• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Lilla T: Vad duktigt av I att sluta med blöja och även gå upp och kissa på natten. Kämpigt med så dålig sömn. Hoppas du får vila lite idag.

flingan: Hoppas du blir bättre snart.

Här är det morgonstund innan sex som vanligt och Vincent har sovit sååå oroligt. Fast igår visade han framsteg och gick riktigt bra mellan oss och släpper och snurrar på stället utan att hålla i sig. Nu får han ta och morska upp sig och bli modig så att han blir säker innan han ska tillbaka till förskolan.

Eftersom det är skönt regnrusk ute (tycker jag) ska jag förhoppningsvis ned i källaren och röja inför flytten. Vem vet när vi orkar sen? Fyra helger (varav en är vigd åt bröllopsfest) och två semesterveckor kvar förutom kvällar efter heltidsjobb och två barn att packa, rensa och städa ur.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

Borde potträna Nilo också, han springer bara runt naken och kissar i de fria...

Marina, jag e lite orolig över Mirjams mystiska försvinnande jag med! Nån som hört nåt om henne??

Jaha, i dag blir det att sitta hemma o vänta på lev från DHL, allt mellan 10 och 16 kommer de.. kul. Men nu e snickaren här o sågar socklar, och målaren ska enl rykten komma också... så det artar sig. Nu får de såga och slabba ute, eftersom vi redan flyttat in möbler o grejer...

• Mirix

Hej,

Jag krashade i lördags. Allt hann i fatt mig och jag okade inte med. Jag hade inte en tanke på att höra av mig, förlåt.

Utteröga, ska vi komma förbi en kväll efter jobbet då och titta på skorna?

/Mirjam

• Marina

MIrix skönt du är tillbaka =) jobbigt att du krascha hoppas du mår bättre nu, såg du att jag skrev om skorna, du kan få dom om du vill ha..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Lilla T verkar som om våra barn blivit knäppa av pappas första jobbdag, mina har sovit kanon hela Jonnys semester, dom har sovit till 9-10 varje dag =) jag fick först en bråkig Liam sen en Isa och fick somnat vid 04.00 blev väckt strax innan 08.00 =(

Mamma till André, Liam och Isadora
  • BackinBlack

Mirjam: Hoppas att du mår lite bättre nu och att du får vila så mycket du behöver. Ni får gärna komma förbi när det funkar för er. Vi är hemma mest hela tiden, gör bara små dagsutflykter som mest och åker som längst till Enköping över någon dag.

Stora syster: Ja, här tänkte vi börja introducera pottan för Vincent för han får inte bli lika sen som vår dotter. Och han är ju intresserad eftersom han ser henne gå på toa. Dags att ta upp vår BabyBjörn igen.

Nu har jag rensat ut en av lådorna under Umas säng och paketerat lite till. Är så speedad och vill få undan. Har fyllt en papperskasse till med saker som ska till containern också. Nu ropar Vincent.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mirix

Marina, det vill vi gärna, såg inte ditt inlägg. ÄR du ledig hela veckan?

• flingansnö

Godmorgon!  Ja idag är det en god morgon! Jag har haft värdens konstigaste förkylning, den kom på ett par timmar, jag blev jättesjuk, och nu verkar jag vara frisk!! Ingen feber, och jag harinte tagit ngra tabletter, lite ont i halsen och lite hosta bara, men annars tip topp! Konstigt, men jag är glad! Hoppas det inte kommer ngt baksla nu bara!

LillaT: Hoppas det går bra för I med blöjan! Det är såskönt när man slipper ha två blöjbanr, Gustav blev j uhelt torr i samband med att vi fick A, både på dag och natt!   Hoppas att du fick sova tillslut i går, vet hur jobbiga de där nätterna är, vi ger ju ersättning på kvällen och då sover hon bättre, om det håller i sig med Ts nattvak kanske du ska prova det? Man måste ju få sova.... Hoppas att dagen går bra iaf, när du är ensam med barnen!

Mirjam, ta hand om dig!! Inte bra att krasha så där, du behöver lära dig att säga stopp innan du krashar! Ja jag vet lättare sagt än gjort, men det är inte bra att bara köra tills man ramlar....  Kramar till dig!

Vad sägs om en träff på onsdag? LillaT? Kan du då? Då kan G och I äntligen få leka! Och Mirjam om du kan kan du få kolla på kläderna då?

Är det ngn som hört ngt från Tip föresten? Börjar bli orolig nu.... var jättelänge sedan hon hörde av sig.... hoppas inget har hänt...

• flingansnö

Nu har jag bokat datum och kyrka för Agnes dop!!!!

• flingansnö

och försökt få ngt vettig tur kommunens växel! Hur gjorde du Marina,när du ansökte om dispans från  timmars regeln?

Svar på tråden järfällatråden 9