• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Tungt med begravning Mirix, man boprde väl få va gammal när ens föräldrar dör!

Ja du Mirjam, vi  har nog lite olika budgetar du och jag, både när det gäller shopping och mat ;) Jag klarar sällan att ens titta i en affär och inte va 500 kr fattigare... Och jag gillar också tyvärr god o dyr mat...

Var det verkl bara skräp i Ullared? Jag hade jju tänkt mig en trip dit i höst!

Utteröga, jag tänker inte MÅLA fönstren, skrev jag det? Bara putsa dem ;) (men de måste målas, helst nästa sommar, men då måste nog fasaden målas också, så den sommaren verkar uppbokad...)

Jag e lite i nån bubbla idag, inte varmt och inte kallt, inte regn ELLER sol. Vad ska man hitta på då tro? Loke tjatar om kompisarna, ALLA e verkligen på semester nån annanstans...  Stackarn... Jag borde utnyttja att min karl e hemma ett tag innan lunch, och kan passa liten, och fixa klart allt jag kan utomhus, börjar bli lite stressad nu!!

utteröga, vad värdelöst med din mage! Lider med dig, har haft en superkänslig mage sen liten... Måste alltid äta extremt regelbundet osv... Hoppas den lugnar ner sig av din  diet nu!!

• BackinBlack

Mirjam: Vilken liten shoppingtur. Hihi. Måste vara rekord åt andra hållet på Ullared. Har hört så blandade kommentarer om denna vallfärdsort så jag vet inte om jag vill dit eller inte.

Stora syster: Måla... hehe. Jag är lite vimsig. Magen börjar bli bättre, men den är inte bra. Strulig värre.

Nu måste jag gå och se vad barnen vill, de ropar från varsitt rum.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Hej hopp!!

Nu tänkte jag mig på att skriva om semestern Om ni inte orkar läsa så sluta nu

VI startade på onsdagen förra veckan med att få nya däck på bilen och framvagnen inställd, det känns ju som bra att ha säkra däck närman ska åka långt... Vi åkte sedan till Hallstahammar utanför västerås, där vi slog upp tältet. Det visade sig senare var för litet för fyra personer så jag och Agnes fick sova i bilen...   Dagen efter fikade vi med goda vänner i Västerås innan vi med sovande barn i bilen körde vägvinnande motorväg till Karlstad där vi checkaed in på vandrarhem, Vi trodde att det skulle bli billigare än hotell men chi fick vi! 980kr skulle de ha!!!! Men då ingick ju frukost!!! Herregud, postivit var iaf att vi kunde laga mat själva så vi sparade ju in pengar iallfall....

Dagen efter åkte vi upp runt på vägarna i dalsland, (tror jag) och hamnade tillslut på en sunkig äcklig camping vid svinesundsbron, Det var vacker miljö och varmt i vattnet, men återigen fick jhag sova i bilen med agnes och vi lämadne campinegn tidigt på morgonen efter, med ett beslut om att köpa nytt tält innan vi campar igen.... Vi tog iaf vägen upp på svinesundsbron, fotade lite i norge och åkte tillbaka in i sverige ingen

Sen körde vi till svenska västkusten, först grebbestad, som var lite för myllrigt för att funka med två barn i värmen, så vi körde vidare nermor fjällbacka! Och OH MY GOD!! Jag älskar den staden!! Shit vad vacker det är!!! Vi köpte fisk och bröd och kräftröra och åkte till en liten vikoch åt på solvarma klippor och G badade i havet! Det var en av semesterns absoluta höjdpunkter!

VI åkte sedan till lysekil för att bo, men vände om när vi såg priserna, åkte till Uddevalla, men åkte även därif¨ån utan at ha hittat boende i vår prisklass. VI hamnade tillslut på ett mysigt psnsionat/vandrarhem/B&B i ljunskile. Det vvar mycket mysigt och trevligt, men G lyckades med att släna bort sin Lelle!! Den ska dock komma tillbaka i paket till oss....

Därefter åkte vi till en av våra bästa vänner som just flyttat från en finlgäenhet i centrala Gbg till ett vackert men ensligt torp i skogen utanför borås. Där stannade vi i tre underbara vilsamma dagar. Vi åkte in till Gbg en dag och gikc på lisseberg och Gustav har nog aldrig varit så lycklig!!

Dagen efter körde vi shopping längs kärringrallyt, och höll nästan budget, jag fick dock ett par mkt fina skor som överskred med ngra hundra, men det var det värt!

Efter borås stoppet tog vi bilen över till växjö, där vi bodde på hotell i två nätter, den 15:e juli, hade vi bröllopsdag och firade den med att ta en sväng till Öland, vi åkte ner till Långe Jan och Gustav klättrade alla nästan 200 steg upp alldelse själv, och räknade varenda trappsteg.... (fast han kan bara räkna till27, så många trappsteg hette 27 )

Dagen efter körde vi hela vägen hem från växjö och nu är vi hemma! Vi mår alla sååååååå mkt bättre nu, Semester är verkligen udnerbart!!!!

• Lilla

Flingan: vilken resa! Kul! Vad skönt att alla mår bra och njuter av ledigheten!

Vi var till Bonäsbadet i Kallhäll idag. Och apropå det så hittade jag www.badkartan.se där man kan se olika bad runt om i Sverige. Rätt bra!

• Lilla

Vilka vill anta utmaning om att träna i höst? Jag behöver det verkligen!

• lillapindi

Hej,
    En till järfällabo, bor i skälby.
    29år, BF 25/12 - Första barnet :)

• Marina

Hej hej nu har jag fått ett såååå fint vardagsrum, bestämde oss för att äntligen måla om =) (med tre barn) ingen hit men vad ska man göra hahaha, Så nu har vi slitit som djur hela helgen..Blev klara med målningen halv tre inatt =) och idag blev det ikea och sen fixa massor..Har en del städ kvar i huset men det får bli i veckan, helgen räckte inte till =(

Mirix 500 kr =O är grymt impad =) sist jag var på Ulared tyckte jag att jag kom billigt undan för en gångs skull bara 7000 hahaha lite skillnad...

Flingan låter som en underbar resa =)

Välkommen lillapindi, grattis till första babyn =) själv har jag mer än nog haha tre st 9,3,16 mån =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • BackinBlack

flingan: Vilken resa och härligt!

Lilla T: Jag skulle verkligen behöva träna, men frågan är när. Jag återkommer.

Marina: Shit, har ni målat inatt. Blir nog något liknande för oss efter flytten. Och vi var också på Ikea igår. Vi och många andra.

Nu ska jag hjälpa barnen att plocka undan lite, åker bort om ett par timmar, hemma ikväll till nattningen och imorgon förmiddag är det besiktning så det måste ju se någorlunda ut. Ha en fin dag!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MrsMumrik
    lillapindi skrev 2010-07-18 17:13:16 följande:
    Hej,
    En till järfällabo, bor i skälby.
    29år, BF 25/12 - Första barnet :)
    Hej lillapindi! Jag är också ny här. Har följt tråden ett tag och väntar nu spänt på vår första bebis med BF 29/7. Hon får gäääärna komma nu!
  • Bolindermamman

Hej allihopa!

Hoppas ni har en härlig sommar!

Flingan-verkar som ni haft det toppen, härligt

Nån som är ledig imo och vill hitta på nåt efter lunch el så? Jag och Tilde är lediga och tänkte ev gå till nåt bad el nåt annat skoj kanske...är öppen för förslag

Svar på tråden järfällatråden 9