• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

utteröga: jag förstår att du väntat! Det var ju ett tag sen du friade... Underbart att det blir av nu! Har ni planerat var ni ska förlova er? Hjärta

Marina och Flingan: jobbigt att det blev en tuff förskolestart efter sommarlovet, men det är ju lite jobbigt även för oss vuxna att börja jobba igen efter semestern så det är väl inte så konstigt att de små reagerar egentligen. Idun är ledig denna vecka och nästa också, sen får vi se hur det går för henne när det är dagisdags (15-timmars).

Jag är så nöjd! En mysig och rolig dag med barnen: klippning av Idun (hon fick lila färg i håret), ärenden i Jakans centrum, lunch på bänk i gallerian, biblioteksbesök, lek och gratis karusellåkning (en farfar kom med sina barnbarn och stoppade i pengar 2 ggr och eftersom Idun redan satt på motorcykeln och låtsasåkte fick hon följa med), lek i vår lekpark och grannparken, bokläsning i soffan, Barbapapa bygger hus på Youtube m.m. En tuff kväll med gråt och Idun som länge totalvägrade äta middag... Och så ringde maken och sa att han måste jobba sent, jättesent eller hela natten. Det beror på hur det går (de gör experiment i laboratorium) hur sent det blir. Med andra ord fick jag lägga båda barnen ensam för första gången! Okej, en baggis för er med fler barn, men för mig kändes det jobbigt eftersom jag inte gjort det innan. Hur som helst, det gick så bra! Tor sov i babysittern när vi borstade tänder och satte nattlinnne, han sov i min famn när vi läste kvällsböcker och han sov i mitt knä när jag satt bredvid Iduns säng. (han har varit gnällig och bara accepterat att man bär honom hela tiden den senaste veckan) Och mest oväntat av allt: Idun somnade efter att jag berättat två sagor. Utan bråk eller gråt eller bus. Trodde jag aldrig. Så himla skönt! Tack gulliga älskade barn! Hjärta (orkade ni läsa ända hit gjorde ni det bra; blev visst lite långt...)

• BackinBlack

Lilla T: Jag förstår känslan när man tänker att "hur ska det här gå?" och man föreställer sig det värsta. Men se - det gick ju superbra. Och även när det inte går bra så GÅR det. Vi har inte hittat på något romantiskt alls, vi får väl passa på efter flytten. Tänkte lägga liiiite mer krut på nästa steg i så fall.

Marina: Det låter bra. Vår dotter var inte så lätt med varken napp eller potta, men jag hoppas vi får till det bättre med sonen.

Själv är jag helt slut, men nöjd. Idag har vi röjt undan massor och sambon har varit med en fylld bil till containern. När jag skulle kasta gamla vinglas och lite annat blev jag hejdad av en äldre kvinna som ville ha vinglasen. Vi la ut tre nya annonser på Blocket idag, förutom våra sex gamla varav tre är sålda. Nu har jag fått mejl och samtal så imorgon blir vi åtminstone av med tre grejer. Det är så skönt med denna rensning och min kille håller t o m med mig.

Nu ska jag dricka lite vatten. Har rensat halva CD-samlingen och fyllt tre pappkassar med fodral nu när de jag vill ha kvar ska flytta in i sådana där smidiga pärmar istället. Förlåt ordbajsandet men jag är trött och speedad på en och samma gång.

Sov gott!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

LillaT: Vad härligt att det gick bra!

Utteröga: Skönt med rensning!

Jag ska också ta på mig projekt rensning idag! Nu ska här rensas ut, vetinte vad jag ska göra med alla böcker dock.... tror det får bli lådor på vinden... inser att vi inte har plats för dem här nere, och det är ju mest kurslitteratur och sånnt.... får nog bli vinden... för slänga böcker....det tror jag inte att jag klarar.....

• Stora syster

Elin, jag slänger inte heller böcker, har nog kvar varenda en från jag föddes typ. Vet inte riktigt VAR dock... ;)

Igår kväll just innna jag skulle lägga mig påpekade Jonta så snällt att fläkten iinte hänger rakt över spishällen... Kul. INTE! Så när snickaren kom imorse fick jag snällt gnälla om det också. Så vi har haft ett helt gäng gubbar här som fick LYFTA upp hela köksön och flytta DEN istället! Vågade inte ens titta, trodde hela skiten skulle braka... Men det funkade, och nu får snickaren snällt fortsätta med evighetsprojektet.... Ser ju ut som F-N här, hoppas han kan snabba sig på....

Annars e jagf sugen på att baka lite igen...  Lite svårt när man krockar med en stor finsk bamsebjörn vart man än går... emn vad ska man hitta på idag eg? Allt e så kladdigt ute...

Lilla T, det e klart att det går bra att ha båda ungarna, de känner på sig att de måste va extra snälla mot mamma! ;)

Utteröga, jag skulle vilja få lite av din energi... Har så mkt saker jag skulle behöva röja och fixa med, men som jag aldrig tar mig för...

Nä, om man skulle kolla lite jobb kanske?

• BackinBlack

Elin och syster: Jag klarade inte att slänga vare sig böcker eller skivor förut. Men nu så - här far det saker åt alla håll. Hehe. Hoppas det blir mysiga bak och rensning för er.

Här har jag energi för fem, ibland. För att flytten och särskilt rensningen och tanken på nya vyer och grejer gör mig så glad. Jag har ställt 4½ papperskasse till i hallen som ska ut, killen som ville ha surroundsystemet var just här och hämtade det. Jag har skurat ur sopskåpet och fastighetsskötaren var här och kopplade bort diskmaskinen och proppade igen. Dags att hänga en maskin tvätt till, diska undan lunchen och sätta mig med dottern en stund medan killarna vilar. Just det, jag vill packa en låda filmer till. 
    Sedan har sambon lovat att tvätta badrummet och även åka till Systemet för att inhandla lite vin och öl till syrrans ankomst imorgon. Klockan tre kommer killen från Södertälje och hämtar tjock-TVn. Yes! Och min mamma ringde och erbjöd sig att hoppa in och ta barnen några kvällar när vi behöver rensa och åka till Ikea i lugn och ro. Ibland så rullar det på bra minsann.

• flingansnö

Utteröga: DU är helt fantastisk!!!

Jag har nu ändå rensat ut 8 pappkassar med böcker som jag ska lämna på lämplig insamlign idag! Ändå har jag ingen plats för alla andra böcker..... suck.... men det måste göras! Vi kan inte ha det såhär, med böcker i högasr så man ändå itne vet vad man har... ¨

• Lilla

evani: vad mysigt med musikal och hotell! Tyvärr har jag inget tips på hotell. Vilka funderar ni på?

Jag kan komma hem till er och slänga era böcker om ni vill!

Natten blev katastrof... Maken kom hem 2.30 och då hade vi andra varit vakna och kämpat för att somna om i över en timme... men det gick inte. Idun vaknade av er mardröm om myror i sängen... Tor gnällde när hon skulle somna om så hon kunde inte slappna av. Vi somnade runt 3.30... Och så har Idun fått svinkoppor...

• BackinBlack

Lilla T: Kram till dig. Förstår hur trött du är. Hoppas din man kommer hem tidigare idag och att ni är två vid nattningen.

flingan: Tack för att du boostar upp mig! Jag är lite aningens trött också, men det struntar jag i. Skönt att du har fått lite rensat bland böckerna.

Nu ska jag nog bara sitta en liten stund för snart vaknar den mammiga lilla pojken. Och den större av nästan samma slag.

• flingansnö

Utteröga: Det var så lite så! Man behöver höra det ibland! Jag har själv börjat affirmera idag, för att lyfta upp mig själv. Det känns ju fjompigt, men jag vet ju att det funkar!

LillaT: Stackare!! Vilken jobbig natt!!  Hoppas att det blir bättre i natt! Och tänk på att om två veckor börjar I på fsk då kan du sova lite på dagarna också!

• evani
    Lilla skrev 2010-08-04 13:42:41 följande:
    evani: vad mysigt med musikal och hotell! Tyvärr har jag inget tips på hotell. Vilka funderar ni på?
    Musikalen är bokad: We will rock you!

Hotell vi funderar på är Hotell Hellsten, Nordic light eller Nordic sea
    Linnéa föddes 090127
Svar på tråden järfällatråden 9