Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Heh hej MiaEd! Välkommen! Vem e du då? *nyfiken*

Nä, om man skulle pallra sig tilll jobbet nu då! Har sju inbokade pass hittills denna vecka, en middag med min gamla bästis som jag inte sett på typ ett år, och en massa annat kul! Kommer bli en ointensiv men kul vecka!!

Xo Xo

• Stora syster

oj vad ni skriver tjejer!

Skrev ett långt inlägg och kommenterade i morse, men sen dog batteriet...;(

Kort bara, ang dagmammor, det finns ju där Nilo går i Polhem, det e väl ändå rätt nära? Tänker att 30 min resväg e ok när mna e hemma, men när man börjar jobb e det ju lite väl tufft...?

Tycker också att man kan sätta in pengar till kidsen, ska göra det till Anna busungar nu, så snart jag fått kontonumren ;)

Annars e jag så himla lycklig, har inte varit såhär glad på väldigt länge! Sa upp mig idag! Och hade ett långt samtal med chefen om att hon måste försöka lösa situationen på jobbet, det är alldeles för tungt! Känns mså skööööönt!! Nu ska jag verkligen försöka styra upp livet lite bättre, planeera in jobb så man kan va ledig när man vill, kunna träna regelbundet och ha mer tid och ork för familjen!

Firar 5 år med min älskling idag också, han e  så söt och skickade chokladogram med tre rosor och en så söt liten lapp med!! Och imorgon har jag en ledig dag, som ska spenderas med att spendera lite pengar på nya stövlar från outlet, lite  svampletande med mamma och lite egentid för bara mig! Livet är verkligen underbart!! Wiiiie!!!

• Stora syster

Flingan, vad skönt med biodate utan barnen!! Även om barnvakterna inte alltid har samma "hjärna" som en själv...;)

Ja, idag en ny dag! Är galet trött, men ska försöka njuta lite av dan ändå, och inte sovabort den, bättre lägga sig tidigt ikväll, eftersom jag jobbar lärdag söndag dagpass... Sen har jag semester efter många om och men! Hoppas dock på att få jobba lite på nya jobbet, så jag börjar komma igång!!

Tja, nu vika lite tvätt och göra mig klar för ddagis!! kram alla!!

• Stora syster

Flingan, det är ju ändå extremt ovanligt med TBE!!! Däremot bör man ju hålla ögon på om han slkulle kunna blivit smittad av Borrelia, det  eju mkt vanligare, men också mkt lättaare att behandla, särskilt om man upptäcker det tidigt. Då blir det den där klassiska röda ringen runt själva bettet. Det kan komma upp till nån vecka efter att fästingen e bortta, så håll bara koll. Inget att oroa sig för!!

• Stora syster

Rutan, kul att du hittat hit! Vi har väl hållt på och skrivit i tråden i över två år nu! En del nya men en del gamla trådmarodörer e ju kvar också! ;) Det blir ju inte så mkt för mig nu när jag jobbar, hinner mest titta in innan jobbet och skriva halvtrötta godmorroninlägg... Synd att jag inte jobbade idag, hade gärna sett mer av lilla underverket! (hade ju såklart varit skoj att se dig med, du ska veta att du är saknad på jobbet!!)

Men jag har plockat lite kantareller istället... och ätit till fläskfilé och massor av sås...

Imorgon blir det dock jobb, så snart väntar soffan så man orkar upp...

Har ngr chokladbitar kvar från igår, så efter duschen blir det myskläder, soffläge, choklad och alla våra nya kanaler, helt själv! Inget slagsmål om fjärren iaf! haha!!

Ha det så bra tråden, ses imorgon!

• Stora syster

Stora Mira!!!  Jag har inte heller nån lust att ta bort spjälor om man inte måste...

Mirjam, tack förresten, vet inte om man behöver hylla mig, men det känns ju som att man gjort rätt, och det är kul att folk tror på mig!

Nä, nu jobb, sen skynda hem för då e LOKE hemma igen, jippie! Min stora bebis! Bytte pass imorgon så jag jobbar kväll ist, så kan jag få se den lilla busen lite innan jobbet iaf!

Kram på er alla, måste rusa ut i beckmörkret(!)

• Stora syster

Åh, tack Rut! Om chefen bara vill så...;)

Flingan, ja, jag har saknat honom så!!

Nä, nu blir  det soffa med killarna, sen fotboll med Sambon! Rätt trött faktiskt!

• Stora syster

Flingan, det är väl inte så konstigt att det finnns massa känslor nu när det händer mkt, dop, plugg osv... Sådär har jag det alltid när det e mkt, det dröms sjukare och sjukare tills jag lugnar ner mig!

Sov så dåligt, här hade Nilo mardrömmar och jag var tvungen att lägga honom hos oss rätt tidigt igår.. (han sover ju annars alltid i sin egen säng, och vill bara  busa hos oss!) Men ungen ligger ju och sparkar och slåss hela tiden, så till slut gav jag upp, och la mig i Alex´s säng ist. Somnade om som tur var, och fick faktiskt sova till åtta, men känner mig ändå helt groggy!!

Verkar va mysigt höstväder! Inser att ja kommer behöva ha en jacka snart...

Ska väl försöka vakna till här, sen måste nog matförråden fyllas på, ungarna fick lite knasig frulle idag...;)

ikväll jobb!

Tänkte kolla intresset för simhallen nån eftermiddage eller kanske helg?

• Stora syster

mumriksfru, tänkte bara ta jakans simhall.. de har nån liten plaskpool där... har ingen aning om det finns babysim här, men det gör det säkert....

• Stora syster

Miaed! Vi kollade på kampsport till Nilo, men man var tvungen att va tre tror jag, de kör mkt sånt i Sportgarden, nära centrum. Vet många som kört där!

idag blir det fix och trix och shopping, vet inte vart jag ska bege mig, antingen Kista eller Forum? Kör nog på Kista...

Svar på tråden järfällatråden 9