• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • evani

PS! JAg o mamma har bokat stuga i Ullared i september igen, ska bli såååå kul att vi gör detta till en tradition, vi brukar ha sååååå mysigt.

Linnéa föddes 090127
  • Marina

Evani Isas favorit ord är också NEJ hela tiden... Inte kul och på det en sjukt trotsig 3 åring =( och en 9 åring som har problem att lyssna så han får mig att bli gråhårig, tycker bara jag skriker jämt nu grrrr så himla tråkigt är det..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Annelie E
    Marina skrev 2010-07-29 23:21:12 följande:
    Evani Isas favorit ord är också NEJ hela tiden... Inte kul och på det en sjukt trotsig 3 åring =( och en 9 åring som har problem att lyssna så han får mig att bli gråhårig, tycker bara jag skriker jämt nu grrrr så himla tråkigt är det..
    Här hemma är det inte heller någon dans på rosor, här skriks det också...
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Lilla
    MrsMumrik skrev 2010-07-29 19:24:08 följande:
    I tisdags morse klockan 07:49 föddes vår älskade lilla Selma Hjärta

Hon vägde 2880 gram och var 50 cm lång. Lyckan är total!
     Mumriksfru: grattis till lilla Selma! Jättegulligt namn! Gick förlossningen bra? Hur mår du nu? Njut av första tiden med nyfödd bebis! {#emotions_dlg.flower}
  • Stora syster

Grattis till dottern Mumriksfru!

Elin, jag trodde du skulle börja plugga på heltid nu i höst? Har nog snurrat till det...

Vad skönt att höra att alla ni verkar ha det liknande, med gnälliga barn och tålamodsbrist... ( alltså skönt för mig att veta att jag inte e ensam, inte så kul för er kanske ;)) Jag hoppas verkl jag mår bättre när jobbetstartar, ungar e på dagis och hösten kommer.

Nilo e också i nån märklig trotsålder, och e väldigt lynnig. Och han överreagerar som den värsta dramaqueen när man säger åt honom på skarpen. (efter tio snälla tillsägningar...) Men han e ju söt, bara väldigt tjatig.... Värre med de stora kidsen som inte ger sig alls, som vägrar lyssna (Jag vet precis Marina!!) och som bara vill ha pengar hela tiden. ... Älskar ju mina ungar mest av allt, och skulle inte vilja va utan dem, men jag behöver mer fysisk och psykisk styrka för att orka... Ska styra upp vardagslivet lite bättre nu efter ledigheterna, så att det blir mer effektivt, mindre stress och  mer pengar. Låter väl super va??!! Hahah!!!!

Idag måste jag nog bege mig till outleten och leta sandaler till Nilo, hans kardborreband e helt paj, han har ju bott i de där sandalerna sen i våras nu.... kollade i jakan, men det fanns inte en enda kvar!! Får kolla Skopunkten...

• BackinBlack

Mumriksfru: Grattis till lilla Selma!

Och visst är det skönt att höra att andra har det likadant. Jag och en vän pratade om det igår. När man ser någon stackars förälder med ett skrikande/trotsigt barn ute på stan så tänker man "jag är inte ensam" och så vidare. Det är ändå skönt och bra att se att andra har det likadant. Det ger någon slags tröst eller hur man säger.

Nu ska jag rota fram Umas teletubbies-dräkt. Hon vill ha den och jag har såklart packat ned den, i en av de fjorton flyttlådor som står i hallen. Tur att jag har märkt upp dem väl.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Utteröga: hur ser teletubbiesdräkten ut? När Uma har den på sig ser hon ut som en liten teletubbie då? Färg? Lät jättesöt!

Flingan: hoppas du står ut hela helgen då. Vad är det som är jobbigt? Är hela familjen samlad?

Jag försökte mig på att göra "plankan" alldeles nyss:

Hm, det var mycket svårare än jag trodde. Vet inte om jag gjorde rätt, skulle behöva en spegel i golvhöjd för att se + att det stramade mycket i ärret på magen. Jag har nästan bestämt mig för att börja träna på www.kenzai.se i Barkarby i september (3 månader efter snittet är det ok med styrketräning, joggning etc). Nästa vecka ska jag och en Skälbykompis gå dit och kolla. Kravet är att vi båda kan ha våra bebisar med oss (nu 2 resp. 5 månader), annars funkar det inte. Kvällstid kommer ingen av oss iväg.

Flingan: jag rapporterar till dig efter Kenzaibesöket! Vore så skoj om vi kunde träna ihop och peppa varann! Annars kan vi "bara" peppa och pusha varann, det funkar också!

Nu vaknar Tor! Vi hörs tjejer!

• Annelie E

Idag måste jag nog bege mig till outleten och leta sandaler till Nilo, hans kardborreband e helt paj, han har ju bott i de där sandalerna sen i våras nu.... kollade i jakan, men det fanns inte en enda kvar!! Får kolla Skopunkten...
    Är det inget du kan reklamera - få lagat av butiken... Jag har reklamerat 3 par skor under 2 månader - jobbigt men nya skor fick vi...
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • BackinBlack

Lilla T: Oj, så du börjar på Kenzai!? Ja, det är ju i alla fall nära så då kanske man kommer iväg. Umas dräkt är som en sparkdräkt och en separat huva i någon cerise/rosa. Hon är sååå söt. Hon ärvde nyligen en massa utklädningskläder av sina kusiner, däribland denna och den och Lilla sjöjungfru-klänningen var favoriter. Och Mimmi-klänningen.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Utteröga: vad roligt med en massa utklädningskläder! Jag tänker också att det är bra om träningsstället lika nära hemmet, för annars kommer jag nog inte iväg. Är du sugen? (fast jag vet att du inte kan dagtid)

Svar på tråden järfällatråden 9