Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

Okelidokely! Då kör vi på det. Då kan snorpan äta frukost där.

I helgen har Selma lärt sig att stå på alla fyra och gunga fram och tillbaka så snart kommer nog krypningen igång. Ser också skymten av en framtand! Det verkar som om 9 månader är då allt händer för henne

• MrsMumrik

Lillgrodan - Jag förstår vad du menar! Jag har också upptäckt att tiden börjar gå fortare och fortare och rutinerna blir sämre och sämre ju närmare jobbstarten jag kommer. Jag börjar känna lätt panik över att börja jobba i höst, men jag tror jag kommer känna som du att det är ganska skönt att bli sitt "gamla jag" igen Jag har inte hört något om tjänsten än, men jag börjar flörta med tanken på att stanna hemma i höst också om jag inte får tjänsten och vi inte får något av våra tre första val Btw, kunde du hemma hos mig den 14:e?

• MrsMumrik

LillaT - såg att ni hade haft en mysig dag idag på FB Jag har inte hört något om tjänsten än så vi får se hur det blir. Ser inte så positivt ut just nu, men i värsta fall så får jag ju tillbaka min gamla tjänst som jag faktiskt tyckte mycket om

• MrsMumrik

Malifa - Selma blir alltid intresserad när vi äter samma som henne. En sked till henne och en sked till oss brukar funka för att lura i henne när hon inte är sugen

• MrsMumrik

Åh, äntligen är solen tillbaka! Känns som man har 100% mer energi idag än de senaste mulna tråkdagarna! I dag kommer maken tillbaka från jobbresa i Italien så nu blir det städ och förbereda en mysig middag ute på altanen!

Tip - var tog du vägen igår?

• MrsMumrik

MammatillAnton och Malifa - Selma är 9 månader så jag tror inte vi får komma på måndag em? Vi ska nog gå på torsdag em.

Selma fortsätter med sina framsteg och vände sig första gången (kontrollerat) från sittande till mage/alla fyra i går

• MrsMumrik

Jag måste bara får skryta lite... Imorse hade jag gått ned 16,5 kg sedan jul! Plockade fram gamla sommarkläder som jag kom i och det var verkligen världens härligaste känsla! Det är fortfarande 6 kg kvar att gå ned till bröllopsvikten och magen kommer ju aldrig se ut som den gjorde innan, men ändå!

• MrsMumrik

Idag är jag LYYYYYYYCKLIG!!!! Vi har äntligen fått förskoleplats - på vårt FÖRSTAHANDSVAL!!!
    Vi fick besked muntiligt igår så jag vill inte ropa hej förrän vi får pappret i handen (med tanke på allt strul som varit) men om allt går i lås så är det verkligen fantastiskt!! Solig

Ang. vikten så har jag alltid ätit lågkolhydratkost när jag velat minska på midjemåttet. På slutet har jag också skurit ner på fettet lite och då rök några kilo till. Tränar 2-3 gångar i veckan och unnar mig alltid en dag i veckan då jag får äta vad jag vill (fast kanske inte donken till frukost och pizza till middag, men inom rimliga gränser).

Svar på tråden järfällatråden 9