Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

jossansthlm skrev 2010-08-31 17:12:52 följande:
    vad är bok och bebis?
    vi var på öppna förskolan idag försöker komma dit på tisdagar?

Vet ej exakt vad det är, har aldrig varit där, men verkar vara ramsor, sånger och så för bebisar! Ska bli kul att testa.

Öf har väl bebisöppet på måndagar och torsdagar har jag för mig, är ju lugnare då än när alla stora barn är där och far omkring.

• flingansnö
    jossansthlm skrev 2010-09-01 11:03:04 följande:
    har veckoshemat från öppna förskolan i barkarby
    torsdagar har dom stängt
    Jag blandade ihop det med jakobsbergs öf Jag har varit en gång på öf i jakan och de har bättre, strre lokaler. Varit på ÖF i barkarby en måndag em och det var många trevliga mammor där. Men tisdagar funkar ju bra också. Vi får försöka få ihop ngt! Tror du att du kommer på bok och bebis i morgon? Vore kul att ses.
  • flingansnö

Mirjam: Oj, stackars Fanny! Det är inte roligt att vara sjukskriven, det vet jag det! Hälsa henne att hon ska ta hand om sig, och krama henne extra mycket!

• flingansnö

Godmorgon! Eller iaf morgon.... sitter här med mitt kaffe och föröker vakna..... det går sådär.... vaknae imorse av att G drog av mig täcket och skrek STIGA UPP NU!!! Vad ska man göra liksom.....

Hoppas att resten av dagen blir bättre! Igår var det en kaotisk dag, som iaf slutade mysigt. Gustav var hemma från fsk igår också, de har haft problem med vikareir så han har fått vara ledig i två dagar, men varit med farmor och farfar på em. Iaf, kl ett kom farmor och farfaroch hämtae honom. Då skulle g åka och köpa tyg till underklänningen till agnes dopklänning. Åkte först till sumpan, men hade inga pengar till parkering, åkte tillbaka till viksjö, men hon hade inet, åkte till HC huset men de hade inte, åkte tillbkaka till sumpan, men de hae inte heller!! Alla sa att jag var tvungen attt åka in till stan Tog sedan en chans, innan jag skulle ge mig in med bilen i stan, och åkte till sömmerskan i huvudsta, som sydde min brudklänning, och fråga om hon hade ngra tips, även hon sa stan... MEN så kom hon på att det fanns en fin tygbutik vid Rinkeby Torg, så jag åkte dit, och JA där fanns tyg!!! Hurra!!!

På kvällen gick jag en promme men orkade inte gå hem.... ringde mange som kom och hämtade mig, så hyre vi film och myste framför tvn

Idag blir detBok och Bebis på Viksjö bibliotek! Det ska bli spännande!

• flingansnö

Mirjam: Prova att ge henne en portion gröt på kvällen så att hon är mätt ordentligt. Eller ge Välling på kvällen fast i pipmugg istället för flaska. TA helt enkelt bort alla flaskor så att de faktiskt inte finns. Har hon napp? Annars kanske ni kan ge henne en napp och se om det hjälper?

• flingansnö

Utteröga: Inte är du ngn tråddöader inte!Jag gillar att läsa när du skriver av dig!   VIlken surtant ni verkar ha byttmed!

LillaT: Jag är på på måndag! Har du ngn ide om vad vi ska hitta på? Ska vi ta oss till Guslippan eller vad det hette?

Hitta på nåt på måndag 6 september
    Lilla T + bebis 3 mån + dotter 3,5 år
    Flingan + bebis

• flingansnö

är det ngn som har tips på en fin sång som jag kan sjunga på Agnes dop? Magnus vill ha Sonja Aldens Välkommen hit, men jag vet inte om jag fixar den.... Snälla kom med tips och ideer!

Sånger vi redan ratat är:
    handens fem fingrar
    Theos sång
    himlen måste sakna en ängel

och några till som jag inte kommer på nu...

• flingansnö

ja... nej den ska vi inte ha.... vill gärna ha en sång på engelska tror jag.... men den måste funka acapella.....

• flingansnö

LillaT: Klart det är ok! Ju fler desto roligare!

Alux: Välkommen! Jag gick hos BM i jakan med första barnet, rätt bra för man får ju mammagrupp och så, och et är bra. Var dock bara halvnöjd med BM jag hade, men tror hon har slutat nu. Denna gågn gick jag hos mammamia i kista och var väldigtnöjd med min BM.

• flingansnö

Lutar åt att det blir den här, helt annorlunda än vi tänkt från början, men man kan ju inte låta bli att gråta! Plus att jag har ett vagt minne av att mamma sjöng den här för mig när jag var liten, fast på norska

">

Svar på tråden järfällatråden 9