• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Nice Flingan! Galet att köra en sån resa med en sån liten!! ;)

Det underbara vädret håller i sig, och vi badar väl som vanligt. Ska bara få i mig kaffet så jag vaknar först...

• Lilla

Flingan: kul att höra lite om er resa!

Själv är jag het slut av en rolig och varm heldag på Skansen!

• Stora syster

Ojoj Lilla T, galet med Skansen i värmen! Själv kan jag tipsa om ett riktigt trevligt bad ute i Bro, Lejondalsbadet. Var en stor strand och bryggor, stora gräsmattor och nästan inget folk. Till och med Nilo badade! Kors i taket, den ungen hatar ju vatten normalt sett! Man ska dock ta bilen dit, liiite för långt att släpa allt utan..

Nu hat  jag fotat bänkskivan och mejlat bilderna till ikeas reklamationsvd, den var  repig när den kom hit i tisdags. suck. Och inte har de hunnit klart allt annat, ser mer rörigt ut idag än för en vecka sen tycker jag, även om det inte e sååå mkt kvar, tror max två dar om folk bara jobbar pålite...

undrar igen om det e nån mer some sugen på lite fest på lör 24/7? även om det inte blir jättestor fest så vill jag bara ha lite koll på antal pers... Kram på er!!

• Lilla
    Stora syster skrev 2010-07-15 21:25:41 följande:
    Ojoj Lilla T, galet med Skansen i värmen! Själv kan jag tipsa om ett riktigt trevligt bad ute i Bro, Lejondalsbadet. Var en stor strand och bryggor, stora gräsmattor och nästan inget folk. Till och med Nilo badade! Kors i taket, den ungen hatar ju vatten normalt sett! Man ska dock ta bilen dit, liiite för långt att släpa allt utan..

Nu hat  jag fotat bänkskivan och mejlat bilderna till ikeas reklamationsvd, den var  repig när den kom hit i tisdags. suck. Och inte har de hunnit klart allt annat, ser mer rörigt ut idag än för en vecka sen tycker jag, även om det inte e sååå mkt kvar, tror max två dar om folk bara jobbar pålite...

undrar igen om det e nån mer some sugen på lite fest på lör 24/7? även om det inte blir jättestor fest så vill jag bara ha lite koll på antal pers... Kram på er!!
    Stora syster: tack för tipset om badet! Låter bra! Men vad drygt att bänkskivan var repig...

Jag och Idun bakade mjölkfria muffins i kväll. Vill ha dem nu! Men måste vänta tills i morgon när vi ska äta dem tillsammans med kompisar.
  • Lilla

Just ja, 30-årsfest låter kul stora syster, men jag ammar ju och har Tor hängandes i hasorna mest hela tiden, så tyvärr funkar det inte att vara borta en kväll för mig än. Hoppas ni får kul!!

Marina: hur går det att jobba? Är det på Bauhaus eller boendet? Har du nåt fast nu?

Utteröga: var är du? Hoppas du har en skön semester!

• Stora syster

Lilla T, förstår, man brukar ju inte vara så sugen på party när man har så små...

Vart tog sommarn vägen! det e ju kyligt ute!! Vi som ska bada (såklart). Hoppas den kommer tillbaka...annars får man väl ta tag i den där byggstädningen som väntar.. Typ börja med att putsa alla fönster....

• Lilla

Stora syster: Usch, putsa fönster är nog det tråkigaste i städväg tycker jag...

Mirjam: shoppade ni nåt i Ullared då?

• BackinBlack

Lilla T: Jag är här men försöker hålla mig ifrån datorn.

Stora syster:  Putsade du fönster idag? Det blev ju smällvarmt sen. Hoppas ni åkte och badade. Jag ska på 40-årsfest samma dag som din fest så vi är uppbokade då.

flingan: Härligt att ni har en fin semester.

Mirjam: Hoppas det är bättre nu. Är också nyfiken på vad ni hittade i Ullared.

Hinner inte scrolla tillbaka och kolla allt, är varm och vimsig också så det blir nog bara fel.

Det är varmt, svårt att sova och äta. Tycker jag, jag är nog ingen sommarmänniska helt enkelt. Fast jag badade igår för första gången på tio år och det var skönt. Idag fick jag promenera hem för att jag inte fick plats med Vincent när vi hade handlat flyttlådor på Bauhaus. Svetten rann och jag ville bara hem och slänga av mig allt.

Annars är det semester och flytt i huvudet. Vi umgås med andra barnfamiljer och ska träffa nära familjemedlemmar. Jag storstädar lite och går igenom saker. Har precis fått ihop tre flyttlådor med barnkläder och det är bara de ärvda som ska växas i och inte allt fick plats för jag har mer i ett överskåp. Vi kommer nog upp i många lådor innan vi är klara.

Jag har graviddrömmar eftersom jag har slutat med mini-piller men det är säkerligen inget på gång än. Hehe. Mår illa och trött och ont i svanken, men det kan bero på många saker.

Nu ska jag skaka liv i sambon så att han steker hamburgarna. Vi har vilat i omgångar idag, för det är så svårt att sova när det är 30 grader inne.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

Jadu, inte lätt om man inte gillar värmen! Själv har jag mest problem med myggen! men jag har också badat, händer ju inte varje dag!!

Och nä, det vart ju skönt sen, och fönstrena får jag ta nästa vecka när det ska bli sämre väder igen... ja, det e jätttetrist, men nödvändigt...

Nu väntar jag bara på att Nilo ska gå o lägga sig så jga kan duscha och sen sova. hoppas på att vakna upp utvilad imorgon..

Svar på tråden järfällatråden 9