• Timba

järfällatråden 9

malifa: Nej vad jobbigt att hon trilskas med maten. Elina var ju också en liten matvägrare och vi fick rådet från en dietist att  man kan också ge lite sött för att locka fram aptiten, dvs börja med lite frukpure och sen ge några skedar mat. dsv hon åt bara några skedar itaget fram till hon var ett och det där fungerade rätt bra på henne, annars knep hon bara igen munnen. Men sen ska det inte vara någon fara bara de får i sig välling/gröt  och ammar/ersättning, då klarar de sig.
    Men boka tid med en dietist de har massor av råd och tips. 

Flingan och mumrik: hur skulle det bli imorgon, när skulle vi ses och var ?

Jag måste fråga er som har flera barn är det nån av era som börjat på dagis vi ett års åldern, dsv Rebecka ska ju ev börja i höst och jag börjar mer och mer känna att hon är för liten, dvs mina andra två har ju börjat senare och har inte gått full tid. Så jag undrar hur det brukar fungera ?

• Timba

Utteröga: Vad skönt att höra. Började han på full tid på engång ?
    Hur är det med dig förresten, det var länge sen du var inne ? Och vad gör du nu ?

Mumrik OK ska vi ses vid ingången ?

• Timba

Utteröga: Förstår dig, det är lätt att låta tiden gå vid datorn. Försöker minska jag med, men den det är svårt när man ändå måste sitta med en. Jag ska också börja övningsköra, skulle redan ha börjat men tiden har bara runnit iväg..Annars pluggar jag och är fl, och i sommar ska jag bara vara fl, ska bli skönt. Och sen försöker jag träna så mycket det går, men nu iveckan har det varit dåligt med det, så jag hoppas att jag kommer iväg imorgon.
    Har också fastnat i godis och kaffeträsket, blir så när jag pluggar, måste ha nåt att tugga på för att hålla mig vaken, men det vore ju bättre att äta frukt...
    Pilates boll ska ju vara himla bra, det nog en bra ide att skaffa en sån. Tänkte du köra magövningar med den eller ?
    Lycka till på intervjun imorgon !!!, håller tummarna

• Timba

mumrik och flingan: hemskt ledsen men vi försov oss,dvs maken lämnade de andra på dagis och lät oss sova eftersom Rebecka snackat halva natten. skickade mess men jag vet inte om du fick det Elin ?

Matglad: vad kul att du också ska springa.

• Timba

Mumrik: Grattis till viktminskningen !!, bra jobbat. Och vad skönt att ni fått förskoleplats.

Utteröga: Härligt att du är så motiverad. Jag har nu skjutit upp övningskörningen, får ta det i sommar, har för mycket annat plugg just nu.

D1980: Prata med rektorn verkar inte klokt, kanske det bara var nåt förhastat som de kläckte ur sig...

LillaT: Min familj stannar hemma, jag kommer själv, förmodligen är jag i skolan innan så jag byter om där. Men de brukar ha ställen där man kan lämna in en liten väska och värde saker. Och det brukar finnas vätske kontroller, med både vatten och energidryck. Men jag skulle inte råda att testa energi drycken om ni inte gjort det innan kan få lite magproblem av det..
    Men kolla hemsidan brukar finnas information där .
    Jag tror också att vi ska få ett PM och nummerlapp skickat per post snart.
    Eller är det nån som redan har fått ?

• Timba

Har ni fått nummer lapparna ? Jag fick min igår. Har ni funderat på vilka grupper ni ska springa i ?
    Jag tänkte starta i gruppen SPRINGA finns det några fler som tänker springa i den ?

LillaT härligt, du är duktig. Jag har också haft lite för mycket nu så sista veckan så jag har har jag bara sprungit en gång förra veckan, men igår fick jag ett ryck och klädde mig i träningskläder när jag skulle till ett ärende i Viksjö och sprang sen hem och idag känner jag mig mycket piggare.

Nån som vill springa lite i helgen inför loppet, på järvafältet ?

• Timba
    Lilla skrev 2011-05-19 08:56:25 följande:
    Jag fick nummerlappen igår. Har inte funderat över det där med grupp. Måste kolla lite på det!

tip: jag kommer vara bortrest i helgen, så kan inte träna med dig... Jag och barnen drar till mamma och maken stannar hemma och målar om Iduns rum.
    Vad kul med nymålat, vad blir det för färg ?

Tänkte på den vårrusetdagen, vi borde bestämma en mötesplats, det kommer ju att vara hur mycket folk som helst.
    Uppvärmningen startar 1840 och det står PM att man ska vara där senast 1800, annars kan man fastna i trafiken, tunnelbanan..
    Så jag föreslår att vi ses vid 1730 utanför Geohuset, dvs huset mittemot tunnelbanan ?
  • Timba

Hej
    Tjejer jag är lite osäker på om jag kommer, är förkyld ochh rädd för att det kommer att bli värre om jag springer, dvs har en hel del nästa vecka som jag bara inte kan missa. Men jag ska känna efter lite till, är ju rätt sugen ändå..
    LillaT: inboxar numret

• Timba

kommer jag syns vid utanför geo 1730

Lycka till tjejer

Utteröga: Kommer förmodligen att plugga i höst också, men har inte riktigt bestämt mig.

• Timba

Mumrik: Beklagar sorgen.

Vad duktiga ni varit som vårrusat !!! ,det var trist att missa men jag har fått värsta influensan, hade feberfrossa hela gårdagen, så det var nog bra att jag inte sprang, men idag är jag något bättre dock har jag smittat Elina så nu är hon dålig.

Ska ni fortsätta träna nu under sommaren ?
    Jag kommer att springa nåt lopp i augusti, har jag bestämt mig för, det är bra för min motivation, då tvingas jag träna.

Jossan: Grattis till förskoleplatsen !

Svar på tråden järfällatråden 9