järfällatråden 9
Idag var jag på easyline dance! Kändes lite som 80-tals gympa ibland, men svetten lackade så jag går nog tillbaka dit
Idag var jag på easyline dance! Kändes lite som 80-tals gympa ibland, men svetten lackade så jag går nog tillbaka dit
Är det någon av era som har haft tredagars feber? Selma fick 39,6 i fredags och har haft feber hela helgen (mellan 38 och 39) och inatt kräktes hon två gånger. Vet inte om det är tredagars eller något annat, men imorse åt hon lite och hon är pigg och glad ändå trots febern. Sjukvårdsupplysningen säger att det inte är någon fara så länge hon kissar, men det är så svår att se för hon är dålig i magen också. Några förslag på hur man ska få i henne vätskersättning eller annan dryck. Just nu är det bara amma som gäller och jag har nästan ingen mjölk kvar...
Idag blir det vårdcentralsbesök för Selma. Hon kräktes två gånger igår också och har fortfarande feber... känner mig lite orolig för hon har gått ned ett halvt kilo på dessa dagar. Hoppas det ska ge med sig idag. Kan man köpa sådan medicinspruta på apoteket?
Bra jobbat Elin! Du får gärna dela med dig lite av motivationen. Min renoveringslust har totalt dött... vill bara sitta ute och läsa böcker och dricka kaffe och INTE måla och slipa. Så trött på att röja här hemma. Jag damsuger och torkar golvet TVÅ gånger om dagen nu sedan katterna blivit utekatter. De drar in kopiösa mängder grus och smuts. Längtar till altanen är klar så det inte behöver trampa runt i gruset där ute...
Steffi - vi var på VC idag och de hittade inget. Vi ska tillbaka i slutet på veckan om hon inte är pigg. Dock har inte kräkts någt mer sen igår och febern är påväg ner så vi hoppas på tillfriskning. Krama på Hans!
Steffi - Selma har bara haft feber och varit gnällig och dålig i magen. Hon kräktes två gånger på natten och två gånger dagen efter, men sen inget mer. Hon vill inte äta något nästan förutom att amma så hon har gått ned 0,5kg på några dagar. Hon har inte vaknat än så jag har inte tagit tempen idag, men igår låg den på 37,5 så jag hoppas det är påväg bort nu. Hoppas Hans kryar på sig också!
Tip - nä, det är dåligt med det. Jag går på gymet 1-2 gånger i veckan, men inte så mycket löpträning. Jag tänker ta det lite som det kommer. Orkar jag springa hela vägen så är det bra annars kommer jag knata runt och njuta av mysig picknick med alla härliga mammor
Flingan - hur blev bordet?
Ha en bra dag tjejer trots det trista vädret!
Jag är så jävla ledsen just nu....ringde till kommunen för att se varför vi inte fått något erbjudande om förskola och då sa hon mer eller mindre att vi inte kommer att få plats på något av våra tre första val utan kommer att bli erbjudna något som de väljer åt oss. Känner mig helt förstörd!! Vi ville så gärna ha Selma på Lassemaja och nu kommer vi säkert bli erbjudna nåt sistahands val på någon förskola typ i Kalhäll som alla andra flyr ifrån... Jag vet inte vad vi ska göra nu??
Steffi och Flingan - jag förstår inte heller. Vi ställde oss i kö i november när hon var 3,5 månad och vi står inte bättre än 20:e reserv på någon som vi har sökt. Vi står tydligen inte heller med på garantilistan och har därför inte blivit erbjudna något annat heller... jag har gråtit hela kvällen över det här. Jag vet fan inte vad vi ska ta oss till. Jag måste börja jobba i augusti om jag ska chans på nya tjänsten och vi vill inte skola in någon annanstans och sen byta.
Rutan - ja vi är helt knäckta... jag förstår faktiskt inte hur vi kunde ha sådan otur att inte få något av våra val. Jag hört flera på ÖF som sökte ungefär samtidigt som vi till populära förskolor i skälby och fått sit första val. Garantilistan säger att om man söker senast 4 månader innan så ska man bli garanterad en plats. Vi har gjort det, men har ändå inte fått någo erbjudande och puckot på kommun säger bara "oj, det måste blivit något fel i systemet". Jag är helt hysterisk just nu och vet inte vad vi ska göra?! Tänk om man får plats i stäket eller i kallhäll...
Selma är frisk i alla fall nu
Vi ska dock inte gå till ÖF idag för min man fyller år så jag ska dona lite hemma och förbereda för middagsgäster!
Tack för all pepp! Jag har ringt kommunen och bråkat och gråtit idag igen och hon lovade att försöka hjälpa oss. Har ringt vårt förstahandsval två gånger också och varit osedsamt inställsam och bönat och bett. Vi ska byta ut vårt tredehands val nu och stå kvar på det två första och sen får vi se... Det sjuka är att när jag sa att vi kan ta vad som helst till att börja med bara vi får veta något så sa hon att vi får veta 10-12 dagar innan inskolning... Vem FAN hinner fixa föräldrarledighet på 10 dagar???
BT - men SHIT!! Stackars dig! Kan ni inte få ut det på försäkringen (både taket och bilen)?
Scruffy - tack för tipset! Ska kika på det.
Flinan - tack för de fina orden!
Lillgrodan och Steffi - tydligen är det 10-12 dagar som gäller när det gäller garantiplats. Spelar ingen roll hur mycket jag skriker och gråter. När jag pratade med vårt första val fick jag känslan att de kunde hjälpa oss senare i höst och hon sa att jag skulle ringa tillbaka i början på maj. Vi har rätt till garantiplats och det har också kommunen erkänt nu. Man måste stå i kö 4 månader innan man behöver platsen och vi har stått i kö 10 månader innan vi behöver platsen. Vi har ändrat vårt tredje val till en förskola i viksjö som vi egentligen vill ha som första innan vi flyttade hit (och insåg hur långt det var till viksjö
) så vi får se vad som händer där nu. Vi har gjort allt vi kan nu. Ska ringa kommunen igen i slutet på nästa vecka + viksjö ansvarige + vårt första val i maj och sen är det bara att hoppas. If all else fails får Henrik vara föräldrarledig i höst och vi får fortsätta vara fattiga som kyrkråttor
Jag tänker inte skola in min underbara unge på någon förskola som känns skruttig då är vi hellre hemma med henne till vi får plats på något av våra val.
Nu ska jag rulla tillbaka till sängen och kurera mitt allergianfall. Tredje gången det här året jag får sova i badrummet
Jag måste sluta äta avokado....