Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Gluffsen: Umeafia fick nu på valborg precis som du, sen innan har vi Annelie Es Oliwer och Annahans viktor   Vad skönt att det gick bra för dig! Hoppas att vi snart kan ses alla mammalediga och övriga

Jag har haft en trökvecka denna vecka... tog ut mig i helgen tror jag,plus att jag tror att mitt järnvärde har dippat lite igen..... har slarvat med äckelblutsaftenigen.... kontentan är iaf att jag är trött trött trött och sover massor. Det är verkligen inte kul att bara gå och vänta nu. Dessutom ska jag ju pådop den 13:e och INGET har jag att ha på mig!!!!  och vill inte köpa ngt eller eftersom jag ju inte ska vara med bran ngn mergång, och då vill jag inte lägga ut en massa pengar, som jag dessutm egentligen inte har....   Ja ja nu har jag gnällt, nu ska jag dricka lite vatten och sedan ta mig ut och hämta lilla söta G på fsk. Hoppas på ännu en lyckd dag utan blöjor!

• flingansnö

Mirix: Din sk pappa kan skita på sig tycker jag!!!

Evani: Stackars dig!! Det är så jobbigt när familjen har olika färväntningar och därmed är helt olika hjälpsamma och förstående för en. Det är likdant med mig och min syrra, hon är snart 40 och har tre barn men det är ändå pappa som alltid får ställa upp och hjälpa och som gör det också, båe mamma och pappa hjälper henne massor, men jag som "bara" är 31 ska minsann klara alting själv. Antar att det är för att jag alltid varit vädliigt självständig av mig.... Det är bara så trist och man blir lika ledsen varje gång!!! Blä!! Tycker jättesynd om dig vännen! KRAMAR i massor!!

Fia: Bara njut så mycket du kan!! Och vad gäller bvc så spelar det ju egentligen ingen roll bara det funkar liksom. Vi är nöjda med kvarnen andra är det inte... det blir nog helt ok vart man än går...

syster: vad gör Jonta på gocartbanan????

Här hemma ska jag försöka tvätta idag, igår fick magnus panik över att det låg smutstvätt överallt och över att han inte hade ngra rena kläder, jag påpekade då lite försiktigt att det bara var han som inte hade ngra rena kläder och att dert bara var hans kläder som låg och skräpade. Så då bad han mig att tvätta åt honom idag.... Jag gick med på det mot att han sorterade noooooga och talade om exakt vilket program och vilken temerpatur det ska tvättas på. Jag VÄGRAR att få hans sura kommentarer om tvätten igen! han fixade det och vilken seger det var för mig! He he he. Aldrig mer ska han få anklaga mig för att ha krypmt hans j*vla jeans, som jag hade tvättat på 30grader och sträckt innan jag hängtorkade, men som han hade torktummlat!!!!

Sen blir det sova och sen blird et landet igen, för sista gången innan bebis kommer! Och den här gången ska magnus följa med, det känns bra!

• flingansnö

oj, mitt inlägg blev visst lite rörigt.....

Nu ska jag läsa om valet i england! Tycker det är jättespännande! Tänk om det blir omval!! Cooooolt!

• flingansnö

Evani: Skönt med en cider! Och bra att du står på dig!!

Tip: det låter toppen, men jag är så trött så jag vågar inte planera in ngt.... men om det blir ngt så kanske jag dyker upp

Jag är så trött och mår pyton. Jag orkar fan inte mer nu!!!!

• flingansnö

Tack för att ni peppar mig! Jag vet faktikst inte hur jag ska stå ut dessa två veckor som återstår.... men å andra sidan, vad har jag för val?

LillaT: Det är bra att reka innan så man vet vart man ska. Det gjorde Magnus förra gången också innan vi fick G. Låter som ni hade en toppendag igår och hoppas ni får trevlit ikväll också!

utteröga: Fantastiskt att du fick in både kolonilotten och bibblan!

• flingansnö

Mirjam: Härligt med sparkar!! och vad skönt med spontan branvakt!

Marina: Jag är otroligt tacksam för all hjälp vi får! JAg tycker verkligen att du är en fantastisk mamma som orkar med allt och är glad samtidigt. MEn jag vet ju att du brukar säga att man orkar det man måste!

Här på landet har GUstav sovit två hela nätter i sin säng De helger jag varit här utan magnus har han ju sovit med mig i dubbelsängen så vi trodde inte att han skulle vilja sova i sin säng, men dethar gått jättebra! Igår morse satte han sig upp vid halv sju och sa "stiga upp nu" och i morse kröp han ner hos mig vid kvart över sex och myste fram till strax innan sju när han ville stiga upp
    Magnus jobbar hårt med att fräsa bort stubbar, pappa hjälper till med det och mamma försöker klara av allting själv! Och jag orkar verkligen ingenting.... Igår hjälpte de mig iallfall att hitta ngra kläder som jag kan ha på dopet vi ska på på torsdag. Jag tog med mig alla kläder jag har som jag över huvudtaget kommer i och så hade mamma tagit med sig lite koftor och så och med förendae krafter lyckades vi hitta en outfit som passar. skönt, det enda jag kommer behöva köpa är strumpbyxor och det skulle mamma betala åt mig
    Jag längtar hem hem hem hem hem, och längtar tills livet med två barn kan få börja. Vill ha tillbaka min kropp, mitt sinne och min kraft.....

• flingansnö

Utteröga: Det är skönt att höra att det löser sig lite åt gångner för dig! Hoppas at det går bra med lägenheten! Det vore ju toppen!

Syster: BRa där, du måste andas också, jobbet är till för att jobba inte att vila upp sig!

JAg ska försöka att inte gnälla så mycket, jag inser ju att det inte blir bättre av det, och jag är ju verkligen glad för att jag är med barn och ska få ut mitt barn snaaart. Men det är tufft nu.... och jag har liksom ingen att vila mig mot..... det känns tungt.....

• flingansnö

Det där med extramormor är bra! Min syster har äntligen fått ändan ur vagnen och "skafffat" en sådan. Hon gjorde det genom sin kyrka, men det verkar funka bra. Har annars läst mycket positivt om extramormor.se (och jag tror nog att det finns tanter som kan tänkas kallas för extrafarmor också ;.) )

Matglad: Skönt att husligheten kommit tillbaka! Hoppas att min gör det snart också! Ang deprimerad vän så är det viktigt att säga att det inte är ngn press från din sida. Dvs orkar hon inte så orkar hon inte. Det är helt ok.

Nu har vi äntligen kommit hem från landet. Magnus är på dåligt humör, men de visar fever pitch på tv så han blir kanske gladare om en stund. Gustav sover iaf, visserligen i vår säng men iallafall.... jag har packat upp allting, vikt in tvätten som hängt och torkat under helgen, sen ska jag ta en dush och sedan blir det sängen. I morgon är det 14dgr kvar!

Kram och godnat!

• flingansnö

LillaT: Bikarbonaten funkar, det smakar som samarin ungefär så jag tror att det är det som är huvudingredeiensen i samarin. Man tar typ en tesked och rör ut i vatten, Det hjälper en liten stund. Jag vågar dock inte ta det för ofta eftersom ngn (tror det var tip) sa att det gör att man lättare får svampinfektioner och mina har ju avlöst varandra hela denna graviditet också.... Men funkar gör det. Jag tycker annars att gaviscon är bäst. Det där skummet som man sväljer ner lindrar bra tycker jag. Men det är inte kul!
    Skönt att du har sovit en stund iaf! Det har jag också!

Evani: Vad skönt att de var barnvakt åt er iallafall så att ni fick jobba! Bra! Sa du ng t till dem när ni frågade?

Syster: drygt att vänta på offerten. Tar ni in flera offerter eller bara en? KAn ju vara bra att ha ngt att förhandla med?

Här hemma ringde min chef just! Jag mailade henne i morse och frågade om inkomstförsäkringen jag har rätt till när jag varit sjuk i över 90 dgr och då ringde hon på en gång och satt och höll på med det. De vågar verkligne inte låta bli när de fattar att jag har koll, men jag får ligga på dem om ALLT!!! Jag frågade om löneförhandling också, men de verkade inte ha koll på om ngra avtal var klara eller så. Jag har för mig att mitt fack är klart så jag ska kolla upp det. Vill gärna ha mitt lönesamtal så fort som möjligt så att SGI går upp, även om det bara är lite.

Nu ska jag åka ner till centrum och köpa strumpisar, det är det som saknas till min outfit till dopet på torsdag. MAmma har lovat att betala!

• flingansnö

Åh, jag skulle också vilja ha en vagga....

Japp jag har köpt stödstrumor och har dem på mig i princip hela dagarna och det hjälper verkligen! Jag är glad att jag köpte dem!

Dopet är i västerås jag hoppas att jag orkar.... i helgen hjälpte magnus, mamma och pappa mig att välja kläder, jag fick prova ALLA kläder jag hade som jag kunde ha, plus en del som jag inte kunde ha... men tillslut, med hjälp av en av mammas koftor så löste det sig ändå såpass att det känns ok...

Svar på tråden järfällatråden 9