• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

lillapindi: grattis till bebisen i magen och varmt välkommen till tråden!

Bolindermamman: min pappa och hans särbo kommer hit i morgon och stannar ett par nätter, så tyvärr är vi uppbokade i morgon.

Idag har jag sorterat alla barnkläder i storlek 50-86 och lagt i storleksordning i klädkammaren. Jobbigt var det! Men nu är det gjort! Sen har jag storstädat huset. På em gjorde hela familjen en utflukt till Veddesta och Tygvaruhuset. Nu har vi tyg till en tavla till Iduns rum och till draperier till en förvaringsbänk som maken snickrat ihop (och målat) till altanen. Bara att sy kvar, vilket inte alls är bara för mig. Jag är usel på att sy och inte har jag nåt intresse för det heller, men nu vill jag ha dessa draperier, så...

• Lilla

tip: snart dags för bebis nu eller hur? Hur mår du? Kram!

Mumriksfru: hoppas bebisen bestämmer sig för att komma ut snart! Har du några känningar?

• Marina

Utteröga ja det blev en hård helg men fint blev det =)  hade ju varit skönt med barnvakt vid såna tillfällen men det får funka, vill man så kan man =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Bolindermamman

Det blir nog Skansen för oss imorgon, verkar bli lite svalare så det passar ju bra. Tilde älskar att titta på alla fina djur

• BackinBlack

lillapindi: Välkommen hit! Mysigt med bebis i magen.

Marina: Ja, det går ju. Och duktiga har ni varit.

Bolindermamman: Skansen ska vi också till fast längre fram i tiden.

Lilla T: Vad härligt att få lite ordning och fixa. Duktiga du! Jag tycker det är ok att sy, men inte roligt när man måste.

Nu på morgonen tjatar Uma om att hon vill tillbaka till Parken Zoo. Hon älskade jätte-sköldpaddorna, barnteatern och tivolit (åkte tekopparna en himla massa gånger). Kalle Kunskaps Ordköping var inte så kul däremot, tyckte vi. Idag är det besiktning som gäller och sedan lunch och lek hos Umas "bästa kompis" från dagis som bor i Vega/Skälby.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • D 1980

Tack för dagistips! Tycker det är lite synd att varje alla inte har en hemsida så att man får läsa lite om dem. Men jag har skrivit ut en karta och lista över alla förskolor så vi ska åka runt och titta lite och se vad vi tycker. Bra att få sig en uppfattning om hur långt de ligger från huset. Det börjar bli dags att ställa honom i kö om vi ska försöka få plats i oktober!

Mirix & 1975: Vet ni hur lång inskolning Solens förskola har?

Va länge ni har haft den här tråden igång förresten

• flingansnö

God morgon! Sitter här med sovande bebis armen... inte så lätt att skriva men rätt mysigt ändå... Idag ska vi till en ny logoped med Gustav, förhoppningsvis kan hon säga vad som är "fel" med Gsutavs mun, han kan inte sträcka ut tungan och vi tror att det kan påverka talet....

BM: Ingen date denna vecka för oss tror jag, mange har semester även denna vecka så vi ska försöka umgås...

LillaT: Wow! Bra med sorteringen! Jag har alla stora kläder i en stor hög.... här har vi fått sortera bort alla 62 kläder och gått på 68 kläderna... vill du titta på det jag sorterat bort föresten? Innan jag ger det till rädda barnen?  Jag är föresten med på träning till hösten, tänkte köpa ett gymkort på friskis i kallhäll, känner mig inte redo för gympa än, men styrka behövs....

• Mirix

Marina,vi hade budget på 500:- var, inte tillsammans, och då ingick inte julkappar till andra. Men vist vi handlade för 1500:- alltsomalt

Karro, min första tnke var hu kan du ha råd att handla för så mkt! Den tanken höll i sig tillsigår kväll där ja insåg att vist skulle väl vi oxå ha råd att hadla för 500:- då o då men vi väljer ju att inte gör det.. men ändå! 500:- är mkt!

Wåga Wilja har ju en jätte detaljerad hemsida, har du inte hittat den?

Elin, jag kanske villtitta på kläderna om T inte vill!

• Stora syster

Mirjam, tror att er familj är väldigt mkt mer prismedvetna och prisengagerade än vår... Jag vågar inte ens räkna på hur mkt vi gör av med, särskilt jag då eftersom jag handlar till barnen... Men vi har väl större omsättning, du har väl inte csn tex? Vi jobbar ju båda...  Nu måste jag dock hålla i pengarna ngr dar tills vi vet ungefär vad renoveringen går på... Hittills ca 100000 för själva köket, och 50000 till byggarna... (msået dock köpa ny soffa, men den blir nog på avbet..)

Vad kul n i verkar haft det Flingan! fattar inte att man orkar åka med barn i bilen!! Imponerande!!

Usch, känner mig helt matt idag. Har ingen energi eller lust till nånting, e bara gråtfärdig när jag tänker på hur det ser ut här och hur mkt som e kvar. Och en massa annat skit som snurrar i skallen...  kommer dröja innan jag orkar starta fler renoveringsprojekt ;)

Annars ser jag fram emot mitt lilla party på lördag! Hoppas alla har överseende med att vi kanske inte e 100% färdiga än... Vi blir ett litet men mysigt gäng... Om jag glömt "bjuda" nån så bara hojta!!

Svar på tråden järfällatråden 9