• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Utteröga: tack för att du tycker jag är duktig!

Flingan: vi har rätt mycket kläder (fräscha arvda) så jag känner att Mirjam kan få första tjing på kläderna. Tack för att du tänkte på mig! Kul att du vill träna i höst! Men varöfr i Kallhäll och inte i Jakobsberg? Skulle passa med bättre med Jakobsberg för då kan jag cykla till F&S.

stora syster: hoppas du hittar energin igen snart! Ha så skoj på din fest!

Vi har min pappa och hans särbo här några dagar. Kul!

• flingansnö

Lilla T: Ok, då får mirjam första tjing! Jag är bara glad att kläderna kommer till användning. Ang träning så vill jag inte träna i jakan än, eftersom jag inte fixar jympa riktigt än, och gymnet på friskis i jakan är så litet och inte så bra, och så har jag en massa gamla elever som hänger där...  Men när jag vågarmig på jympa så blir det jakan, det är ju bara ner för backen för mig.

Mirjam: Ok, du får komma och kolla på kläderna, jag har massor av kläder i olika storlkekar och vi planer ju inte för ngra fler barn så jag tänker inte spara mer än ngra enstaka plagg av nostalgiska skäl....

Karro: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!! Njut av din dag och glöm inte att du är skitsnygg och vacker och smart och bra på alla sätt!!!!

• MrsMumrik
    Lilla skrev 2010-07-19 19:19:44 följande:
    Mumriksfru: hoppas bebisen bestämmer sig för att komma ut snart! Har du några känningar?
    Nej inget än tyvärr... förutom att jag är så trött och stor och tjock och seg att jag spenderar hela dagarna i ryggläge. Längtar till jag får styrkan tillbaka och åtminsonde ta en prommis runt Skälby. Har bott här i två månader snart och inte hunnit utforska omgivningen riktigt än
  • lillapindi
    MrsMumrik skrev 2010-07-19 10:32:50 följande:
    Hej lillapindi! Jag är också ny här. Har följt tråden ett tag och väntar nu spänt på vår första bebis med BF 29/7. Hon får gäääärna komma nu!
    Hej, Åhhh det e ju snart :D
    Vad roligt, grattis :)
  • lillapindi
    BackinBlack skrev 2010-07-20 07:18:48 följande:
    lillapindi: Välkommen hit! Mysigt med bebis i magen.

Marina: Ja, det går ju. Och duktiga har ni varit.

Bolindermamman: Skansen ska vi också till fast längre fram i tiden.

Lilla T: Vad härligt att få lite ordning och fixa. Duktiga du! Jag tycker det är ok att sy, men inte roligt när man måste.

Nu på morgonen tjatar Uma om att hon vill tillbaka till Parken Zoo. Hon älskade jätte-sköldpaddorna, barnteatern och tivolit (åkte tekopparna en himla massa gånger). Kalle Kunskaps Ordköping var inte så kul däremot, tyckte vi. Idag är det besiktning som gäller och sedan lunch och lek hos Umas "bästa kompis" från dagis som bor i Vega/Skälby.
    Ja det e alldeles underbart med bebis i magen.
    Tror jag har känt av bebisen också...2ggr förra veckan och sen igår...men jag är inte 100 % säker :)
    Fast det är känningar jag inte känt förut i mitt liv så måste ju bara vara bebisen :)
  • Mirix

Det e det säkert LillaPindi!

Elin, passar det imorgn att vikommer över?

Karro, vi hr ju inte lyckats få till att komma o hämta skorna, har du de hemma nu så tar jag dem på lördag.

Nu ska jag ät glass... mm kalt!! 

• Marina
    D 1980 skrev 2010-07-20 07:52:43 följande:
    Tack för dagistips! Tycker det är lite synd att varje alla inte har en hemsida så att man får läsa lite om dem. Men jag har skrivit ut en karta och lista över alla förskolor så vi ska åka runt och titta lite och se vad vi tycker. Bra att få sig en uppfattning om hur långt de ligger från huset. Det börjar bli dags att ställa honom i kö om vi ska försöka få plats i oktober!

Mirix & 1975: Vet ni hur lång inskolning Solens förskola har?

Va länge ni har haft den här tråden igång förresten
    Tror vi har haft tråden nu i ca 2.5-3 år om jag inte misstar mig =) så det är ett tag vi hängt ihop...
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

Ja,  2 år drygt är det. En tjej som inte är kvar i tråden startade "Jakobsbergsmammor" och när den "gick ut" gjorde jag en ny med "Järfällaföräldrar". Jag ville lära känna folk häromkring eftersom jag var nyinflyttad till Skälby då. Såå himla kul att vi hållit ihop så länge trots att träffarna blir rätt sporadiska.

Någon som vill ses nästa vecka? Maken börjar jobba på måndag...

• Stora syster

Ojoj, ja nostalgi Lilla T! Vi överger väl aldrig tråden va?!

Tack för grattiset Elin! Nu e det bara förfall som gäller! ;) hahah!!

Mirjam, hon lär väl inte kunna ha skorna längre? Lite  varmt dessutom? De e ju rätt tjocka... Ska se om jag hittar dem när jag röjer inför lördag iaf...

Mumriksfru, har väl dansat ett par få-ut-ungen-ur-mamman-innan-mamman-ger-upp-danser i den här tråden, hoppar runt lite åt dig också!!

Idag ska jag till ikea en snabbis, ska köpa soffan som  äntl kommit in, och lite småjox. Fick presentkort på ikea av min mormor, så jag tänkte kolla efter nåt kuddfodral och plädar till soffan också.

nä,, dax att engagera sig i dagens projekt... Kram alla!

Svar på tråden järfällatråden 9