Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

men hörrni, nu lämnar vi den här diskussionen om dagmamma vs fskola. vi är ju överens om att det är bra på olika sätt eller hur?

BM: Nej efter tre en fredag har jag en supertrött G, såfika då är inte så bra. Vad sägs om en lunch på Ikea?

JennyPenny: Kul att du vill hänga på.

Jag gr tvålistor:

Fika/lunch Fredag 20/8
    Flingan
    BM

Utflykt till Gulsippan (när?)
    flingan

vad är gulsippan föresten?

• flingansnö

Hej hopp!

Här har vi en fredagsmys kväll som är lite mitt emellan mys och kaos... jag väljer att mysa..... Magnus har somnat inne på sängen, gustav spelar musses klubbhus och Agnes lite missnöjd i sin babysitter.Hon vill bara vara upprätt och med nu! är på jakt efter en bumbostol till henne, ngn som har en?

Själv har jag fått ett glas vin, god mat och ska ta mig lite kaffe och sorbet nu så kanske jag orkar vika lite tvätt?

• flingansnö

båda dagarna funkar för mig, lunch på Ikea?

• flingansnö

Här hemma gick kvällen från mys till kaos...... Fan vad arg jag blir på mange ibland.....

• flingansnö

syster: Äh, det gamla vanliga.... vi kommunicerar dåligt bara... (eller han ) Nu är han i sovrummet och läser och har Agnes hos sig, och surar klart (hoppas jag)

Låter som att du har en skön kväll! Det är härligt när man har flow sådaär!

appropå fredag den 13:e så kan jag berätta attmina föräldrar gifte sig fredag den 13:e kl 13! Eller det blevväl kvart över ett, för de kom försent för att de lagade mat, (säger de iallfall ) Iallfalla så har de varit gifta i 32 år nu!

• flingansnö

mumriksfru: Klart du ska hänga med! Skriv upp dig på ngn av listorna bara!

Lunch på IKEA ons 18/8
    Bolindermamman
    Flingan

Gulsippan 30/8
    Lilla T
    Flingan

Här kom jag i säng sent igår, Magnus hade redan somnat och Agnes sov, men jag och G gick och la os tillsammans. ngn gng i natt bar jag sedan över G tll hans säng. Sedan steg Magnus upp tidigt,och tog hand om G så jag fick sovmorgon.... vet inte om han gjordedet för att han ändå var vaken eller för att han är ledsen för att han var otrevlig igår..... vi får väl se hur dagen utvecklar sig....

Nu ska jag ringa på en annons om en bumbostol! Håll tummarna, annars får jag nog åka och köpa en ny, Agnes vill verkligen sitta upp och vara med

• flingansnö
    Annelie E skrev 2010-08-14 19:20:42 följande:
    Vi hänger gärna med bara det är en fredag...
    Den 30:e är en måndag

Lilla T: LÅter som en toppendag! Jag fick inte tag på ngn beggad bumbo, orkar inte åka över hela stan.... var ner på babyproffsen och de hade för 470kr, vilket är helt ok, men jag är ju inte gjord av pengar så jag jag åkte till Ikea och köpte en dyna till matstolen istället och med hjälp av den och en annan kudde fick hon sitta en stund i tripp trapp stolen, och hon ÄLSKADE DET! Orkade ungefär fem minuter innan huvudet hängde ordentligt, men då stöttade vi upp henne lite till och då orkade hon kanske 10 min till! super kul!

Här hemma har jag godis och chips och colakväll!! Mange ska strax åka iväg han ska springa midnattsloppet ikväll så jag ska vara själv! Gustav sover och det gör nog A om en liten stund också, jag ska bara njuta avmin kväll!   Bara vinet som fattas

kan också berätta att byrån är klar! Ska fota ochförsöka lägga in ngra bilder på fejjan sen, fatta rinte hur man gör här på fl
  • flingansnö

God morgon! 

här blev det en tidig morgon idag! Gustav kom in till oss vid fem-tiden,och jag lyckades hålla honom lugn till strax efter halv sex, när barn-tv börjar, då läpade jag mig ur sängen och nu sitter han och tittar på tv,och jag har en ganska skön morgon, det är svalt och jag ska strax få kaffe

• flingansnö

Matglad: Det gick bra, han sprang på 1 timme och en kvart ungefär, dvs långsammare än han brukar, för han tog det lugnt i värmne. Den som rmlade ihop under loppet gjorde det en liten bit bakom magnis, han blev omkörd av ambulansen sedan... läskigt!

• flingansnö

Gustav har fått ngra konstiga utslag! De ser ut som myggbett ungefär, han har dem på magen och på låren... har kommit under dagen, jag trodde först att det var värmeutslag, för han har haft feber hela förmiddagen men nu är jag inte lika säker... har googlat vattkoppor, nässelfeber och höstblåsor, det verkardet inte vara... de verkarinte heller klia.... ngn som vill gissa?

Svar på tråden järfällatråden 9