Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Godmorgon!

Här hemma verkar Gustav ha övergett sin vana att sova på morgonen I morse drog han av mig täcket och ropade stig upp! klockan fem i halv sex. Sen blev han arg när barntv inte hade börjat än!! hlav börjde det ju dock så då kunde jag krypa ner igen och sen behövde jag inte gå upp förän vid åtta när Magnus gick till jobbet

Gustav mår bättre idag, febern är nästan borta och de stora utslagen är i princip borta, nu är han bar alite rödprickig som han blir när han svettats mycket. Det stöder min teori om att det var värmetuslag. Ngn här på fl gissade på virusprickar och det kan det ju vara... jag vet inte, men nu verkar han må bra iallafall. Tur att det itne var vattkoppor... det har nämligen inte jag haft.....

Marina: Vilken storlek har Isa nu? Du har ingen fin klänning i stl 68 liggande? Vi ska på dop nästa helg och jag vet inte vad jag ska sätta på Agnes, hon har bara en klänning i stl 68 och den är så himmla rosa....

evani: Du har verkligen fullt upp!! Men kul med bröllop!

• flingansnö

Utteröga: Ikväll kommer Agnes med så då kanske han blir lite sugen också?

Mirix: vad fort det går ändå! Fast fanny tycker väl att det går långamt?

karro och mirix: Min farmor har en sådan gräsklippare och det är helt suveränt!! Hon kallar den för lufsen.... för hon menar att hon är lady Hon är cool min farmor, snart 90 år!

LillaT: Känns det ok att vara ensam med barnen? Visst börjar I på fsk i morgon?

utteröga igen: rosa med volang har jag.... och hon passar inte så bra i det....hon har en fin blå men den är förs tor och så har hon en jeansklänning som är snygg, men lite för casual på ett dop... helst vill jag sättapå henne hennes cheap monday jeans och en cool tröja.... men man får väl anpassa sig lite efter omgivningens förväntningar....

Gustav har fått tillbaka febern igen.... suck.... han ville inte äta ngn lunch utan sa bara "måste sova" och så gicck han och la sig.... lillplutten, nu sover han djupt....

• flingansnö

jag har en ee pc och min strömkabel sitter på baksidan på vänster sida.

lillaT: vad roligt att  I gillade kräftor! Gustav blev rädd när vi åt.... stackarn....han ville absolut inte smaka! sa bara läskigt hela tiden....

jag fick ett ryck och började baka kakor till dopet, tänkte att jag pasar på medan båda barnen sover....och allt gickjättebra tills precis när kakorna skulle ut ur ugnen, då ramlade G ur sängen och började tokgråta..... bra att ta det först.... hälften avkakorna blev brända...

• flingansnö

BM: JAAAA, gud vad bra! Kan du få med dig den i morgon tror du? Vad sägs om halv tolv?

Marina: Tack, hur jobba du i veckan? Om jag kan komma förbi antingen hemma hos dig när du är hemma, elleren sväng hos dig på jobbet?

Syster: Gustav åt gröt när han var som Nilo är nu, ibland välling och ibland gröt, vi gav fruktgröt. När han blev drygt två  öergav vi det och så fick han youghurt och musli istället. Det äter han fortfarande.

• flingansnö

Toppen LillaT   skönt att börja träna! Jag skulle ha börjat denna månad, men det blev inte av.... så det får bli i september istället. Menför mig blir det friskis...

• flingansnö

mumriksfru: Kommer du på lunch på ikea imorgon? Är nyfiken på din lilla Selma

• flingansnö

Syster:  Håller tummar och tår!! Vart är det du ska på intervju?

Marina: Jag kan komma förbi ditt jobb i morgon, vilken tid passar dig?

Halv tolv utanför Ikea! Toppen! Vad kul det ska bli att ses!

• flingansnö

Mirjam: Hjälp vad duktig du är! Vi måste föresten ses snaaaaaaaart om hur Agnes vagnmobil ska se ut!  Plus att jag tänkte fråga dig om du kunde tänka dig att sy en underklänning i siden till Agnes doppklänning? en sömmerskan som sydde Gustavshar lagt ner om du inte vill eller hinner eller så så letar jagpå en annan sömmerska bara.

mumriksfru: Selma är ju jättesöt! Synd att du inte kom idag, men vi ses på måndag

lillaT: Ta hand om dig! Hoppa det går över fort!

BM: Tack för en trevig lunch! Agnes sitter i Bumbon och är lycklig!

• flingansnö

Marina: Tack, men mange tyckte att vi skulle handla ngt åt henne... så detblir shopping, han är tydligen gjord av pengar Tack iallafall!

Mirjam: Ok, fast du är bra duktig ändå. Jag kollar min kallender och inboxar dig i morgon eller så.

syster: Hoppas attmagen blir bra och att du får jobbet!

• flingansnö

LillaT: Vad skönt att du fick sova!

BM: tack för tipset ska kolla det!

utteröga: Vad skönt att ni blev av med tavlan

Jag var på ÖF i aspnäs i morse och det var riktigt trevligt!

Svar på tråden järfällatråden 9