• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Matglad

Just tillbaka efter en cykeltur med bad till Allmänna badet i Hässelby + vattnat svägerskans rabatt. Skönt med sommarvärme igen!
    Förhoppningsvis blir bilen färdig imorgon så då åker vi iväg på en till liten semester på kvällen. Först till svärföräldrarna i Jönköping och sedan vänner i Kungsbacka. Hoppas, hoppas att bilen blir klar!

Syskonförtur är ju bra OM det finns plats. Finns det inga lediga platser spelar det ju ingen roll om man har syskonförtur. Men det är nog bra att ställa så fort som möjligt.

Lilla T: När ska T börja?

• flingansnö

Hej!

Vill bara berätta att jag sprang på Anne i centrum! Hon har fått en flicka, för tre veckor sedan ungefär, men legat inne på sjukhuset sedan dess, hon hade förlorat mycket blod och var fortfarande jättesvullen över magen... (jag trodde hon var gravid fortfarande.... piiiiiinsamt....)  Men hon mår iaf bra nu, men är trött och har inte direkt tid för datorn....

• lillapindi

Nytt BF datum efter ultraljud idag. 28/12 istället för 25/12 :)
    Bilder finns på min blogg :)
    roliga bilder där han busade till det lite :)
    Det blir en liten son :)

Thihi

(länk till blogg finns på min profil )

• Mirix

Vad roligt LillaPindi!

Åhh Elin, tack för uppdateringen! Men stackars stackar Anne med famij! Hde barnet fått nått namn änn?

• Lilla
    tip: grattis till lilltjejen!!

Matglad
    : jag såg när ni cyklade förbi. Hoppas bilen blir färdig så ni kommer iväg på er resa! Vi har ansökt om plats till Tor från augusti 2011. Vi får se hur vi gör. Han kommer vara så liten då, men det verkar ju vara omöjligt att få en ålats i typ november/december/januari.

lillapindi: grattis till lyckat UL! Vad roligt med en liten kille! Blir ju en perfekt julkapp i år då!

Flingan: tack för uppdateringen om tip!
  • BackinBlack

Tip: Grattis till tjejen! När du väl orkar gå in och läsa här... Kram.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Lillapindi: Vad härligt det är att se dem där inne eller hur? Ska gå in och kolla på bilderna.

JAg ska försöka städa idag, Tänkte att det skulle bli en trevlig överaskning till Magnus när han kommer hem i kväll.... Han ska på fotboll och jag och barnen åker till landet ikväll. Vi ska börja årets stora skörd av bönor, rödbetor, hallon, vinbär och allt annat som barnen ordlat! Det är såååå underbart!!!

• Stora syster

Flinga, här har det också skördats... Bla jättestora och supergoda gurkor! Visst känner man sig husmoderlig ;)

Tip, hoppas du återhämtar dig snabbt och kan  komma in här och se alla GRATTIS!!!

Mirjam, Nilo är ena stunden hur tjurig som helst, och i nästta kommer han och vill pussas... Sååååå jobbbig!! Men man märker verkligen hur mkt han mognat på bara några veckor! Kommer nya ord hela tiden, och ahn fattar ju det mesta!! (dock sällan han håller med sin mamma, men ändå )

Själv e jag  mest less. uttråkad över att va hemma, trött, trött på att alltid va trött, att alltid ha ont och inte kunna göra hälften av vaad jag skulle vilja eller borde kunna... Var så deppig igår att jag känner mig som en barnunge, som Jonta försökte trösta med glass och kramar. Undrar om man kan bli galen utan att man förstår det själv? Känns så ibland. Usch, här sitter jag och gnäller... men vad ska man göra när man inte har lust till nånting? Blä.

• BackinBlack

Stora syster: En stor bamsekram till dig. Såklart man behöver stöd och ett behov av att känna sig liten också. Ta hand om dig.

flingan: Vad härligt det låter att skörda sitt egenodlade.

Har en liten fråga - kan man ge ett körsbärsträd som bröllopspresent? Gav ett äppelträd till min bror och hans fru och nu ska vi på bröllopsfest om ett par veckor hos en barndomsvän till mig. Har ingen aning om vad vi ska ge, de har tre barn och fullt upp och vi kan inte ge något superdyrt. Prylar är de inte mycket för och jag tänkte först en check på upplevelse men med vår summa kommer man inte så långt och ett träd är ett minne... Eller?

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

syster: Kramar till dig!!! Försök att hitta tid när du får göra ngt som du mår bra av... andas....

utteröga: Det låter väl som en toppenpresent!! Romantisk och fin. (om de har en trädgård förstås....)

Svar på tråden järfällatråden 9