säger som syster, godmorgon.... eller god och god.... Fast det var skönt att vakna har drömt mardrömmar hela natten, sist drömde jag att min ex-svåger anklagade mig för att ha tagit kokain på ett hotellrum och ALLA trodde på honom!!! Desutom var jag höggravid och hade världens buskigaste ihopvuxna ögonbryn!!! Läskigt!!

Vi är på landet Jag och Gustav, han är ute och hjälper mormor att rensa ogräs Jag pasar på att sitta lite här vi datorn. Igår var vi nere vid havet och tittade på brasan, det var supermysigt, den var stor och när de tände var det fortfarande ljust men i takt med att det mörknade så blev det så vackert, den var precis lagomn långt ut och vattnet var spegelblankt! Underbart. VI grillade korv på en iten brasa på land också, och GUstav var såååå lycklig! :)

Idag har vi slängt dagblöjorna för G! Ska bli spännande när vi ska åka in till stan om en stund, och se hur det går! Lite pirrigt, men jag tror att han är redo!

Nu ska jag ta på mig nåt annat än pyjamas och sedan göra lite förmiddagsfika till de hårt arbetande föräldrarna!

Kram på er och ha en trevlig första maj!

UPP TILL KAMP EMOT KVALEN, SISTA STRIDEN DET ÄR!!!!

VI ÄR DE TUSENDEN SOM BYGGER LANDET, VI BAR DET FRAM I NÖD OCH STRID

STATEN OCH KAPITALET DE SITTER I SAMMA BÅT!

• flingansnö

syster: Hm.... det var inte punken i sig jag tänkte på utan mer kampsångerna! Här på landet har det sjugits friskt idag!

Utteröga: Nej, inget tåg, det var länge sedan jag gick i ngt tåg, men när jag var liten så målade vi alltid plakat och gick i tåget. Jag har kampen i blodet!

LillaT: Hur är det med molvärken? Tror du att han börjar bli sugen på att komma ut?

• flingansnö

LillaT: Stinsen är mycket trevligare än Kista, även om Kista är större och har fler affärer. Det är lugnare i stinsen.

Sanna88: JAg antar att du menar hyresrätt? Jag vet inte exakt, men tror att det står på ledigsa lägenheter på järfällahus hemsida. Min gissning är väl typ 5000kr, det är vad jag har för mig att vi betalat för våra lägenheter.

Gustav har varit torr hela dagen! Vi har ju satt honom på pottan med jämna mellanrum, (ca 2-3 timmar emellan) och det har gått bra!!

Nu ska vi strax äta lammstek och potatis! Härligt!!

• flingansnö

Nej vad trist Mirjam! Men vad bra iallafall att ni fick nya biljetter!

Hörni, den där parken som vi ska till i morgon, vart ligger den, mer exakt?

• flingansnö

LillaT: Tack!

Jag är så trött idag, har sovit uselt i natt..... inga mardrömmar, men bara sådär en timme åt gångne.... inte kul alls.... fick vila en liten stund nu innan lunch och ska sova ett par timmar på eftermiddagen också så att jag orkar ta mig hem sen. Vore ju inte så kul om jag somnade medans jag körde.....

• flingansnö

Fia: GRATTIS!!!! Åh ser fram emot att få höra allt sedan och att träffa dig och lilla Emil!

Kajsa: Då kommer jag och parkerar utanför dig då. Vilket nr var det du bodde på? du kan väl messa det? Gustav kommer inte med, det klarar jag inte, och jag ska se om jag pallar att ta mig, beror på om jag får sova inatt eller inte. Magen är så stor nu att jag knappt kan röra mig alls på natten.... var hos BM i fredags och nu är magen uppe på översta kurvan precis som med G, så det blir nog minst 5 kg även på denna bebis.....

• flingansnö

Hej! Jag blir nog lite sen idag, jag tänkte stanna på pizzerian och köpa mig en sallad att äta till lunch. Ska bli så kul att ses idag!

• flingansnö

Utteröga: Hoppas att allt går br dig denna vecka. ska tänka extra på dig i morgon fm när du opas, och jag hoppas att du får intervju på onsdag och att det går bra! KRAM!!!

Mirjam: Kanse är du mer orolig för att du inte är gravid denna gång? Eller så är det bara så att de skiftar från gång till gång, jag var jätterädd denna gång!! Hoppas att allt går bra idag iallafall! Vi saknade dig och lillmyran i förmiddags.

Kajsa och Therese: Tack för sällskap idag! Även om jag inte stannade så länge så var det precis vad jag behövde, lite sol, lite skratt  och söta barn, trevligt sällskap och fika!

Sarunia:  Hej! Välkommen! Jag bor i jakobsberg och ska få mitt andra barn 24 maj Ang dagmammor så ska det stå på järfällas hemsida om det. Jag vet inte om det finns ngra i kallhäll, men i jakan finns det iallafall.

• flingansnö

Mirjam: Härligt med en vildis därinne!!! Vad skönt att allt var bra! Och snart är sommaren här, då får du vila din trötta hjärna!

Syster: Det borde inte vara ngt problem för en snygging som du att hitta badkläder! Jag fick en katalog från ellos idag, de hade rätt snygga femtiotalsinspuirerade bikinisar.... Jag däremot ska nog ta på mig en burka.... det borde gå att amma under en sån va?

Nu är Magnus iväg och hjälper sina sista kunder för i år att deklarera! Jag ska strax gå och sova, men ska läsa ut en av de bästa böcker jag läst någonsinn först. (kerstin Tihorvalls, när man skjuter arbetare) Den är verkligen helt fantastiskt bra!! Fast hemsk på samma gång, jag grinar massor!!

Kram och godnatt och sov så gott mina vänner!

Svar på tråden järfällatråden 9