• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Mia: det ska jag också ägna kvällen åt..... tråkigt värre.... men livet blir lite lättare när det är ordning hemma. Jag ska försöka orka prova lite kläder också, och se om det finns ngt i garederoben som passar till dopet.....  Måste försöka ta mig ner till Maria Kyrka i veckan och kolla läget också.... har aldrigvarit däroch vill gärna se hur det ser ut... och kanske provsjuna i kyrkan för att se hur det går...

• MiaEd

Ja, det kanske det blir :) Maria Kyrka är underbar!!! 

• MrsMumrik
    flingansnö skrev 2010-09-20 18:11:18 följande:
    Nej mens är inte kul! Det enda positiva är väl att jag nu slipper alla amningshormoner.... och kan sätta in en spiral!

Mumriksfru: Ville du ha min pump föresten?
    Trist med mensen!   Har inte ens tänk på att den ska komma tillbaka...

Vad spännande med dopet! Ska du sjunga själv?

Pumpen tror jag att jag har ångrat mig på, men tack ändå! Dock så vill jag gärna köpa sjalen om du vill bli av med den

MiaEd - supersöt mössa! Och supersöt bebis!
  • MiaEd
    Mumriksfru: Tack och tack! Tycker kombinationen av mössa och bebis blev totalt underbar!!! 
  • Mirix

Hej hej

Vilken sorlig läsning tjejer. Det är för mig helt oförståeligt att det finns mäniskor som inte röstar för andra människors hjärtan utan endast för sitt eget.

Jag vill även förtydliga att grundidiologin i kommunism inte alls är ett diktatorstyrt samhälle. Det finns en utopi om att alla ska ha det bra, att alla jobbar efter förmåga och att alla får den hjälp i alla former som den behöver. Men efter som det finns allt för många som inte kan tänka sig att dela med sig på det sättet så förblir det en utopi i större samhällen. I små däremot så fungerar det alldels utmärkt. Se Israels kibutzer som ett förträffligt exempel.

Vi röstar på ett parti, inte på en människa. Hur kan ni som röstar på Moderaterna försvara att ni isåfall röstar på Reinfeldt som röstat MOT homosexuellas rätt till adoption, inseminationsrätt och rätt att få ingå äktenskap. Skäms på er som tycker som honom då!

Jag hade en bra början på födelsedagen, jag önskade mig en bebis men fick istället ett rasistiskt parti i rikstan och 4år till med alliansen.

Fp löften om lugn o ro i skolan e inte verkligheten. Kom o prata med oss i skolan och lär er något om hur det verkligen fungerar i skolan och vad vi verkligen vill ha för att få ordning. Att tvinga föräldrar till skolan är INTE en lösning, det e bara tomma ord.

Lite personligt oxå.

Lilla T. Du måste ta det lugnt och din man måste ta sitt ansvar och hjälpa till mer. Att läsa lite en morgon är inte tillräckligt. Lyssna på din kropp.

• MiaEd
    Mirix: Riktigt bra skrivet. Att rösta på Reinfeldt och hans crew skulle jag ALDRIG göra.
  • Mirix
    MiaEd skrev 2010-09-20 22:26:22 följande:
    Mirix: Riktigt bra skrivet. Att rösta på Reinfeldt och hans crew skulle jag ALDRIG göra.

Tack <3

• MiaEd
    Mirix: Jag är inte omänsklig i tänket, faktiskt :) Även om det skulle gynna mig och min plånbok så skulle jag inte rösta på dom, har svårt att inte sympatisera med alla i samhället.
  • Lilla

Mumriksfru: visst var det du som var intresserad av att träna på gymmet i Barkarby? Häng på! I morgon kör Rutan och jag igång. Vi ska köpa träningskort och få en introduktion av maskinerna/träningen. Det ska bli spännande! Hoppas bara bebisarna håller sig i skinnet och sover eller är vakna, men nöjda.

Detta med SD är fruktansvärt...

Mirix: tack för att du tänker på mig!

Flingan: hur går det med pluggandet? Ska bli kul att träffas snart!

• flingansnö

Mirjam: Du är så klok! Och snart kommer bebis ska du se! Jag hoppas ju att den väntar till efter helgen, men det är ju rent egoistiskt från min sida, för att jag vill träffa dig och Mira. För din och Fanny skull så hoppas jag att hon får värkar NU! 

Mumriksfru: Visst får du köpa sjalen! Inboxar dig så kan vi göra upp ngt! Härligt att Selmis gillar den! (hoppas du ursäktar att jag ger henne smeknamn hela tiden, men det är så inbjudande! Det är ett så gosigt namn, men säg till om du inte gillar det. )

Här blev det inget städat igår, men nu ska det bli av, eller ja.... städa är väl att ta i, men plocka undna och damsuga det värsta så att det iaf ser ok ut på ytan... mer orkar jag inte. Bebis sover iaf snällt i sin säng nu Vid ett ska vi ner till BVC så får vi se om min lilla Tigerlilja har gått upp i vikt som hon ska....

LillaT och Rut: Lycka till på träningen idag!

Svar på tråden järfällatråden 9