• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

stora syster: vi hade tur för svärmor erbjöd sig att tvätta våra fönster nä vi var på BB. Självklart tackade vi ja det det. Snällt! Hur gick det med husköpet för din mamma förresten? Blir ni grannar?

Utteröga: bra promenad du fick!

Idag har vi hälsat på Falukompisar som har stuga i Sörmland. Det var så mysigt och roligt att träffa dem igen! Idun och deras stora tjej på 4 år lekte massa och badade och "fiskade". Härlig dag som avslutades med kyckling/bulgur/avocadosallad på altanen innan vi gick till grannarna och vattnade deras blommor som utlovat.

• Marina

Lilla T jag jobbar på lönekontoret på Bauhaus, går jättebra men sååå mkt att göra =) Jag har ett vik som precis i dagarna höjdes till 100% till årsskiftet men kan bli längre (är ett  grav vik)..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Lilla T, ja, min kära mmor kommer bo tvärs över gatan från oss from mitten av augusti! Då ska vi passa på att äta våra "konstiga" maträtter som bara vi gillar, kräftor, krabba, kronärtsskocka osv...!

Jaha Marina, du ska jobba heltid nu ! Vad kull! (eller?)

• BackinBlack

Marina: Vad kul att du har heltid nu!

Stora syster: Ja, myggen är en historia för sig. Fick sju stycken när vi var på Värmdö, varav två är som bölder nästan och ett av dem kliar infernaliskt.

Själv mår jag pyton. Illamående och magen har ballat ur efter gårdagskvällens chips och fanta med rosévin. Suck. Nu ska vi väcka sambon och se vart vi tar oss idag. Skulle behöva handla mat och tvättmedel och sånt, men hur kul är det i värmen?

Imorgon blir det Parken Zoo, vi har väntat och hemlighållit det för dottern för då är hennes favoriter Supersnälla Silver-Sara och Stål-Henrik på scenen.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

stora syster: vad kul! Det är ju snart! Är det din sambo som tycker att maten är konstig eller är det barnen?

Utteröga: skoj med Parken Zoo och Umas favoriter på scenen! Men fy, vad du verkar ha magproblem ofta... Stackare!

Marina: grattis till 100 %!

• Stora syster

Jadu Lilla T, i vår familj e det bara jag som äter allt! Den ena kräsnare än den andra... Tyvärr gillar karln o dotter mest dyra maträtter, och mellankillen bara pizza, och minstingen äter det mesta. (han kan inte heller tjata på vad han vill ha ;))

Parken zoo låter kul!! Lite nostalgi med Fantomens grotta o allt... ;)

Här hinner man bara putsa ett förnster i taget innnaan man hör Nilo skrika nånstans i  huset, suck.. Allt tar sån tid, det  e ju inte riktigt min melodi... Nu äter vi lunch iaf, sen ska jag passa på att fixa lite i snabbare takt när Nilo ska sova....

• Marina

Tack ja det ska bli skoj att få jobba heltid =)

Stora syster vet precis hur du känner, inte mkt man får gjort när ungarna bara vrålar...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

Ja, det är svårt att vara effektiv är någon hela tiden ropar på en...

• BackinBlack

Lilla T: Ja, min mage har inte varit sig lik på länge. Vet inte vad det är, men jag utgår från någon slags stressmage eller katarr. Har slutat med kaffe och te, nu får jag sluta med feta saker och läsk. Fast jag dricker knappt läsk annars ändå. Och så alkoholen...

Stora syster: Har du gått igenom och fått alla fönster målade? Vår lillkille sover NU så det är därför jag kan sitta här. Typ.

Parken Zoo får vänta till på måndag, för de lovar regn åtminstone på förmiddagen imorgon i Eskilstuna. Fantomens grotta är borta, istället är det Kalle Kunskap. Idag har vi varit i kvalmiga värmen och gjort veckans matinköp, som var mer annat än mat såsom blöjor, välling, tandborstar och tvättmedel. Nåja.

Nu ska jag baxa ned några saker från ett överskåp som jag ska gå igenom ikväll, om jag orkar. Har besiktning på tisdag förmiddag och middagsgäster i mitten av veckan och här hemma är det lätt kaos.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mirix

Nu kan jag inte begrava fler föräldrar iaf. Det känns som en glad nyhet..

Ullred ja,, HAHA vi hade en budget på 500:- var och så tänkte vi köpa julklappar. Varken jag eller Fanny kom upp i 500:- (F-320:-, M-370 Det var bara Mira som översked sin budget med 100:-. Men då har vi köpt jul och födelsedagspresent.
    Det var så mkt strunt och skit där ju!!

Vad roligt Karro att mamma fick huset! Jag har funerat över hur det gick. O kronärskocka som e så gott! MEN DYRT!!!

Marina, GRATTIS!

Svar på tråden järfällatråden 9