• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack
    Lilla skrev 2010-07-30 10:58:32 följande:
    Utteröga: vad roligt med en massa utklädningskläder! Jag tänker också att det är bra om träningsstället lika nära hemmet, för annars kommer jag nog inte iväg. Är du sugen? (fast jag vet att du inte kan dagtid)
    Javisst är jag sugen. Lite mycket nu bara. Ska kolla upp det där.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MrsMumrik

Tack för alla gratulationer till vår lilla Selma! Hjärta

Ja, ni vet ju redan som har barn, men OJ vilken resa det är. Sitter i pyjamas nu och har precis lyckats äta frukost och ska ta oss ut på en prommis. Rutinerna blir det lite si och så med från början, men hon är verkligen helt fantastiskt vår lilla tjej! Man kan knappt förstå att man faktiskt får ta med henne hem från BB och hon är bara VÅR

• Stora syster

Mumriksfru, ja visst e det fantastiskt att man kan ha så mkt känslor för en sån ny och liten!!??

Annelie, jag tror jag köpte dem i april, känns som att de gjort sitt nu... Tänkte att man kunde hitta nya på rean, men det finns ju inget kvar, och jympisar känns lite för varmt ett par veckor till iaf...

Nä, blev inget outlet, tar snart en trip till jakan när Nilo vaknat istället. Har "hjälpt" gubbarna att fixa i köket, shit vilken tid allt tar!! Hade jag varit stor och stark hade jag gjort klart det sista själv, men jag vet ju att min rygg o fingrar inte klarar det så bra... håller mig till småfix, satte ihop den sista hatthyllan i förmiddags iaf! jaja, snart klart hoppas jag!

Nu siytter jag och degar fraamför datan och funderar på middagsmat.

• Marina
    MrsMumrik skrev 2010-07-30 12:42:46 följande:
    Tack för alla gratulationer till vår lilla Selma! Hjärta

Ja, ni vet ju redan som har barn, men OJ vilken resa det är. Sitter i pyjamas nu och har precis lyckats äta frukost och ska ta oss ut på en prommis. Rutinerna blir det lite si och så med från början, men hon är verkligen helt fantastiskt vår lilla tjej! Man kan knappt förstå att man faktiskt får ta med henne hem från BB och hon är bara VÅR
    Grattis va skoj =) Ja det är en underbar känsla...

Önskar alla en supertrevlig helg själv ska vi ha myskväll här hemma då det idag är vår 5 åriga bröllopsdag Hjärta så håll tummar och tår att våra härliga barn för en gångs skull sover så vi får lite egentid =)
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • BackinBlack

Stora syster: Du är så duktig.

Marina: Hoppas ni får en in, ostörd kväll tilsammans.

Här har min luft/ork tagit slut. Skulle på "turné" med dottern medan killarna sover. Men jag är helt degig. Vill ha två kilo choklad och bara ligga soffan. Fast just nu är vi hos mina föräldrar och vi ska förbi vår kolonilott och plocka lök innan vi ska hem igen.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Grattis på bröllopsdagen Marina! {#emotions_dlg.flower} Hoppas ni får lite egen tid i kväll. Köper ni hem nån god mat och firar lite?

Jag har en bajsande bebis här , alltså han bajsar ju heeela tiden!

• Marina

Lilla T tror nog vi kommer handla hem nått gott =)  kanske lite Thai

Några tips på god mat för hela familjen Solig

• Lilla

Jag gillar thairestaurangen i Veddesta industriområde, men de har semsterstängt såg jag igår då jag var sugen på att köpa middag därifrån. Blev en kyckling-bulgursallad från Lilla rött/Skälby pizzeria istället. Annars är Hao men i Viksjö centrum okej tycker jag. Biff med tomat och paprika (sötur sås) med ris är ett tips. God!

• Marina
    Lilla skrev 2010-07-30 14:09:59 följande:
    Jag gillar thairestaurangen i Veddesta industriområde, men de har semsterstängt såg jag igår då jag var sugen på att köpa middag därifrån. Blev en kyckling-bulgursallad från Lilla rött/Skälby pizzeria istället. Annars är Hao men i Viksjö centrum okej tycker jag. Biff med tomat och paprika (sötur sås) med ris är ett tips. God!
    Har dom fortfarande semesterstängt =( det var där vi ville handla... Ja Kina brukar vi handla från men inte sugen på det, åt därifrån nu i veckan...
Svar på tråden järfällatråden 9