Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

flingan: Vad bra att ni hade det kul igår. Vet inte när vi/jag kommer iväg för att se föreställningen, för just nu kan jag inte lämna Vincent. Eller i alla fall inte gå ut båda två, han måste ha någon av oss nära. Bra att ni får fortsätta med utredningen och får mer svar till hösten.

Själv sitter jag här och har gjort en dum ändring i ekonomiprogrammet som nu min handledare får fixa. En mall som gjorde att alla mallar fick spunk. Oj, oj, oj. Nåja. Det verkar gå att ordna.

Och så sitter jag och bokar upp oss lite inför semestern. Det är kompisar och dagiskompisar till Uma som ska träffas, så att barnen får det mesta möjliga ut av semestern. Och så besök hos släktingar och badstränder. Vi får nog fullt upp. Fick idag även en inbjudan till bröllop i augusti. Här händer det grejer.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Välkommen Lottie!
    Jag bor i Barkarby, har två barn i åldern 4 och 1½ år. Jobbar sedan någon månad tillbaka men går på semester om drygt en vecka. Just det - jag är 36 år, blir ett år till i slutet av året.

• BackinBlack

God morgon,

Jag är först på jobbet och är inte på särskilt jobbhumör heller. Det är ju fredag i alla fall... Vincent vaknade första gången klockan fyra och ville gå upp och ville ha välling. Sedan höll vi på att försova oss istället.

evani och Stora syster: Så skönt med semester! Njut!

flingan: Borde nog kunna hitta en hyfsat billig BabyTravel eller liknande.

Själv är jag lite rastlös. Både för att jag har en vecka kvar att jobba, men ingen aning hur jag ska fylla dagarna. Och så var hon med femrummaren över igår, med tonårssonen och en tumstock. Min sambo var lite avig när hon var där, tror att han har lite svårt för denna kvinna, medan jag var översvällande glad och pratsam - som vanligt. Så hon sa äntligen rätt ut att hon ville ha lägenheten, men att flytten i så fall blir efter semestern någon gång.
    Senare på kvällen lunkade sambon till mig och min hemma-spa-stund i soffan och la fram att han vill flytta han med. Så ÄNTLIGEN är vi alla på samma bana. Puh.

Nu har jag skrivit ut bytesansökan till värden och ska höra av mig till kvinnan med femman så vi får bollen i rullning. Nu vill jag hem och packa och planera - jag har väntat så länge. Fast vi kanske ska ha en lugn semester först...

• BackinBlack

Lottie27: Aha, Sunnanvindsgränd. Det vet jag vart det ligger för där bodde min bror ett tag. Fint område. Ha det fint idag!

• BackinBlack

Kram i värmen!

Vill bara säga att ni som kan och är lediga - njut! Jag sitter på jobbet ensam och svettas och vill inget annat än åka hem igen. Arbetslusten är lika med noll. Bara denna vecka kvar... Knappt några barn på dagis heller. Puh. Skulle behöva sitta här med en kylhink och iförd en bikini.

• BackinBlack

Ja, det vore något. Skulle kunna somna också - vilket skulle bli ännu läckrare. Skäms

• BackinBlack

Hoppar in och undrar lite jag med eftersom jag just har beslutat mig för att gå på semester efter imorgon. Det är så dött här och varmt och barnen längtar efter ledighet, så det är urbota att jag sitter här. Vet inte vad jag ska hitta på fr o m onsdag i värmen, utan bil och två barn hemma. Men det löser sig...

• BackinBlack

flingan: Jag gjorde det inte, men idag är det minst lika varmt härinne fastän det är ganska skönt ute. Hoppas ni får en fin semester i GBG.

Lilla T: Håller tummarna att Tors mage blir bra nu.

Evani: Du drack väl mycket vätska där i bastun? Galet värre.

Jag har ju bestämt mig för att ta ut fler mammadagar och inte vara på jobbet längre än nödvändigt. Igår när sambon hämtade barnen satt Vincent i sin vagn inne på storbarnsavdelningen bredvid de andra, uppgiven och rödgråten. Han blev inte ens glad när han såg pappa. Sånt gör ont i hjärtat. Men nu är det bara idag kvar och sedan är de hemma i en månad ungefär. Vet bara inte vad vi ska hitta på de närmaste dagarna, förutom att Vincent behöver nya sandaler - han vägrar få på de som han har och de verkar lite trånga så...

Nu ska jag typ jobba. Tror jag. Har ett par saker att reda ut. Sedan går jag hem, senast vid tretiden.

Ha en fin dag allesammans.

• BackinBlack

Flurran: Välkommen tillbaka!

Stora syster: Ja, du är lätt galen. Vincent vaknade fem som vanligt, men har i alla fall sovit i sin säng fram till dess vilket betyder att jag har fått sova lite bättre.

Nu håller jag på och fixar och trixar, i startgroparna för en flytt om åtta veckor. La ut vår kökssoffa (som står i hallen) på Blocket igår. La ut den ganska billigt, den är lite sliten men hel och gedigen. Har fått fem mejl och ett sms så jag hoppas på att bli av med den den här veckan. Ska bara gå igenom lite mer av bohaget och se vad mer vi kan bli av med innan lasset går. Och börja ta hem kartonger så att jag kan packa barnkläder och annat.

En del säger att vi inte ska förstöra semestern med att packa/flytta men jag ser det som att jag har mer tid och ork nu att börja rensa överskåp och liknande. Och bli av med saker. Börjar jobba igen tre veckor innan flytten och då närmare sig årsbokslutet på jobbet dessutom.

Fast idag ska vi nog ut och träffa en familj som vi känner via dagis och ha picknick eller något liknande. Imorgon kanske vi åker till Hässelby och en barndomsvän till mig. Det är lätt att fylla dagarna.

• BackinBlack

Lilla T: Förstår att det känns tomt, men försök och njuta också av att ha tid enbart till Tor.

Stora syster: Det var allt-i-ett det. Spännande.

Ja, här är det full fart från senast sex på morgnarna. Sambon ska ut och dricka öl med en vän efter jobbet så jag har huliganerna från morgon till kväll. Vi har lite strö-idéer till nästa vecka, fast vi måste t ex till BVC på onsdag för att en läkare ska kolla Vincent som inte går på egen hand än och så ska han få sprutan han skulle ha fått vid 18 månader.

Vi ska en dagstur till Värmdö och kanske något bad, det beror på väderleken. Jag vill ju till Bauhaus och Ikea för att kolla en del grejer, men jag vet inte om övriga familjen vill det. Hehe. Men det lutar nog åt att vi ska till exempelvis Kallhällsbadet nästa vecka vid fint väder för Uma vill bada, säger hon. Har pratat om en dejt i parken med ett barn som bor växelvis hos sin mamma. Ja, det var väl det ungefär.
    Jag ska röja balkongen, få iväg kökssoffan jag sålde igår och ta ned lite grejer på vardagsrumsväggen.

Svar på tråden järfällatråden 9