• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

Solens inskolning berodde ju på hur barnet klarade av det. 1v omdet gick bra, 2 om det behövdes.

Karro! HAHAH nä Mira har fortfarande storlek 19!!!

• Lilla

stora syster: grattis 30-åringen!

Idag har vi varit på utflykt till Drottningholm.

• Mirix

Jag får se om jag orkar o har tid Therese, men jagvil gärna.

ÄR DET NÅGON SOM HAR SANDALER I STR 19?

• Stora syster

Tack lilla T! Känner mig gammal och ung på samma gång! ;)

Mirjam, du låter desperat! Har du kollat skorean? De har ju billiga  bra grejer faktiskt på skopunkten...

Alexandra fick en lillasyster igår! Hon gick runt med sin mobil hela dagen och väntade på att hennes pappa skulle höra av sig. Så nervös!! Hennes plastmamma skulle snittas, o alllt verkar ha gått bra iaf. Hon blev inbjuden att sova på BB!! Tyckte jag var lite odd, hon med, så vi bestämde att hon skulle åka dit idag och va med dem hela dan ist.

Men först ska vi fortsä'tta röja här....

• Matglad

Hej alla!
    Nu är vi hemma efter en dryg vecka i föräldrarnas sommarstuga (de var inte där). Dock inte bilen för den gick sönder utanför Tierp och vi fick åka bärgningsbil tillbaka till Gävle. Nu har vi iaf hyrbil i några dagar. Får se om vi kommer iväg på någon resa söderut nästa vecka som planerat. Beror på när bilen blir lagad och hur mkt det kommer att kosta. (Något man INTE vill tänka på, kostar ju alltid svinmkt!)

• Lilla

matglad: oj, vilken otur med bilen...

stora syster: vad har ni köpt för soffa? Kul att byta eller har ni köpt en till?

Idag har vi haft besök av kompisar från Falun. De har tre barn: 2, 4 och 6 år. Vi åkte till Mulle Mecks lekpark och sen blev det middag här hos oss innan de for hemåt (med pyjamas på yngsta barnet). Kul dag!

• Stora syster

Matglad! Mys med semester, fy för  dyra bilar!!! Vart hade ni tänkt åka sen?

Lilla T, vi köpte en ny,, en gr, mer passande färg och större så alla får plats ;) Har inte hunnit med att prova den, så uppdatering följer... Den var väldigt skön, den nedsuttna varianten de hade som utställningsex iaf ;)

Slet som ett djur igår, från 6.30 när vi steg upp, kom väl i säng vid 01 inatt... Men NU HAR VI ETT KÖK!!!! är så glad, och det kommer bli väldigt fint, e ju rätt mkt småfix kvar...  Men Nilo har varit överlycklig sen vi öppnaade upp till "nya " delen, han springer runt och provar allting!! Så skönt att kunna röra sig, tycker både mamma och barn.

Så fort mataffärn öppnar ska vi iväg o handla för att kunna fylla nya skåpen! Sen blir det nog tuupplur med Nilo  innan kvällens festligheter!

• flingansnö

Syster: Åh vad härligt med nytt kök!!

Matglad: Ush, det där med bil på verkstan är hemskt... jag har fortfarande inte kommit över att vi fick punga ut med 20000 i vintras....

LillaT: Jag tror att jag vill leka, en måste försöka planera lite först....

VIsst är det väl ok att amma fast man är sjuk? Jag är kanonförkyld, har feber ( i morse 38.8) och jätteont i kroppen.... Men det är väl ingen fara för Agnes?

• evani
    flingansnö skrev 2010-07-24 10:20:10 följande:
    Syster: Åh vad härligt med nytt kök!!

Matglad: Ush, det där med bil på verkstan är hemskt... jag har fortfarande inte kommit över att vi fick punga ut med 20000 i vintras....

LillaT: Jag tror att jag vill leka, en måste försöka planera lite först....

VIsst är det väl ok att amma fast man är sjuk? Jag är kanonförkyld, har feber ( i morse 38.8) och jätteont i kroppen.... Men det är väl ingen fara för Agnes?
    Det är bara bra om du fortsätter amma även om du är sjuk, då överför du antikroppar till Agnes via bröstmjölken o det är mindre risk att hon oxå blir sjuk. Krya på dig
    Linnéa föddes 090127
Svar på tråden järfällatråden 9