• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

jag läser vad du skriver Annika och underar på om jag inte måst börja lyfta skrot snart. Det är så lätt att tänka att jag skulle minsan ora med att bara bära trotsiga ungar mn inser att såklart e inte så fallet,,,

• annhan

Hej tjejer!!

Oj vad ni är flitiga och skriver! Jag har försökt läsa ikapp..

Snowflake: Vad roligt att ni har ett datum nu, verkligen nedräkning. Mysigt
    Vi har köpt ett radhus på Rågången, bortanför Högbyvägen.

Mirix: Jaa, bostadsmarknaden är nyckfull. Vi fick begärt pris i alla fall, men någon budgivning blev det inte. Nåja, nu är det iallafall sålt, och glada för det är vi..

Jag har lite panik tjejer.. Vet ni vad? Vi har ju skickat in blanketter till kommunen och tackat ja till pojkarnas dagisplatser på Råsten. Så långt allt väl. Ringer idag för att dubbelkolla att blanketterna kommit in. Först får jag inte tag i rätt person, som tyvärr har semester, och den människan jag fick prata med berättade att barnen inte kunde bli placerade på någon förskola innan vi var folkbokförda på adressen vi ska bo?? Men gud, hur gör man då?? Vi flyttar ju inte förrän om ca 3 veckor, och vi kommer ju att vara folkbokförda i Märsta tills flyttdagen. Får inte barnen plats på förskola då? Eller hur ska jag tolka henne? Så uppfattade jag kvinnan jag pratade med i alla fall, och det känns inte bra alls. Vet inte hur vi ska göra då... Någon som vet? För inskolningen börjar ju i augusti, och DÅ är vi ju folkbokförda i Järfälla. Från den 20/5 är vi det, och senast måndag den 26/4 vill de veta om vi tackar ja eller inte till förskoleplats...  Panik!! Eller har jag misstolkat allt?

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • annhan

Marina: tack för ditt tips ang. flyttkartonger på Bauhaus! Ska åka dit imorgon och köpa ett gäng. Vet att det fanns på Ikea också förut, men de kanske är billigare på Bauhaus.

Lilla T: Tack! Känns jätteskönt att vi fick en köpare till slut, kändes ju lite ledsamt ett tag.. minst sagt!

• BackinBlack

Mirjam: Jag BORDE verkligen träna för Umas trots har pågått sedan hon var nio månader och har nu eskalerat. Vincent är större än vad hon var så jag borde börja nu...

annhan: Det måste gå att kringgå reglerna. Det måste de förstå, när ni berättar er situation tycker jag. Ring dit igen.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Och så lite ego-inlägg. Jag fick kallelse till UL i Vällingby. Ska kolla magen och sköldkörteln. 6 maj så det är snart. Bara operationen jag väntar svar om, cellprovet är 3 maj. Och så mår jag illa igen. Steg upp i halösen när jag var i köket och kände lukten av kycklingen i ugnen. Trodde mig vilja och behöva dricka kaffe idag efter tio dagars uppehåll, men efter två försök gav jag upp. Strul.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

utteröga: men stackare som mår dåligt... Kram!

annhan: vi tog kopia på köpekontraktet och skickade in till kommunen (det var vad Järfälla kommun sa när vi ringde och undrade hur vi skulle göra). Om du faxar in köpekontraktet på måndag (ring först och säg att du tänker göra det), så borde det vara okej om de inte har ändrat reglerna.

• annhan

Lilla T: Kommunen har köpekontraktet, det bifogade jag redan då jag ställde mig i kö om plats. Därför tycker jag att det är märkligt, att man måste stå folkokförd.. fast de redan VET från och med när man flyttar in.. Nåja, jag ska ringa på måndag igen och vara "besvärlig"..

Utteröga: KRAM till dig!! Håller tummarna för dig den 6 maj.

• Lilla

annhan: vad trist om de inte kan hjälpa er då... Ring igen och var besvärlig som sagt. Lycka till!

• Mirix

annhan: jag fick tips att man i järfälla ska ringa VARJE vecka om manvill få en plats!

annika,jag hoppas dt blir bättre för dig snart <3 <3 <3
    mira e envis som synden mn vi e ännu envisare så de trotsar som varit hittils har varit rättsmärtfria..

• Stora syster

Jaha, en ny jobbdag hägrar! sen lite middag hos svärisarna. Jag o Jonta o hans kusin grillade igår o satt o drack vin o snackade ksit, inte sent, men allt blir ju till sent när man ska upp fem dan efter! Lite seg e jag, hade kunnat ta en timme till på kudden, eller två ;)

Mirjam, jag tar med mig skorna till jobbet, bara att komma upp, plan 4 e det, messa om det e nåt!!

Nu tog mackan slut, trist, för jag e tydligen hungrig idag!! i äter iofs frukost på jobbet, men det brukar inte bli förrän halv tio, då har man svultit ihjäl!! hahah!!

har köpt en trimmer, så imorgon blir det snaggning av småkillarna! Välbehövligt!!

Ha det så bra idag, verkar bli en fin dag!!

Svar på tråden järfällatråden 9