Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

LillaT: Gnäll på du! och dusha benen i kallvatten, då blir hela du svalare, jag har just gjort det och fått ny energi! Härligt att du klippt dig. Jag köpte nylonstödisar på apoteket i centrum och tror att det blev 240 för 2 par. FIck hjälp att mäta benen och allt, det var bra, men de sltits ju ganska fort.

Tip: Köp färskost, med vitlökssmak eller så, den får man äta. Jag brukar göra en röra på feta cremefraiche och svartpeppar också, supergott att doppa bröd och korv i. Köp stark salami eller annan korv, och kasnke lagrad präsost eller västerbotten, eller min egen favorit superlagrad greve. Oliver är ju heller aldrig fel.... Rödvinet kan jag inte göra så mycket åt, men om du gillar öl så är ju carlsbergs nonalcoholic en hit! Annars är det godaste tycker jag kall cola eller mineralvatten.... LÄngtar också efter vin...

Och ja, det blir på KS jag ska föda. Hur har det gått för dig med remissen till spec.mödravården? Har du träffat dem?

• flingansnö

Hej hopp!

Idag ska jag på inskrivning på sjukhuset!! Spännande!!! undrar om de gör Ul idag eller om det blir på måndag....  Fyra dagar kvar nu!!!

Karro: Ha ha ha, Nilo är ju i Gutavs storlek! Minns inte exakt vad han vägde vid  18-månaders kontrollen, men nu som tre och ett halvtåring väger han 21kg och är 107cm lång!! :-0

Mirix: Vad bra att de dök upp i gruppen igår! Hoppas att det håller i sig! Ang lyft så får man känna efter vad man klarar... det är ju helt individuellt, jag klarar inte att lyfta G och har inte gjort det på några månader, han får klättra in i bilen själv och så. I nödfall lyfter jag honom ändå, fast det gör ont, tex igår när vi var och handlade, då lyfte jag i honom i en kundvagn, eller förra veckan när han vägrade gå på toa och bara låg på golvet och sparkade, då lyfte jag upp honom och satte honom på toan, men det får konsekvenser DIREKT och jag får ont. Fanny får helt enkelt känna efter och du får anpassa dig.... tufft men what can u do?

Lilltösa: Det är ju ganska enkelt att ta sig med pendeln hit, eller för oss att ta oss till dig för prommisar.  Så du är välkommen att hänga här med oss! Jag blir mamma för andra gången på måndag! Bor i jakan med min man och min son!

Idag ska jag försöka shoppa shorts och T-shirts till G, inser att hans garderob är ganska tom och är det så här varmt så behövs det... ska se om jag kan hitta ngra sandaler också, tur att barnbidraget kommer idag!

Utteröga: Ja på måndag har vi spännande dag både du och jag!

• flingansnö

LillaT: Hoppas att det blir sista BM besöket. Och hoppas att bebis har huvudet neråt så du slipper vända på den! Skönt att höra att du mår lite bättre nu, de sista veckorna är verkligen tunga, så det är inte så konstigt att man gråter....

Jessie: Vad coolt!! Då ska jag spana efter det! Ang playdate så är jag helt klart på, fast om ett par veckor.....

Utteröga: Stackars liten Vincent. inte kul med vfeber i denna värme

Ang om vi har allt klart inför bebisen.... så nej... inte på långa vägar....  Men det viktigaste är avklarat, jag har bäddat bebissängen, tvättat lite kläder och lakan, tvättat och kollat babyskyddet och ordnat så att jag får hem min sjal helgen efter bebis ankomst.  I helgen hoppas jag på att Magnus ska kunan städa här hemma, annars får jag helt enkelt göra det själv....

På sjukhuset idag var det hmm.... ja lite konstigt eller vad man ska säga. Först fick jag träffa en jättego barnmorska och en tydlig och bra läkare som pratade om snittet och gjorde ett snabbt UL för att kolla så att bebis faktiskt ligger i säte, det vet ju jag att hon gör, det känns, men de ville kolla. Sedan var det dags för narkosläkaren och det var skumt och skojjigt.... en elev skulle kolla allt på mig och informera mig om allt, och hon var såååååååå rädd att göra fel, och handledearen var bra, för hon ingrep inte utan lät henne prova sig fram, men jag kunde inte hålla mig för skratt flera gångenr.... hon var för rolig den där eleven... tafatt och nervös!  I morgon måste jag åka till VC och läman ett blodprov. Men sedna är allt klart inför måndag!! Shit på måndag får jag träffa bebis!!!! SHIT SHIT SHIT SHIT SHIT SHIT!!!! Vad har jag gett mig in på??!!!

och SLUTA PRAT OM Johan Ajvide Lindkvist!! Han är såååååå läskig!!!! Har läst låt den rätte komma in och en novell han skrev för sl för flera år sedan och jag kan fortfradne drömma amrdrömmar om det..... Ush!!! läskigt!!

• flingansnö

Mirjam: Jag är fullfjädrar lillasyster! Klart jag kan gråta på beställning!  

• flingansnö

ok, nu får ni sluta prata om de där läskigta böckerna!!! Annars kommer inte jag hit nåt mer..... *surar och suger på underläppen som den lillasyster jag är*

LillaT: OJ, på tvären!!! Det kan inte vara skönt för dig!! När blir detr vändningsförsök?

• flingansnö

Mirjam: Vi tänker ha honom hemma och mysa så mycket vi bara kan!! OM inte magnus måste jobba.... för jag fixar det inte själv, men han skulle jobba över ikväll för att förhoppningsvis slippa jobba i helgen.  Sen ska vi lämna G hos farmor och farfar på söndag em, och göra de sista förberedelserna på kvällen...

LillaT: Jag tycker att det är ett helt ok sätt att föda barn på med snitt. För mig gjorde det inte särkillt ont alls, jag var groggy ngra timmar efteråt, kräktes lite av morfinet tror jag, och Magnus och G fick inte vara med mig på uppvaket, men det berodde på att G behövde exta koll hela första dygnet. Jag var ur sängen på morgonen efter, då fick jag gå in i dushen och de tog ut katetern. Den dagen låg jag mest i sängen, men på dag rtre var jag ur sängen för egen maskin. Jag fick emd mig smärtsillande hem och skulle höra av mig om jag behövde mer, men efter ett par dagar glömde jag att ta och insåg då att jag inte hade så ont ändå...  Men jag tror inte att du behöver oroa dig, det kommer att gå bra! Lillbror kommer att stanna med huvudet neråt!  Det kan vi väl bara bestämma?

• flingansnö

mirjam: för att det är en tv serie!!!!!!!!!!! :-d

• flingansnö

Mirjam: Förlåt.... somnade..... men nu skriver jag iaf! Ska till fsk om en stund bara....

Jag mår inte bra av den här värmen..... Det är svettigt och jag sväller upp överallt och tar kalldushar flera gånger per dag bara för att fungera.... dricker massor med vatten, men det verkar inte ha önskad effekt så nu dricker jag vätskeersättning och hoppas påatt det ska få mig att må lite bättre.... sov ett par timmar men hade typ feberdrömmar som var riktigt läskiga och är faktiskt fortfarande lite rädd att egentligen itne är vaken utan drömmer att jag sitter här.... eller går i sömnen eller nåt....

Jag tog mig iaf till VC i morse och lämnade tt blodprov inför snittet på måndag, skönt att det är gjort, de är bra på Kallhällsvc, snabba och effektiva och trevliga... Det är lite roligt också att kommai n på ställen med väntrum med magen i vädret för alla tanter man träffar vill prata och "förstå sig på" och komma emd välmenande råd.... söta är de!

• flingansnö

Fick just veta att en av Gustavs kompisar på fsk är hemma mev vattkoppor!!! De leker massor hela tiden, och hon var där igår!!! vad gör jag om Gustav får vattkoppor NU??!!!! JAg har ju aldrig haft det.... och nu kommer bebis......

• flingansnö

Gustav har fått (eller vad man säger) sin första flickvän!! De har tydligen pussats och kramats och hållit varandra i handen hela dagen! Undrar om personalen hade sagt att G hade vblivit kär om det varit en pojke.... sött är det iallafall!!

Svar på tråden järfällatråden 9