• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Utteröga, skickar över lite paj, kolla inboxen ;) hihi!! Det blir nog bra med er flytt när den är färdig! Det låter som att du är organiserad av dig minst sagt! Planering är A och O!!

Jag måste också börja träna! hatar ju dock styrketräning just för att jag känner mig så mobbad när jag sitter och tar i och blir illröd och säkert gör helt fel... Undrar om jag ska passa på att sticka ut på en powerwalk nu innan karl drar till jobbet?... eller så kanske det blir en med barnvagn och Loke på cykeln sen när Nilo ska sova middag... får se... känner mig rätt mätt efter frukost och kaffe... dålig start på det hurtiga lixom....

• Marina

Vi fick en jättebra kväll, barnen sov super bra och André sov hos sina kusiner =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • evani

Apropå hantverkare... Mina föräldrar har precis sålt sitt hus o ska flytta in i en hyreslgh, när de fick tillträde igår så har målaren tapetserat FEL rum... Mamma var inte glad alls!!!

I morse fick jag ett städryck o sorterade Neas leksaker o flyttade om grejer i hennes rum, så nu ska jag dra i väg till IKEA o köpe en bokhylla så böcker o leksaker förhoppningsvis inte kommer att ligga överallt i vardagsrummet Sen kanske jag tittar in på hemtex oxå jag är sugen på nya påslakan.  Får se om nån annan oxå i familjen är sugen på shopping, troligen inte ;)

Linnéa föddes 090127
  • BackinBlack

Marina: Vad kul att det blev lyckat igår!

Stora syster: Åh, tack för pajen! Ja, jag planerar och funderar hela tiden. Behöver också ta mig ut och gå. Min svägerska går ut ett par kvällar i veckan med en granntjej efter att de har lagt barnen - så skulle jag också vilja göra. Jag klarar ju inte vissa av apparaterna för styrketräning med vikt ens, utan det räcker med den där basplattan.

evani: Härligt att få röjt och ordnat och jag hoppas att du får sällskap till Ikea.

Själv ska jag kolla SMHIs rapport för att se om vi ska till svärfars kolonistuga, rycka liv i sambon och fundera vart vi ska idag. Jag tycker ju egentligen det är en perfekt dag för källarrensning, containerbesök och Ikea. Hahaha.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

ja, känner mig liiiite nyttigare nu, tog en powerwalk på reservatet... Hittade dock inte en svamp ;( För tidigt kanske?

Nu håller jag på och kör igång ugnen för första ggn, sen ska jag nog röra ihop den där pajen... Så gick det med nyttigheten lixom ;)

Evani, vilka braa målare!! Not!!

Nilo blev väckt från vilan, o herreguuuuud vilket humör!! blä!!

• BackinBlack

Stora syster: Hur blev resten av lördagen?

Här hemma är vi sega men ska ta oss iväg till en park och träffa vänner i närheten. När vi har ätit lätt lunch och duschat. Kom ihåg att Lilla T frågade mig om Umas teletubbiedräkt och här kommer en dagsfärsk bild.

• Marina

Utteröga den var jättesöt =) vilken fin tjej du har...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

ojoj så seeeeegt det var här då....

Söt dräckt btw! Får flashbacks från när Alex flög till dominkanska när hon var knappt tre år och släpade på sin Teletubbie hela flygresan. (den pratade Teletubbiespråk också...). Säkert populär på 13-timmarsflygningen.. ;)

• flingansnö

God morgon! Nu är jag hemma igen, så jag kan förhoppningsvis hålla miglite mer uppdaterad om vad som hädnder här! Det är en pärs att vara på landet och knappt ha tillgång till dator!

Utteröga: Förstår att det är tufft med flytten,men när går flyttlasset egentligen?  Och Uma är såååå söt i sin dräkt!

Syster: Det är bara att skita i att det känns som att folk tittar på en och om man inte vet hur man gör kan man alltid fråga om hjälp. De har ju också ofta introduktioner där de visar hurman gör.

Mirjam: Jag hade jättegärna kommit och tittat på er, men var ju på landet... fyndade en barnvagn på bakluckeloppis stället.  Nästa år tror jag dock att jag ska ta med mig min systerson och titta.

Marina: Skönt att ni fick en bra kväll! Grattis på bröllopsdagen i efterskott!

Jag ska åka till farmor och farfar idag och lämna sonen ngra timmar, i morgon börjar han på fsk igen, så det finns saker att ordna med, kläder att tvätta och vika och inneskor att inhandla.... undrar vad jag ska köpa för ngra bara... Om jag orkar och hinner ska jag ta en sväng förbi Ikea också, är TRÖTT på hur det ser ut i vbadrummet nu, MÅSTE göra ngt åt förvaringen...

• BackinBlack

Tack för fina kommentarer om dottern i sin favoritdräkt.

flingan: Hoppas ni får en bra dag med mycket gjort. Flyttlasset går 28 augusti så jag är ute i väldigt god tid, men jag oroar mig för att inte hinna och orka längre fram när jag jobbar minst heltid och har två vilda/trötta ungar varav en sover som en kratta i samma rum som jag.

Jag har i alla fall tagit vara på dagen idag och varit ute i parken i drygt en timme med grannar innan spöregnet kom. Nu ska vi värma på fläskfilé och ris från igår innan vi åker iväg till Stinsen för att inhandla lite och spana lite. Uma ska få den där glassen som hon alltid vill, Blue Flag-smaken. Jag har faktiskt inte packat eller fixat med flytten på två dagar nu, men kanske att jag fixar lite ikväll. Ska få låna ett trettiotal flyttlådor av grannarna nu också.

Ha en fin dag idag allesammans.

Svar på tråden järfällatråden 9