Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Flingan - kan inte farmor och farfar hjälpa till lite? Stor styrkekram! {#emotions_dlg.flower}

• MrsMumrik

Steffi - jag tänkte komma ner till ÖF idag. Vilken tid är du där?

Jag har stått och puréat nötkött hela dagen och idag ska Selma få det och morötter och potatis till lunch. Vad har man att vänta av magsitautionen nu när man börjar med kött? Hur har era små reagerat?

• MrsMumrik

Flingan - vad skönt att Gustav är pigg nu! Känner du dig lite bättre nu när livet återgår till det vanliga?

Utteröga - vad mysigt! Njut!!

• MrsMumrik

Huuuuuuu.... idag är jag bakis! Helt otroligt vad man tål lite nu för tiden. Vi var ute och såg Romeo och Julia igår med tjejgänget (gå och se den - superbra!!) och sen gick vi till skrapan och drack två glas vin och en cosmo. Kom hem vid 02:00 och idag känns det som jag halsade tre flaskor tequila igår. Tillråga på allt så hade min underbara man överraskat mig med att måla vår matsalsdel i den gula färgen jag köpt medan jag var borta, men det visade sig att det var fel färg - IGEN!! Det är jag som valt färg båda gångerna så jag får skylla mig själv, men nu har stackars Henrik åkt iväg till Bauhaus och köpt ny vit färg och så ska vi måla om allt igen och börja om... känner mig som värdlens sämsta bakistroll till mamma och fru idag Tillråga på allt ska jag ut ikväll igen och äta middag med härliga BVC gruppen hos Lillgrodans mamma! Ser sjukt mycket fram emot det trots mitt ömma huvud idag. Snacka om att denna helg blev MIN helg med stora bokstäver... fast å andra sidan har jag inte varit ute på typ 1,5 år så det kanske är befogat med lite me-time?

Lillgrodan och Steffi - ses ikväll!

Flingan - jag ska dit på torsdag tror jag (ÖF)

Rut - Vi får besök av en kompis med familj som ska övernatta här från onsdag till torsdag så jag kommer nog inte hinna till 10:00 så jag satsar nog på ÖF i stället på em.

Flingan igen - min kompis som har en son med Aspergers fick fullt bidrag och jag tror det var över 5000 i alla fall.

• MrsMumrik

PappaEmil - välkommen! Det finns en hel del blivande föräldrarlediga pappor här i området så jag kanske ska tipsa dem om att kika in här också

Flingan - styrkekram!

Jag hade en busy helg med musikal och drinkar på fredag och tjejmiddag med BVC gruppen på lördag och sen bröt helvetet lös på söndag - matförgiftning/allergi. Spenderade sammanlagt 1,5 DAG i badrummet...  Dessertost och guaccamole får numera utgå från min diet eftersom jag ofta blir fruktansvärt sjuk av det. Det enda positiva är att jag gått ned 3 kg... every cloud has a silver lining! 

• MrsMumrik

Elin - vill bara säga att du är en supermamma! Du är så engagerad och motiverad att hjälpa Gustav på bästa sätt! Kram till dig {#emotions_dlg.flower} 

• MrsMumrik

Vilken dag är Bro-bad-dejten planerad? Vi ska till den på kungsholmen på fredag, men vi hänger gärna med till Bro också om det inte är samma dag!

• MrsMumrik
    Matglad -  jag har glömt att betala!! Jag gör det asap! Så räkna med mig också för jag vill hänga på

Flingan och Steffi - jag ska också på öppna förskolan på torsdag så då ses vi där. Hänger eventuellt på på baddejten också på fredag! Lillgrodan och jag var där i dag och det var helt ok i jakan. Bro är säkert mysigare meh jag... hrm... hrm... hade kollat fel på tiden och råkade leda oss dit helt i onödan. Som tur var är alla så snälla så jag fick inget skäll Skäms

Flingan - jag hyrde bord på Westmans i Bromma och jag tror jag fick betala typ 75:- för två dagar. Kolla där om du inte hittar något.

På söndag fyller jag år och ska ha brunch här hemma. Någon som har några bra brunch favoriter som man kan köra med i buffén? Har lite idétorka...
Svar på tråden järfällatråden 9