Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Rutan - jag och Selma kommer och Steffi och Hans skulle också dit!

• MrsMumrik

Flingan - jag vet ju lite om det vi pratat om innan och jag tycker du är väldigt osjälvisk som ställer upp i alla lägen. Kram på dig!

Nu ska jag ta och ge snorpan lite käk och sen ska vi ta en prommis till BVC för 8 månader koll.

Har ni några bra tips ang. "babyproofing"? Selma har fått en gåstol och vi måste börja kolla över barnsäkerheten. Grind, plexiglas för staketet runt trappan och pluggar för eluttagen. Vad mer?

• MrsMumrik

Ja ni tjejer... det finns båda plus och minus med att sluta amma. Minus - håret rasar av i drivor... börjar oroa mig att jag ska bli flintis. Några tips? Tveksamt plus - la bort amninsbehåarna igår och återgick till mina vanliga vadderade - OMG!! Ser ut som jag har dubbel F kupesillisar! Hade helt glömt hur tuttarna såg ut i en riktig BH Förvånad

Idag ska jag till jobbet och träffa min chef. Ericsson ska säga upp massa människor i Kista så jag är lite orolig att han har tråkiga nyheter eller ska börja deala med mig om att säga upp mig självmant. Håll tummarna!

• MrsMumrik

Tack för lyckönskningarna! Det gick bra. Vi kommer inte drabbas av uppsägningarna och min chef frågade om jag är intresserad av att kliva upp ett steg och ta en ny tjänst när jag kommer tillbaka, men jag vet inte riktigt. Han tyckte jag skulle söka i alla fall, men det är ganska många resor och de vill ha någon nu på en gång. Dock så är det bättre betalt och roligare arbetsuppgifter och det är ju aldrig fel Jag tror jag ska maila honom idag och säga att jag faktist är intresserad. Vi får se hur det går, men vilket som har jag ett jobb att komma tillbaka till och det var SÅ skönt att träffa kollegorna igen och prata lite jobb. Kände mig som en ny människa när jag kom ut därifrån. Nu längtar jag till jag börjar jobba!

LillaT - jag och Selma kommer idag om inget oförutsett skulle ske

• MrsMumrik

LillaT - jag är nog där vid ca 13:30 idag så hinner Selma sova lite. Ang. telefon så är det nog Iphone som gäller, speciellt om du har en Mac. Jag Xperia och är jättenöjd med den, men jag jobbar ju också på Ericsson så jag är ju lite hjärntvättad

• MrsMumrik

Rut - vi får se... jag har ju inte fått tjänsten, men han vill att jag ska söka. Det är säkert många andra som kommer att kämpa om den

LillaT - vet inte... jag har PC

Svar på tråden järfällatråden 9