Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Marina: Stackare!!! Tur att du har kaffe nu iallafall!!!

Syster: Bra jobbat med trädgården!!! Själv är jag så glad över att föreningen beslutat att hyra n en firmasom tar hand om underhållet här!! Så jag slipper!

Idag ska vi åkapå dop... om det nu blir ngt, jag måste nog ringa till förlossningen och prata med dem.... är lite orolog att det sipprar fostervatten.... har ngn av er varit med om det?

• flingansnö

ringde förlossningen och på min beskrivning trodde hon inte att det var ngn fara. Så nu har jag klämt in mig i strumpbyxor och finkläder! Dop blir det idag! Men har dragit en stor tunika över för vi ska stanna på vägen och äta, och jag har ingen lust att spilla på de enda kläder jag kan ha!

• flingansnö

Godmorgon tjejer!!

Här har jag faktiskt en rätt bra morgon, tog citodon igår kväll för att få sova och det känns att jag har sovit djupare än på länge! Gsutav sov sedan nästan till halv åtta innan han kom in och kröp ner och myste i sängen med mig! Han är så go!!

Dopet igår gick bra, men det var jobbigt oh jag hade väldigrt ont efteråt! men lilla föremålet Tilda var Jättesöt!!!! Och Gustav var värsta coola killen snyggast på bygget jag lovar!!

Och Nej, på förlossningen trodde hon inte att det var fostervatten, utan bara vattninga flytningar, men jag är inte helt övertygad. Dock har jag läst på ordentligt på nätet och förstått att om det sipprar så lite som det i så fall skulle göra påmig så är det ingen större fara. Jag ska vara extara uppmärksam på om det kommer mycket när jag hostar eller skrattar eller så. Och så undvika att bada, bara utifall att.... Jag är inte särsklit orolig.

Sarunia: GRATTIS!!!!! Punktlig liten bebis!

Mirjam: Vet du, jag kan förstå hur du känner med stjärnan, men försök att inte tänka så.... Den hon får av dig kommer ändå att vara speciell, eftersom den kommer från mamma.

Nu ska jag försöka få på mig och G lite kläder och sedan åka till farmor och farfar. G ska sova där inatt.

• flingansnö

Sarunia: vad bra att det gick bra fast ni inte fick det sjukhus ni ville.

LillaT: det är väl en blandning. Björkeby har inte det bästa ryktet, men nu har det jobabt hårt på att få till det och få bort mycket av buslivet!

• flingansnö

Nu har jag fått tillbaka min mobilladdare!! Nu ska jag bara ladda telefonen, försöka komma ihåg pinkoden och sen går det att ringa mig igen!! Hurra!

Utteröga: Inte kul att torka spyor!!! Hoppas att det bara är ngt hon ätit så att det går över fort. Stackarn....

Ang bostadsområden så tror jag att Syster har rätt, i alla områdeen finns det skit. Jag bor ju mitt på söderhöjden eller slödderhöjden som det så fint kallas, men jag har inte sett mer skit här i vad jag gjorde i Viksjö. I Viksjö finns dessutom grupperingar av nynazister.... och de är ju inte så kul att ha som grannar, men å andra sidan, vet man inte så ser man inte. Tror man ska gå på magkänsla och på huset och på hur det ser ut när man väljer boende.

• flingansnö

Åh, jag hade gärna följt med till Akalla idag, men eftersom G är hos farmor och farfar och mange ska jobba ska jag försöka att fixa grejjer här hemma. Orkar väl typ en sak i timmen, men det är iaf bättre än ingentin..... Idag är det 9 dagar kvar!!

• flingansnö

Är det ngn av er som burit nyfödd i ergo? Sitter och tittar på olika inlägg och filmer på youtube och blir inte klok på hur det ska funka.....

• flingansnö

Välkommen Jenny!!! Västra jakobsberg är fint! Där kommer ni att trivas! Vi träffas med ganska ojämna mellanrum och hittar på saker, och nya föräldrar är varmt välkomna! Vissa dagar skriver vi nästan ingeting i tråden, som idag, och andra böir det många sidor på en dag! Häng på bara!  Jag heter Elin och bor på söderhöjden i jakobsberg med min man och min tre och ett halvtåriga son, och en bebis som kommer ut ur magen om 9 dagar!

• flingansnö

Annelie: Men tror du att det är värt att köpa en helt ny sele istället?

LillaT: Vad härligt med fjäderholmarna!

Utteröga: Nej nej nej, nu får det vara nog!!! Du får inte bli sjuk igen nu!!! GAHHHH!! Tycker såååå synd om dig!! Ta hand om dig nu och VIIIIIIIIIILA!!!!

• flingansnö

Godmorgon!

Eller ja, för er som har sovit gott iallafall. Och jag tycker att vi får klaga även om vi vet att marina har det värre..... fast kanske inte så mycket

Tip: Vi har också en babybjörn, men Gustav hatade den när han var liten, inte föräns han var typ fyra fem månader och vi kudne ha honom framåtvänd som han gillade den, och min rygg håller inte heller för att bära i den, trots att vi har en active, plus att jag gärna vill bära läääääänge oh det är inte så bra för deras ryggar när de är så små. (altså jag pratar många timmar i sträck)

Ang ut och äta, så vill jag, men har inga pengar Trist......

Mirjam: Ja, lägg ut bilder så får jag kolla. Vi komemr att ha kvar gamla brion och komplettera med en sulky med ligglläge och mjuklift.... tror att det blir helt ok faktiskt.... Annars köper jag en annan vagn till hösten.

utteröga: v ad bra ändå att ni k unde få penicilin!

Annelie: Ja, jag har en ergo och fudnerar på inlägget.

evani: Lycka till på jobbet!! Och grattis till lilltjejen som kan gå!!! Hurra!!

Svar på tråden järfällatråden 9