• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Marina

Aha trist men tack för infon =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • BackinBlack

Hoppas ni kommer på någon god mat Marina!

Lilla T: Min pojke bajsade ungefär precis hela tiden, åtminstone när jag ammade. Kändes som jag bara ammade och bytte blöjor på honom de första tre månaderna.

Jag har skickat sambon till affären för att storhandla och skrivit upp både chips och choklad, för det vill jag ha idag. Och så har han bestämt att vi gör egna hamburgare till middag. Fick SMS om paket från HM, saker vi beställde i måndags så det känns spännande och verkligen snabbt jobbat. Ska snart ned och kolla det med, nya underkläder till mig, myskläder till mig och byxor till Uma som bara växer och växer.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Matglad

Nu är vi i Jönköping och ikväll blir det kebab. Mycket godare här i söder. Men det har regnat hela dagen så det enda vi gjort är en liten shoppingrunda. Vi och alla andra i stan...

Kan verkligen rekommendera Kenzai. Jag har tränat där i nästan ett år och det är trevligt och personligt och man tröttnar inte! Gympa typ friskis tröttnar jag alltid på plus att man inte tränar musklerna ordentligt då tycker jag.

• Mirix

okey, vem har legitim anlednng att INTE komma o heja/stödja på/oss imrgon?!

• Marina

Utteröga det blev smarrig pasta från Siciliana =) barnen älskar det och vi med Skrattande

Mirix sorry klarar inte av såna folksamlingar, blir galen...Sen är jag inte nån festival typ gillar det inte alls...Men ha så skoj ni =)

Nu ska jag återgå till mitt vin =)

Btw syster min hörde av sig och fråga om hon skulle passa barnen en stund men vi valde att va hemma..Är ju planeringsfreak så vill ha massa framförhållning =)  Men det sluta med att André sover där så nu får vi iallafall kvällen för oss själva HjärtaHjärta

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

Marina, tycker nog att tre små barn e godkänd anledning -)

• Stora syster

Nä du Mirix, det e långt ifrån festivalväder...;(  Får vinka med flagga nån annan gång!

marina, hoppas ni hade det mysigt igår!! Siciliana åt vi på med svärisarna på min födelsedag, det var gott och prisvärt!

När jag kom hem igår kväll blev jag rätt förvånad; byggarna hade dammsugit och städat! Och plockat undan en massa! Och lämnat en liten lapp med "ha en solig och trevlig helg, hälsn xxx o xxx!!" hahaha!! Det tyckte jag var otippat!!! Sen kom Loke hem efter en hel vecka hos pappa och kompis, hade saknat honom så! Idag kommer Alex hem också, hon åkte för flera dar sen till sin pappa för at gosa med sin nya lilasyster. och kunde inte slita sig... ;) Men jag mutade henne med att hon skulle få pussa på sin Loke så hon kommer imorgon... ;) hahah! Vaddå syskonkärlek!!!

Nilo blev så glad när jag berättade att Loke och Alex skulle komma hem att han började hoppa jämfota och klappa händerna!! Gullungar!! Få se nu hur många minuter de håller sams.... hahah!!

Det verkar som att ugnen ska kunna fungera nu, så idag blir det nog till att baka rabarberpaj... sååå länge sen jag bakade....

• BackinBlack
    Marina: Det låter mums! Hoppas ni fick en underbar kväll bara ni igår.

Matglad: Mysigt och gott.

Stora syster: Vilka härliga byggjobbare och helt otippat! Sånt boostar upp ens humör. Och så de söta små barnen... Rabarberpaj var länge sen. Skickar du lite?

Mirjam: Jag blir också lite jobbig i folkmassor, om det är trångt och mycket folk måste jag kämpa för att hålla humöret. Och så är vi bjudna till svärfars kolonistuga idag, dit vi ska om inte regnet öser ned.

Lilla T: Det bidde ingen choklad, lite chips och dricka till en dålig film. Sedan la jag mig att sova. Fast det var inte så gott så nu måste jag försöka skärpa mig och så ska jag fundera på Kenzai till hösten.

Ja, det är höstväder ute idag och jag tycker det är sååå mysigt. Helt galen blir jag, sådär så jag vill köpa mysiga stickade kläder och tända ljus och så vidare. Perfekt väder att röja hemma också. Barnen röjer på bra här redan.
    Tror att jag ska packa åtminstone en låda idag, även om jag föll platt ned igår och var helt slut för att semestern har handlat om flytten för min del. Men jag är nöjd att jag har packat fjorton lådor redan, det är ju typ ALLT kvar - böcker, skivor, filmer, kläder, köksprylar, kläder, min pysselhylla (en hel Billy full) och alla möbler som ska monteras ned och skåp som ska städas ur. Undrar om vi ska putsa fönster också...? Tror det.

Men inte idag. Jag kan inte varva ned helt enkelt. Och jag mer eller mindre VET att min första jobbvecka kommer att handla om att sova när barnen sover, så då orkar jag inte många knop.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9