• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • D 1980

Hej!

Hoppar in i den här tråden eftersom vi ska flytta till Skälby i oktober och behöver lite hjälp med råd angående förskola.

Nu bor vi i Solna och min 2-åriga son måste ställas i dagiskö snarast. Är det någon som orkar ta sig tid att bara tipsa om nån förskola? Finns det någon förskola som inte har så bra rykte om sig så att jag inte råkar välja den?

Jag har tittat lite och de som vi bor närmast är Polaris-, Orions- och Solens förskola. Är det någon som vet något om dessa?

OTROLIGT tacksam för svar!!

• Lilla
    Mirix skrev 2010-07-11 20:29:42 följande:

Vi lever trots Ullareds besök, tidiga morgonar och en natt påförlossningen med dropp för Fanny... pju..

Oj, Mirjam! Varför var ni på förlossningen? Är allt bra nu?
    D 1980 skrev 2010-07-13 08:18:48 följande

Hoppar in i den här tråden eftersom vi ska flytta till Skälby i oktober och behöver lite hjälp med råd angående förskola.

Nu bor vi i Solna och min 2-åriga son måste ställas i dagiskö snarast. Är det någon som orkar ta sig tid att bara tipsa om nån förskola? Finns det någon förskola som inte har så bra rykte om sig så att jag inte råkar välja den?

Jag har tittat lite och de som vi bor närmast är Polaris-, Orions- och Solens förskola. Är det någon som vet något om dessa?

Solens förskola har jag hört bra om, men tyvärr är det nog rätt svårt att få plats. De andra vet jag inget om. Vår 3-åring går på Ormbacka förskola och vi är nöjda (ligger också i Skälby).
    Stora syster skrev 2010-07-12 07:54:07 följande:
    Avslutade jobbet innna semestern med att min patient fick hjärtstopp, vi kunde inte rädda honom. Tänkte mycket igår, det var min första oväntade, och mitt första samtal med anhöriga för att informera om vad som hänt. Tungt igår...
    Oj, förstår att det var en tung dag... Kram!
  • Lilla

Vi har nu hämtat hem Idun från mormor i Dalarna. Blev plask i Siljan, klappa kor, åka rodelbana, träffa gammelmormor, hälsa mina kusiner m.m. På väg hem stannde vi vid den STORA lekparken i Sala. Kul!

• Matglad

Lilla T: Den lekparken är ju toppen! Där var vi mkt när vi bodde där, vi bodde precis tvärs över vägen. Har inte varit där med de små men det vore ju kul någon gång.

Nu har jag äntligen semester!

• 1975
    D 1980 skrev 2010-07-13 08:18:48 följande:

Hej!

Har jobbat bådde på orions och polaris förskola! Dom hör ihop. Solens förskola är våga vilja förskola. Det är väl bra!
    Orion är litet och mysigt men personalen var väl inte så här jätte kul. Polaris är en stor förskola som jag inte trivdes på heller. Så jag skulle föreslo våga vilja.
  • Lilla

Matglad: vad skönt med semester! Är huset ni bodde i till salu nu? Jag såg nämligen ett hus tvärs över vägen som var till salu.

• Mirix

1980: Välkommen! Vi har vår myra på Solen och älskar den. Den har rykte om sig att vara bäst i Skälby men är då såklrt mkt kö. Men varför inte chansa och ställa er med solen som första plats och sen kolla vilken av polaris och Orion som faktiskt är närmast. De ligger inte så nära varandra som man kan tro. Åker ni komunalt på morgnen har Orion bäst läge tyker jag.. Lycka till!

Therese: hon drack för lite en dag och vaknade på natten med migrä som stt i hea nästa dag plus att hon spydde så fort hon reste sig eller försökte dricka. Så tillslut fick hon åka in för vi varoroliga för att bebi kanske inte fick tllräkligt med vätska, hon kände inte mkt fosterröreser.

• Stora syster

Här vare iinte så mkt aktivitet inte! ;) Solen som lockar månne?

Vi har plaskat hela familjen i svärisarnas pool hela dan, Loke har en elak mamma som inte låter honom ha armpuffar, och se; helt plötsligt simmar ungen! Så han simmade konstant i typ sex timmar. Sen slockande han i bilen hem... haha!! Jag har också premiärbadat, och fick skämmas för de bleka benen... Överkroppen ser ju ut att sitta på nån helt annan... hihi

Imorg blire kanske stranden, vad har ni att säga om Sandviksbadet och om Kungsängen? Eller det därr Kananbadet, var e det?

Hoppas ni dricker massor och äter chips, det e bra för vätskebalansen! ;)

• flingansnö

Hej på er!!

Sitter på ett hotell i Växjö där det fanns en ledig gästdator och trodde jag skulle få läsa ikapp hur mkt osm helst men så var det inte, antar att ni njuter av solen!

Jag ska skriva en rapport om semestern sen, nu är jag bara här en korstis, men vi har det TOPPEN!!!

LillaT. Det är inte laktosen du ska undvika, så små barn kan inte vara laktosintoleranta, bröstmjölk inneh¨åller MASSOR av laktos. Det är ngt annat, jag har druckit sojamjölk och havremjölk, och ätit soyghurt istället för mjölk, det verkar ha hjälp tlite frö nu på semstern har det varit svårt att undvika och då har Agnes gråtit mer.... Ang napp så är det väl bara att ge den och ge den och truga och truga.... vill de inte så vill de inte... GUstav ratade ju napp, men hittade tummen, Agnes suger på nappen, men spottar ofta ut den också¨...  Hur gick det föresten att vara ensamma med TOr? Saknade ni ihjäl er efter IDun?

Syster: Härligt att han simmar!!! Det var ju det du sa, han KAN men törs inte!

Mirjam: Fu vad jobbigt för Fanny... det är läskigt att må dåligt när man är gravid. var ni hemma eller på semester när det hände?

Nu ska jag gå tillbaka till rummet innan de saknar mig för mycket.

Kram på er, jag lovar att berätta allt om galen camping i litet tält, lisseberg, fjälbacka och allat annt när jag kommit hem!

Svar på tråden järfällatråden 9