• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Visst är ni några här som har erfarenhet av hormonspiral? Kan jag få era åsikter? I jämförelse med minipiller?
    Utteröga: så söt Uma är i teletubbiedräkten! Vad är blue flag för smak?

stora syster: jag känner lika ang. att det känns som att folk tittar och jsg inte vet hur maskinerns fungerar, men nu ska jag komma över det har jag bestämt mig för.

• BackinBlack

Lilla T: Blue Flag är mintaktig i smaken. Typ. Tror hon valde den för färgen första gången och nu vill hon inte prova någon annan smak alls.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Marina

Lilla T jag har ingen bra erfarenhet men har hört många som är nöjda, blöder du redan mkt så blir du troligtvis inte av med mensen helt men annars kan den försvinna. Man måste ge spiralen minst 6 mån för det kan ta så lång tid för kroppen att anpassa sig..Jag hade min inne i 9 mån och blödde konstant, inte många blödfria dagar...

Den är väldigt individuell funkar kanon på nån och inte alls på nån, du måste nog testa själv...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • BackinBlack

Och apropå preventivmedel, även om jag har en paus med sånt just nu - var det kopparspiral som var hormonfri? Jag är nu helt blödningsfri, det där som skulle ske med p-spruta i de flesta fallen och även mini-piller. Jag har alltså slutat med p-spruta och mini-piller och nu kom ingen mens alls. Istället för de ständiga blödningarna jag hade förut. Skumt.

• flingansnö

utteröga: Du kanske är med barn?

LillaT: Jag vill leka på torsdag! Vilken tid hade du tänkt? G är på fsk mellan 9 och 15

• Stora syster

ojoj, det där med preventivmedel och mens e ju ett kapitel för sig... Jag håller ju på o förblöda varje månad av min spiral... måste knata iväg idag och köpa järntabletter innan jag svimmar nånstans...

Loke har fixat en väldigt otippad aktivitet den sista sommarlovsveckan, han och två killkompisar dansar breakdance! Det är tydligen svenska mästarana i breakdance -07 som kör kurser i Folkets hus i Kallhäll... Så på fredag blir det uppvisning!! Superskoj! Hoppas det blir disco i skolan snart så han akn visa upp ngr moves!! ;)

Tog ju bort Nilos napp för två dar sen, lessnade på det eviga tjatet och letandet... Igår la jag honom utan nappen också, och han somnade på en gång! Det trodde jag aldrig!  känns skönt innan dags att den e väck!

Att bli blöjfri går det inte lika smidigt med! Gör nog av med 5-6 kallingar om dan nu! ;) Men han har både kissat och bajsat på pottan, och har sagt  till vid flera tillfällen att han är kissnödig. Tyvärr hinner hann ofta inte fram till pottan, men ändå! Får se hur långt han kommer i torrhet (och hur länge mamma står ut att springa 50 turer till pottan och torka golv konstant) när dagis börjar på måndag... Han kan ju köra blöjfri hemma iaf...

Ang träning, ja det är väl så att man måste koma över den där känslan, och sen öva sig så man kan maskinerna. Jag kände mig länge som ett mongo när jag var ute och powerwalkade... Tyckte att alla jag mötte i skogen glodde konstigt...

• BackinBlack

flingan: Jag har gjort två test som visade att jag inte var det. Det var inte CB-test som jag är van vid och det var ngn slags tvåpack som jag testade mitt på dagen BIM +2 och BIM +4 men de visade att jag inte är med barn. Vet inte om jag ids testa en tredje gång och leta rätt på CB. Nu är det i alla fall 31 dagar sedan jag blödde senast.

Här hemma har jag redan knåpat ihop en flyttlåda till, med Umas saker. Hon har ju så att det räcker och blir över ändå i sitt rum. Fick lite eld i baken eftersom det är vår sista semestervecka och på torsdag kommer min syster med man och två av barnen och ska sova här t o m söndag (tror jag det blir). Ska försöka omorganisera så att de får plats att sova i vårt vardagsrum bland flyttlådor. Då blir det inte mycket mer än att umgås i massor. Vi har inte setts på två år. Efter det är det bara tre veckor och två helger kvar till flytten, varav en lördag "försvinner" när vi ska på bröllopsfest.

Förresten. Jag kan inte hålla mig och berättar även att jag äntligen fick in sambon i den där affären jag har tjatat om. Dvs igår beställde vi äntligen förlovningsringar och de kommer ungefär till flytten. Känns helt enkelt toppen. Jag friade till honom 29 februari 2008 och han sa ja och sedan hände inget mer. Men nu så. Ringarna vi beställde är de jag har tittat på sedan den där dagen.

• flingansnö

Karro: Tänk såhär, hur mycket kollar du på alla du möter? OCh tycker att de är konstiga och fula och gör konstiga saker? Inte jättemycket va?  Folk tittar inte så mycket som man tror....

Bra jobbat med Nilo och nappen!

Idag ska jag ta G tillfsk! Han blir Groda idag! Hoppas att det går bra!!! Är lite nervös.... men det får lov att gå bra.!

• BackinBlack

flingan: Lycka till med lilla grodan!

Stora syster: Vad häftigt med breakdance. Tror min systers mellersta gick på det ett tag och nu vill min brors äldsta göra det med. Hon är sju. Vad duktig han är med nappen och det är ju bra att öva med pottan ändå. Vi vill få Vincent blöjfri senast nästa sommar, om det går. Då är han 2½ år.

Svar på tråden järfällatråden 9