• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Matglad

Att ha små barn är ju jättejobbigt och jag tror knappast att någon njuter hela tiden av att vara ledig. Att vara ledig är ju ett jättejobb med att fixa, städa,  laga mat, diska, underhålla barn etc. Särskilt om man är hemma. Även om man läser på tex facebook om allas "lyckliga" liv är det nog en rätt censurerad bild. Lycka är väl egentligen en ganska flyktig känsla, tex när alla är sams och man gör något trevligt tillsammans, en kram eller när barnen sover... Däremellan kan det ju vara både jobbigt och tråkigt.

Och nej, bilen blev inte klar idag men vi hoppas på imorgon!

• Lilla

Marina och stora syster: jag sa senast till Matglad i måndags att jag skulle kunna tänka mig att börja jobba redan nu, men jag ska vara 100 % föräldra"ledig" året ut. Och på FB väljer man absolut vad man vill skirva och delge "världen".

• BackinBlack

Kan säga att jag brukar klättra på väggarna efter nio månaders föräldraledighet och jag var hemma nästan 1½ år med första barnet och 1 år med andra. Är social och vill få saker gjorda, sa senast igår till sambon att jag måste lämna vårt hem för här hemma klättrar jag på väggarna och ser allt som inte blir gjort och då kan jag inte slappna av och enbart ägna mig åt barnen. Ibland går det att gå in i barnen och ha kul och leva i nuet, men många gånger sitter jag och tänker på allt jag borde göra. Det är inte lätt det där.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Marina

Skönt  att fler än jag kan bli knäpp hemma. Jag njöt för fullt när jag var hemma med André och LIam men Isa va jag inte bered på så det var tufft..Blev för länge hemma..

Jag känner en hel del som låter som om dom alltid är lyckliga för dom berättar aldrig nått tråkigt jobbigt mm bara bra saker hela tiden och tyvärr då känns det inte äkta (tycker jag) men kanske beror på att jag är väldigt öppen..

LIlla T ja det har hänt lite saker men  vill inte prata om det på nätet =)  men det blir bättre är bara för MKT just nu..Känner att det fått bägaren att nästan rinna över..

Va gulliga ni alla är som stöttar så bra kram på er alla Solig

Mamma till André, Liam och Isadora
  • lillapindi

Ja ultraljudet var kanon!
    Jag är fortfarande helt mållös efter det :)
    Vill bara tillbaka och titta mer och mer och mer :P

• MrsMumrik

I tisdags morse klockan 07:49 föddes vår älskade lilla Selma Hjärta

Hon vägde 2880 gram och var 50 cm lång. Lyckan är total!

• Mirix

Vad roligt Mumriksfru! O vilket härligt namn! Grattis! Behöver du tips så fråga oss, vihr alla olika erfarenheter och hjälper gärna till! Spännande att höra hur du mår!

Marina, Karro o alla som behöver: lite färglaga kramar från mig ;-* 

Karro, ska du be om hjälp o äta piller eller tror du att du tar dig igenom det snart? Jag förstår att duhar svårt att ta det lugnt o inte göra nått, du har u vait mamma SÅ LÄNGE! Jag minns iaf. fortfrnde hur det vr att inte ha barn och den frihet det var, men du, minns du? Nu e man ju aldrig ledig.  

O NEJ lyckan är sällan total, tror jag. Det där med att man älskar barnen lite extra när de sover har vi ju disskuterat här förut o det står sig ju

• flingansnö

Hej på er!

Tittar in en sväng från landet, Här har vi det bra... barnen i allfall, Gustav är lycklig som får leka på studsmattan och blåsa såpbubblor och leka med kusinerna.... men jag vet inte hur jag ska stå ut hela helgen.... vi skördar iaf bär och grönsaker, vilket är härligt men trist på samma gång...  men god saft har mamma kokat iaf!

Måste också göra ett inlägg om det här med att gå hemma, jag är grymt imponerad av er som gått hemma så länge utan att bli tokiga! När jag var hemma med G i 7 månader, höll jag på att bli tokig! Jag fick dock mycket skit från omvärlden när jag var öppen med det, så jag har nästan slutat säga det till folk, att vara mammaledig är klart överreklamerat tycker jag. Nu när jag ska vara hemma ett helt år, vet jag knappt hur det ska gå, men har iaf anmält mig till en kurs under hösten.  Jag tror att om fler var öppna med att det faktiskt också kan vara tråkigt och jkobbig att vara hemma, så skulle det dåliga samvetet för oss när vi känner det, bli mindre.... försåtr ni vad jag menar?

• Marina

Flingan jag förstår precis, jag är väldigt öppen om det, så jag får bara höra att jag är negativ och typ "bit ihop" men bryr mig inte, dom som verkligen känner mig och bryr sig vet att jag har anledning att gnälla ibland hahaha, tar på en att gå hemma så länge och dessutom med barn med sömnproblem. Och avlastning har vi ju ingen så vissa dagar är man j*vligt bitter men det kan inte hjälpas Skrattande det blir bättre och gnället lär väl avta (hoppas jag).. Jag vet att jag har världens bästa barn och man och uppskattar dom jättemycket och kan inte tänka mig ett liv utan dom, men man är bara mänsklig =)

Håller verkligen med dig om att folk borde vara mer öppna tror vi hade minskat deprissionerna då om alla dessa oftast kvinnor slipper gå och må dåligt i ensamhet..Kan man dela sina känslor och tankar med varandra så tror jag man mår bättre. Är skönt att få sitta över en kopp kaffe och kräka av sig lite...Betyder inte att man är en dålig mamma bara för att man ibland vill bort från allt och jobba eller bara sitta och gnälla...

Personligen tycker jag det är värre att bara höra hur puttinuttit allt är och hur bra allt är...

NÄ MER GNÄLL ÅT FOLKET HAHAHAHA Flört

Mamma till André, Liam och Isadora
  • evani

Jag håller med både Marina o Flingan... jag skulle blivit galen av att vara hemma längre, ville ju egentligen börja jobba lite tidigare än det blev, hittade ju inget jobb till att börja med men nu blev det i november när Nea var 10månader. O jag är jätteglad över att Tomas oxå fick chansen att vara hemma o "lära känna" Nea bättre.

Just nu kan jag nästan kräkas vissa dagar över att vara mamma, känns inte som om jag säger annat än nej stopp o akta Skrikandes, dessutom säger Nea NEJ NEJ NEj Nej hela tiden till allt ( säkert ett jättekul ord) ni som har barn som passerat 1,5 redan, hade era oxå nån sorts trots då? Eller har jag bara fått en vädigt bestämmd ung dam som är för smart för sitt eget bästa ;)... Ja ja jag får väl igen min egen envishet nu, stackars mina föräldrar...
    Men kan själv verkar vara det som gäller nu, men hon är ju go ändå det "lilla monstret"
    lite påfrestande för nerverna bara...
    Men jag tror i alla fall att jag vill ha en till busunge... Det är ju värt allt jobbigt i hela världen

Så färdig gnällt tror jag...

O GRATTIS till er som fått nya bebbar, o ni som ska ha, o krya på er sjuka o ni som mår dåligt, Ähhhh kram på er alla hopa Solig

Linnéa föddes 090127
Svar på tråden järfällatråden 9